Filmy

Wielkie, pięciodniowe otwarcie „Chłopca i czapli”.

  • 8 kwietnia, 2024
  • 3 min read
Wielkie, pięciodniowe otwarcie „Chłopca i czapli”.


Chiny stają się największym rynkiem kinowym dla nagrodzonego Oscarem japońskiego tytułu animowanego.

Nagrodzony Oscarem japoński film animowany „Chłopiec i czapla” od piątku do niedzieli w kasach w Chinach kontynentalnych zarobił 34,9 miliona dolarów na czołowych miejscach list przebojów. W ciągu pięciu dni otwarcia film zarobił jeszcze bardziej spektakularne 73 miliony dolarów.

Chiny były ostatnim dużym terytorium, na którym wyświetlono w kinach fantastykę wyprodukowaną przez Studio Ghibli – miała ona premierę w rodzimej Japonii w lipcu i wkrótce będzie dostępna w streamingu na wielu innych terytoriach – ale to nie powstrzymało chińskiej publiczności przed jej obejrzeniem.

Podczas gdy większość filmów ma premierę w Chinach w piątek, „Chłopiec i czapla” pokazano w środę, aby uchwycić dynamikę trwającego od czwartku do soboty święta Qingming.

Firma konsultingowa Artisan podaje, że w typowy weekend trwający od piątku do niedzieli zarobiła 248 milionów RMB (34,9 miliona dolarów). Jednak uwzględniwszy transakcje o wartości około 270 milionów RMB (38,1 miliona dolarów) ze środy i czwartku, było to największe otwarcie w roku dla filmu spoza Chin kontynentalnych.

Warto przeczytać!  Film akcji Billa Skarsgårda z 2024 r., który uzyskał 71% oglądalności RT, ma datę premiery VOD

Lokalni dostawcy danych na podstawie codziennych analiz wskazują na mocny piątek i sobotę, po którym następuje gwałtowny spadek w niedzielę, która dla wielu osób była normalnym dniem pracy po święcie. Niemniej jednak pięciodniowy transport sprawia, że ​​Chiny są największym rynkiem kasowym filmu. Wcześniej zarobił 60,7 mln dolarów w Japonii, 46 mln dolarów w Ameryce Północnej, 14,8 mln dolarów w Korei Południowej i 12,3 mln dolarów we Francji.

„Godzilla x Kong: The New Empire”, który miał premierę tydzień wcześniej, w drugi weekend zarobił 21,9 miliona dolarów. Po dziesięciu dniach w chińskich kinach zgromadzono 93,5 miliona dolarów. To najwyższy wynik dla hollywoodzkiego filmu w Chinach od czasu „Fast X” z maja ubiegłego roku.

Operator gigantycznego ekranu Imax poinformował, że dwa najpopularniejsze tytuły dzieliły ze sobą prawie 800 miejsc w Chinach, a „The Boy and the Heron” zarobił z tego 2,5 miliona dolarów.

„Kung Fu Panda 4” była o kilka magnitudo słabsza. W trzeci weekend w Chinach zarobił 4,7 miliona dolarów (33,7 miliona RMB). Daje to łącznie 42,7 mln dolarów (303 mln RMB) w Państwie Środka.

Warto przeczytać!  Colin Farrell występuje w neo-noir Apple TV Plus

Chiński dramat kryminalny „Dwelling by the West Lake” w reżyserii Gu Xiaoganga otworzył się na czwartym miejscu. Zarobił 4,3 miliona dolarów (30,5 miliona RMB). On również został wydany w środę i po pięciu dniach zarobił łącznie 8,5 miliona dolarów (60,7 miliona RMB).

„Ofiary”, kolejny chiński film kryminalny w reżyserii He Wenchao, zarobił od piątku do niedzieli 3,9 miliona dolarów (28 milionów RMB). Po kolejnej środowej premierze film zarobi 7,9 miliona dolarów (55,8 miliona RMB) w ciągu pięciu dni.

W całym kraju sprzedaż biletów była warta łącznie 78,3 miliona dolarów. Daje to Chinom w tym roku łącznie 2,49 miliarda dolarów. Według Artisan Gateway liczba ta wzrosła o 6% w porównaniu z 2023 r., co czyni Chiny największym jak dotąd rynkiem kinowym na świecie w 2024 r.


Źródło