Biznes

Wiele może się wydarzyć w sprawie CAFE, ponieważ rząd opracowuje nowe normy zużycia paliwa dla samochodów

  • 12 czerwca, 2024
  • 11 min read
Wiele może się wydarzyć w sprawie CAFE, ponieważ rząd opracowuje nowe normy zużycia paliwa dla samochodów


Wiele może się wydarzyć w sprawie CAFE, ponieważ rząd opracowuje nowe normy zużycia paliwa dla samochodów

Ilustracja: Sadhana Saxena za pośrednictwem AI.

Streszczenie

Rząd chce wdrożyć kolejny etap norm korporacyjnego średniego zużycia paliwa (CAFE). Jej celem jest zmniejszenie zużycia paliwa przez pojazdy osobowe o 47% do 2032 r. Zapewni to wzrost popularności pojazdów elektrycznych, ale ceny zwykłych samochodów wzrosną. Jeśli producent samochodów sprzedający milion pojazdów nie osiągnie celu CAFE, co roku grozi mu kara w wysokości od 2500 do 5000 crore INR.

Wahadło losu kołysze się dla producentów samochodów. Ponieważ chęć odwetu po pandemii wygasa, a sprzedaż detaliczna samochodów osobowych spadła w maju 2024 r. o 1% w porównaniu z okresem rok temu. Producenci samochodów mają jeszcze jedną rzuconą na nich piłkę. Aby ograniczyć zanieczyszczenie pojazdów, rząd pracuje nad planem wprowadzenia znacznie bardziej rygorystycznych norm korporacyjnego średniego zużycia paliwa (CAFE). 10-letni plan działania (2027–2037) w tym zakresie jest przygotowywany przez

Wahadło losu kołysze się dla producentów samochodów. Ponieważ chęć odwetu po pandemii wygasa, a sprzedaż detaliczna samochodów osobowych spadła w maju 2024 r. o 1% w porównaniu z okresem rok temu. Producenci samochodów mają jeszcze jeden problem. Aby ograniczyć zanieczyszczenie pojazdów, rząd pracuje nad planem wprowadzenia znacznie bardziej rygorystycznych norm korporacyjnego średniego zużycia paliwa (CAFE). Biuro ds. Efektywności Energetycznej (BEE) przygotowuje 10-letni plan działania (2027–2037) w tym zakresie, który przed rozpatrzeniem ostatecznego zaproszenia poprosił wszystkie zainteresowane strony o zgłaszanie uwag. Rząd uwzględnia prośby branży, przedstawiając długoterminowy plan działania plan. Nowe cele są jednak tak rygorystyczne, że producenci samochodów będą musieli całym sercem przyjąć czyste technologie, aby uniknąć surowych kar, które grożą, jeśli choć o włos nie osiągną celów w zakresie emisji. Nowe normy doprowadzą również do wzrostu cen pojazdów z silnikiem spalinowym (ICE) w 2027 r., ponieważ firmy są zmuszone do dodawania ekologicznych technologii, takich jak hybrydy. Normy CAFE nakładane są na całą flotę producenta samochodów i stanowią limit ustalony na całkowitą emisję dwutlenku węgla wytwarzaną przez wszystkie jego pojazdy w roku finansowym. W pewnym sensie zmusza to firmy do produkcji bardziej oszczędnych samochodów. Normy CAFE zostały po raz pierwszy notyfikowane w 2018 r. w dwóch etapach – docelowy poziom emisji CO2 wynoszący 130 g/km do lat 2022–2023 i 113 g/km do lat 2022–2023 i później. To trzecia odsłona norm CAFE. Aby to osiągnąć, rząd rozważa przejście na światowe zharmonizowane procedury badania pojazdów lekkich (WLTP) w celu określenia emisji i zużycia paliwa, zastępując krytykowany za zmodyfikowany indyjski cykl jazdy (MIDC). znacznie odbiegający od rzeczywistego przebiegu. Emisje w cyklu WLTP są o około 16% wyższe niż w cyklu MIDC. Zatem w ramach CAFE 3 przeciętny nowy samochód będzie mógł emitować zaledwie 91,7 g/km do 2027 r., a do 2032 r. będzie to dalej spadać do 70 g/km. Ponieważ emisje i zużycie paliwa są wprost proporcjonalne, zmiany te będą oznaczać, że zużycie paliwa musi spadnie o 30% do kwietnia 2027 r. i o 47% do kwietnia 2032 r. Producenci samochodów rzeczywiście przestrzegają rygorystycznych międzynarodowych norm zużycia paliwa. Dlaczego więc nie mogą zrobić tego samego w Indiach? „Producenci samochodów będą musieli albo zwiększyć efektywność swoich pojazdów, opracowywać nowe modele, sprzedawać pojazdy wykorzystujące alternatywne technologie, albo kupować [carbon] kredytu lub zapłacić karę za nieprzestrzeganie przepisów” – mówi Amit Bhatt, dyrektor zarządzający ds. Indii w Międzynarodowej Radzie ds. Czystego Transportu. 110948212Rygorystyczne zasadyWedług źródeł rządowych przemysł motoryzacyjny miał wystarczająco dużo czasu na przejście na bardziej rygorystyczne normy. Ponieważ odbywa się to na całym świecie, technologie zwiększające efektywność paliwową można łatwo zlokalizować. Zgodnie z nowymi proponowanymi normami kary pozostaną równie rygorystyczne. Jeśli średnie zużycie paliwa samochodów sprzedawanych przez producenta samochodów przekroczy dopuszczalny limit, firma będzie zmuszona zapłacić ogromne kary za nieprzestrzeganie norm CAFE: Do 0,2 litra na 100 km kara wynosi 25 000 INR za pojazd Powyżej 0,2 litra za 100 km kara wynosi 50 000 INR za pojazd Oto, co to oznacza dla branży. Producent samochodów, którego przeciętny samochód zużywa w cyklu WLTP 17,5 kmpl, emituje 132,6 g CO2 na km. W ramach cyklu WLTP przebieg ten będzie musiał zostać poprawiony do 25,5 km/l do kwietnia 2027 r., tak aby samochód emitował docelową wartość 91,7 g CO2/km. Zgodnie z propozycją średnie zużycie paliwa w stajni producenta samochodów powinno wynosić zaledwie 3,9 litra benzyny zamiast 5,7 litra na 100 km. Jeśli jednak zamiast 3,9 litra w warunkach testowych zużyje 3,95 lub 4 litry, producent samochodów będzie musiał zapłacić grzywnę w wysokości 25 000 INR za samochód. Jeśli więc firma sprzedaje, powiedzmy, 1 milion samochodów rocznie, suma kar wynosi 2500 crore INR. Jeśli średnie zużycie paliwa wyniesie 4,11 litra lub więcej na 100 km jazdy w warunkach testowych (WLTP), producent samochodów będzie musiał zapłacić karę w wysokości 5000 crore INR. Normy dla pojazdów elektrycznych Akumulatorowe pojazdy elektryczne (BEV) charakteryzują się zerową emisją z rury wydechowej, ale zużywają energię elektryczną, która wytwarza CO2. Rząd ustalił wzór na uwzględnienie emisji CO2, w związku z czym pojazd typu BEV może emitować około 30 g/km, czyli znacznie mniej niż, powiedzmy, 130 g/km w przypadku samochodu benzynowego. Normy CAFE wykorzystują średnie ważone obliczenia producenta samochodów oszczędność paliwa. Rząd proponuje teraz zwiększenie masy wodorowych ogniw paliwowych i samochodów czysto elektrycznych w ramach CAFE 3 i CAFE 4. Oznacza to, że w obliczeniach CAFE jeden BEV będzie liczony jako cztery samochody, a jeden pojazd ICE będzie liczony jako tylko jeden. Co ciekawe, rząd proponuje znaczne zmniejszenie masy silnych hybryd z dwóch obecnie do 1,2 do 2027 r. Masa pojazdów CNG pozostaje na poziomie jednego. 110948220Shailesh Chandra, dyrektor zarządzająca Tata Motors Passenger Vehicles i Tata Passenger Electric Mobility, twierdzi, że pojazdy elektryczne odgrywają kluczową rolę w dążeniu pojazdów osobowych Tata Motors do zera netto do 2040 r. W przeciwieństwie do ICE, który boryka się z inflacją kosztów wynikającą z rygorystycznych norm emisji, pojazdy elektryczne czerpią korzyści z redukcji kosztów jego elementów. Mówiąc o różnych aspektach norm CAFE, mówi: „Po pierwsze, jest to kara sama w sobie. To, że nie spełniasz oczekiwań od firmy, ma wpływ na Twoją markę. To [also] wpływa na przyjazność dla środowiska w oczach konsumentów.” Według niego pojazdy elektryczne pomogły firmie Tata w obniżeniu emisji i „mamy przy sobie ponad 20 g/km zapasu paliwa, podczas gdy wielu producentów ma trudności ze spełnieniem wymagań CAFE 2”. Chandra twierdzi, że gdy rząd ogłosi mechanizm handlu uprawnieniami do emisji, Tata Motors będzie mogła zarabiać na sprzedaży kredytów. Może to w przyszłości poprawić rentowność biznesu pojazdów elektrycznych. Silne hybrydy i hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in (PHEV) zyskają ogromny impuls dzięki proponowanemu przez rząd posunięciu, ponieważ mogą one zmniejszyć emisję CO2 odpowiednio o około 25–30% i 40–60%. CNG również zmniejsza emisję CO2 o około 27%. Nawet technologie takie jak bezpośredni wtrysk benzyny wraz z turbosprężarkami zmniejszają zużycie paliwa. Bhatt z Międzynarodowej Rady ds. Czystego Transportu twierdzi, że przepisy zmuszają branżę do wprowadzania czystych technologii przy zachowaniu korzyści skali. Czyste technologie staną się dostępne po znacznie niższych kosztach i pozwolą konsumentom zaoszczędzić pieniądze na kosztach paliwa. W końcu jest to z korzyścią dla wszystkich. Przytacza przykład klimatyzatorów z inwerterem dzielonym (AC), które nie sprzedawały się, choć wiadomo, że zapewniały ogromne oszczędności w rachunkach za energię elektryczną. Po interwencji rządu podwyżka cenowa zasilaczy prądu przemiennego z dzielonym inwerterem w porównaniu z zasilaczami prądu przemiennego w oknie spadła ze 100% do poniżej 20%. 110948226Inwertery AC automatycznie zmniejszają prędkość silnika, gdy temperatura spada, oszczędzając w ten sposób energię. W celu oszczędzania energii rząd niedawno nakazał, aby wszystkie klimatyzatory miały domyślną temperaturę 24 stopni. Koszt eksploatacji prądu przemiennego dla gospodarstw domowych spadł o połowę, podczas gdy udział klimatyzatorów z inwerterem osiągnął 77% z 1% w latach 2016–23. 110948232Co producenci samochodów planują zrobić, aby zmniejszyć emisję zanieczyszczeńTata Motors: planuje zwiększyć udział pojazdów BEV z 13% w roku finansowym 24 do 30% w roku finansowym 30. Spółka planuje także zwiększenie penetracji CNG. Mahindra: planuje sprzedaż większej liczby pojazdów elektrycznych, aby zrównoważyć zużycie paliwa przez duże SUV-y. Zatem to nie przypadek, że Mahindra oferuje ogromne rabaty przy sprzedaży XUV 400, aby spełnić normy CAFE 2. Ma plany zwiększenia penetracji pojazdów typu BEV do 20–30% do 2027 r., co zbiegnie się z rozpoczęciem CAFE 3.Maruti Suzuki: Posiada najbardziej oszczędną pod względem zużycia paliwa flotę spośród pojazdów ICE. Biorąc jednak pod uwagę, że jej samochody są lżejsze, średnie zużycie paliwa musi być jeszcze bardziej rygorystyczne niż w branży. Tak więc, według doniesień mediów, nawet w przypadku CAFE 2 zamiast 113 g/km CO2, cel Maruti był niższy i wyniósł 103 g/km. Zatem do 2027 r. również Maruti będzie musiał mocniej naciskać na pojazdy hybrydowe, pojazdy elektryczne i CNG. Ostateczne cięcie Według metodologii obliczeń CAFE producenci samochodów sprzedający cięższe pojazdy mają większą swobodę. Oznacza to, że producent samochodów, który produkuje, powiedzmy, 30% cięższe samochody, może hipotetycznie emitować o 15% więcej g/km. Niektórzy eksperci uważają, że należy zachęcać do zakupu mniejszych samochodów. Jednak dzięki technologii nawet cięższe pojazdy mogą być bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa. Zgodnie z normami emisji Bharat Stage (BS) producent samochodów nie może sprzedać nowego samochodu, jeśli przekroczy on określone progi emisji CO2, CO lub NOX. W ramach CAFE skupiamy się wyłącznie na CO2. W CAFE 3 i 4 proponuje się, aby każdy producent samochodów musiał składać roczne sprawozdania dotyczące średniego zużycia paliwa, a kara była płatna na koniec każdego pięcioletniego cyklu. Dlatego bardzo ważne jest, aby rząd uruchomił mechanizm handlu uprawnieniami do emisji, tak aby korzyści zaczęły odnosić przedsiębiorstwa, które radzą sobie lepiej niż zakładany cel. (Grafika: Manali Ghosh)

Korzyści z członkostwa

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnego Economic Times

Historie, artykuły redakcyjne i opinie ekspertów

Pełny dostęp z ET Prime

Poznaj gazetę Economic Times w sposób, który zawsze lubisz!

Dowiedz się, gdzie inwestują guru rynku i rozwijaj swoje portfolio.

Raport giełdowy Plus

Dogłębna analiza akcji dla ponad 4000 firm

Analizator zapasów

Natychmiastowa analiza akcji w oparciu o wypłacalność, rentowność, wzrost, wycenę, dynamikę, ryzyko i inne.

Teraz dostępne z ET Prime

Efektywnie zarządzaj swoimi pieniędzmi dzięki temu cotygodniowemu przewodnikowi.

Czyste doświadczenie

z minimalną liczbą reklam

Łatwe i wolne od rozpraszania czytanie przy 90% mniej reklam

Zdobądź roczną subskrypcję Times Prime o wartości 1199 GBP za darmo

Uzyskaj roczną bezpłatną subskrypcję TOI+ o wartości 799 rupii indyjskich

Ciesz się nieograniczonym dostępem do najświeższych wiadomości i skłaniających do myślenia historii z całego świata.

Uzyskaj roczną subskrypcję Docubay o wartości 999 GBP za darmo

Oglądaj wielokrotnie nagradzane międzynarodowe filmy dokumentalne z ponad 100 krajów.

Oferty naszych partnerów

Wyłącznie dla członków ET Prime

Członkowie nas kochają

Niezłomni przedstawiciele branży ufają ET Prime w zakresie wnikliwych analiz i bezstronnych przemyśleń

Podaruj historię

Twoje członkostwo obejmuje kredyty do podarowania historii. Teraz podaruj ekskluzywne historie swoim przyjaciołom i rówieśnikom.

Komentuj i angażuj się

ze społecznością ET Prime

Komunikuj się i buduj kontakty z wielkimi umysłami z branży


Źródło