Motoryzacja

Większość azjatyckich producentów samochodów zgłasza wzrost sprzedaży w USA w listopadzie

  • 1 grudnia, 2022
  • 4 min read
Większość azjatyckich producentów samochodów zgłasza wzrost sprzedaży w USA w listopadzie


Sprzedaż w USA wzrosła o dwucyfrowe wartości procentowe Toyota Motor Corp., Hyundai, Kia, Subaru, Mazda i Volvo w zeszłym miesiącu w stosunku do roku poprzedniego, przy czym marki Hyundai i Kia ustanowiły listopadowe rekordy. Ale Ford Motor Co. a Honda zgłosiła spadki w ciągu miesiąca.

Dostawy skoczyły 43 procent w Hyundai i 25 procent w Kia.

„To był wspaniały listopad pod względem sprzedaży, a zwłaszcza naszej gamy pojazdów przyjaznych dla środowiska” — powiedział Randy Parker, dyrektor generalny Hyundai Motor America w czwartkowym oświadczeniu. „Pomimo przeciwności ekonomicznych, w listopadzie nadal byliśmy w stanie odnotować rekord wszechczasów sprzedaży detalicznej i całkowitej”.

Natomiast sprzedaż Forda spadła w listopadzie o 7,9 procent, trzeci miesiąc z rzędu, w którym odnotowano spadek rok do roku. Ford powiedział, że zamówienia klientów pozostają wysokie, ale dostarczył o 15 procent mniej pojazdów użytkowych i 8,7 procent mniej pickupów z serii F.

Jednak przez cały 2022 rok sprzedaż Forda spadła tylko o 2,7 procent, w porównaniu do 3,5 procent w przypadku Hyundai-Kia i 35 procent w przypadku amerykańskiej Hondyktóry w listopadzie odnotował spadek o 6,1 proc.

Sprzedaż spadła w zeszłym miesiącu o 5,2 procent w przypadku marki Honda i 14 procent w przypadku Acury. Cztery najlepiej sprzedające się tabliczki znamionowe Hondy — CR-V, HR-V, Accord i Civic — odnotowały spadki w listopadzie.

Warto przeczytać!  Honda i Sony będą produkować i sprzedawać samochody elektryczne do 2025 r

Wyniki pojawiają się w związku ze wzrostem produkcji i zapasów w całej branży po niedoborze mikroczipów i innych łańcuchach dostaw, które uniemożliwiają producentom samochodów zaspokojenie popytu na nowe pojazdy przez większą część ostatnich dwóch lat.

Hyundai powiedział, że jego zapasy wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym, do 39 898 pojazdów na koniec listopada. To więcej niż 31 529 miesiąc wcześniej i 17 096 w listopadzie 2021 r.

W Toyocie sprzedaż marek wzrosła o 12 procent, podczas gdy Lexus spadł o 4,3 procent. Sprzedaż samochodów Toyoty wzrosła o 42 procent, w tym o 80 procent w przypadku Corolli, ale marka sprzedała o 3,7 procent mniej SUV-ów.

Mazda Motor Corp. poinformowała, że ​​w listopadzie sprzedaż wzrosła o 31 procent do 26 906 pojazdów.

Dostawy Subaru wzrosły o 52 procent. Sprzedaż Subaru Crosstrek, Forester i Legacy wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Ale amerykańska Honda odnotowała spadek o 6,1 procent od listopada 2021 r. Sprzedaż spadła o 5,2 procent w przypadku marki Honda i 14 procent w przypadku Acury.

Volvo odnotowało 20-procentowy wzrost.

Reszta branży raportuje sprzedaż w USA tylko raz na kwartał.

Warto przeczytać!  Kim jest Tom Zhu? Chiński szef Tesli jest nowym numerem 2 Elona Muska

Oczekiwano, że dostawy lekkich pojazdów w USA wzrosną od listopada 2021 r., ponieważ niedobory zapasów będą się zmniejszać. Wyższe stopy procentowe zwiększają miesięczne płatności klientów, ale dealerzy sprzedają teraz mniej pojazdów powyżej ceny naklejki — 41 procent w listopadzie w porównaniu do 50 procent w lipcu, według JD Power i LMC Automotive.

„Wyniki z listopada pokazują, że produkcja pojazdów stale się poprawia, a dostępne zapasy detaliczne przekraczają 1 milion sztuk drugi miesiąc z rzędu, a większa część produkcji producentów jest przydzielana klientom flotowym” — powiedział Thomas King, prezes ds. oddział w JD Power.

„Po stronie detalicznej popyt nadal przewyższa podaż, o czym świadczą utrzymujące się wysokie ceny transakcyjne, zyski sprzedawców detalicznych, rotacja zapasów i minimalne dyskonta producentów. Jednak wraz ze wzrostem zapasów i stóp procentowych wskaźniki te będą wykazywać oznaki umiarkowania lub spadek.”

TrueCar powiedział, że listopadowa sprzedaż detaliczna była mniej więcej taka sama jak rok wcześniej, ale sprzedaż flotowa znacznie odbiła się od niskich poziomów spowodowanych zakłóceniami produkcji w 2020 i 2021 r. Przewiduje 68-procentowy wzrost sprzedaży flotowej od listopada 2021 r.

Warto przeczytać!  Elkann z Ferrari mówi, że wstrząs energetyczny może stworzyć nową Teslę

„Zapasy utrzymują się już czwarty miesiąc z rzędu dwucyfrowych wzrostów. Jednak konsumenci nadal borykają się z wyzwaniami związanymi z przystępnością cenową i wysokimi miesięcznymi płatnościami, przez co wielu pozostaje na uboczu” — powiedział Zack Krelle, analityk branżowy w TrueCar. „Aby utrzymać dynamikę sprzedaży, wydaje się, że producenci przenoszą część nowej podaży do sprzedaży niedetalicznej”.


Źródło