Wielka Brytania celuje w wartą 69 miliardów dolarów umowę „Call of Duty” Microsoftu przez Reuters
![Wielka Brytania celuje w wartą 69 miliardów dolarów umowę „Call of Duty” Microsoftu przez Reuters](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/02/LYNXNPEE7N0AL_L-770x470.jpg)
![Wielka Brytania celuje w wartą 69 miliardów dolarów umowę Microsoftu dotyczącą „Call of Duty”.](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/02/Wielka-Brytania-celuje-w-warta-69-miliardow-dolarow-umowe-„Call.jpg)
© Reutera. ZDJĘCIE PLIKU: Logo Microsoft jest widoczne na smartfonie umieszczonym na wyświetlanym logo Activision Blizzard na tej ilustracji wykonanej 18 stycznia 2022 r. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/
Paula Sandle’a
LONDYN (Reuters) – Wielka Brytania postawiła kolejną przeszkodę na drodze Microsoftu (NASDAQ:) za 69 miliardów dolarów mega zakupu producenta „Call of Duty” Activision Blizzard (NASDAQ:), mówiąc, że może zaszkodzić graczom, osłabiając rywalizację między Xbox I Sony (NYSE:) na PlayStation.
Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) powiedział w środę, że największa w historii transakcja w grach, ogłoszona rok temu, może skutkować wyższymi cenami, mniejszym wyborem i mniejszą innowacyjnością dla milionów graczy, a także stłumić konkurencję w grach w chmurze.
Stwierdzono, że flagowa seria Activision „Call of Duty” była ważna w napędzaniu konkurencji między konsolami, a Microsoft mógłby skorzystać, udostępniając grę wyłącznie na Xboksie lub dostępną tylko na PlayStation na znacznie gorszych warunkach.
Umowa jest analizowana w Stanach Zjednoczonych i Europie, a także w Wielkiej Brytanii, gdzie CMA wykazała gotowość do przejęcia dużej technologii w 2021 r., kiedy zablokowała przejęcie Giphy przez Meta, właściciela Facebooka.
W grudniu Stany Zjednoczone zdecydowały się zablokować transakcję, powołując się na rekord Microsoftu w gromadzeniu cennych treści związanych z grami. Federalna Komisja Handlu wyznaczyła rozprawę przed sędzią na sierpień tego roku.
UE przygotowuje również oświadczenie o sprzeciwie w sprawie umowy, poinformowały źródła Reutera w zeszłym miesiącu.
Microsoft zobowiązał się do utrzymania „Call of Duty” na PlayStation. Popularność serii strzelanek z perspektywy pierwszej osoby nie słabnie prawie dwie dekady po premierze, a najnowsza część osiągnęła sprzedaż na poziomie 1 miliarda dolarów w ciągu pierwszych 10 dni w październiku.
Ale amerykański gigant technologiczny powiedział, że umowa dotyczy czegoś więcej niż „Call of Duty”.
Powiedział, że zakup firmy, która również produkuje „Overwatch” i „Candy Crush”, obciąży jej wzrost w grach mobilnych, PC i w chmurze, a także konsolach, pomagając jej konkurować z takimi firmami jak Tencent i Sony.
Sony jednak sprzeciwiło się umowie, mówiąc w zeszłym roku, że jest to „złe dla konkurencji, złe dla branży gier i złe dla samych graczy”.
OGIEŃ KRZYŻOWY
Przewodniczący dochodzenia CMA, Martin Coleman, powiedział, że jego zadaniem jest upewnienie się, że brytyjscy gracze nie znajdą się w krzyżowym ogniu globalnych umów, które mogą zaszkodzić konkurencji i skutkować wyższymi cenami, mniejszym wyborem lub mniejszą innowacyjnością.
„Wstępnie stwierdziliśmy, że może tak być w tym przypadku” – powiedział.
Akcje Activision spadły o 3% na początku handlu w Nowym Jorku. Microsoft, który we wtorek ogłosił przebudowę swoich możliwości wyszukiwania w oparciu o sztuczną inteligencję, odnotował wzrost o 2,4%.
Microsoft powiedział, że rozwiąże obawy CMA.
„Nasze zobowiązanie do zapewnienia długoterminowego, 100% równego dostępu do 'Call of Duty’ Sony, Nintendo, Steam i innym podmiotom zachowuje korzyści wynikające z umowy dla graczy i deweloperów oraz zwiększa konkurencję na rynku”, powiedział wiceprezes korporacyjny i zastępca radcy prawnego Rima. – powiedział Alaily.
Firma podkreśliła, że równość oznacza parytet treści, cen, funkcji, jakości i grywalności przez 10 lat.
W grudniu podpisano 10-letnią umowę, aby wprowadzić „Call of Duty” na platformy Nintendo, co według niektórych analityków miało na celu wywarcie presji na Sony.
Activision Blizzard powiedział, że ustalenia CMA są tymczasowe i obie strony miały szansę odpowiedzieć, zanim opublikuje raport końcowy do 26 kwietnia.
„Mamy nadzieję, że od teraz do kwietnia będziemy w stanie pomóc CMA lepiej zrozumieć naszą branżę, aby upewnić się, że mogą osiągnąć swój mandat w zakresie promowania środowiska, w którym ludzie mogą mieć pewność, że dostają świetne wybory i uczciwe oferty, (i) gdzie konkurencyjna , uczciwy biznes może wprowadzać innowacje i rozwijać się” – powiedział rzecznik.