Filmy

Will Smith i Martin Lawrence otwierają się na górze

  • 8 czerwca, 2024
  • 4 min read
Will Smith i Martin Lawrence otwierają się na górze


Chłopcy wracają do miasta. „Bad Boys: Ride or Die” wytwórni Sony i Columbii solidnie rozpoczął sprzedaż biletów, notując 21,6 mln dolarów z 3885 lokalizacji w piątek i pokazy przedpremierowe. Film czerpie także przychody ze sprzedaży Imax i innych wielkoformatowych sal kinowych klasy premium.

Kontynuacja akcji, wyreżyserowana przez Adila El Arbiego i Bilalla Fallaha, ma obecnie szansę na premierę w Ameryce Północnej o wartości 53 milionów dolarów w ciągu trzech dni. Sony początkowo przewidywało, że w weekend zadebiutuje na poziomie 30 milionów dolarów, znacznie poniżej szacunków branżowych na poziomie 45–50 milionów dolarów. Wydaje się, że studio podjęło ostrożną decyzję, biorąc pod uwagę, że „The Fall Guy” i „Furiosa: A Mad Max Saga” zapewniły w letnim box office serię głośnych tytułów, które zadebiutowały poniżej oczekiwań.

„Ride or Die” prawdopodobnie będzie gorszy od krajowego debiutu Willa Smitha i Martina Lawrence’a, „Bad Boys for Life” z 2020 roku, który zarobił 62,5 miliona dolarów. Wartość tego wpisu wzrosła ponad trzykrotnie w całym okresie jego otwarcia, osiągając imponujące 204 miliony dolarów w kasie krajowej. Wkrótce potem rozpoczęły się blokady związane z pandemią Covid-19, dzięki czemu film ten stał się najbardziej dochodową premierą 2020 roku w Ameryce Północnej.

Warto przeczytać!  Recenzja „Mind Body Spirit” – horror z nokautem z epoki transmisji na żywo

Produkcja czwartego „Bad Boys” kosztowała 100 milionów dolarów, zatem powinien odnieść sukces, jeśli będzie choć trochę podobny do swojego poprzednika. Film o kumplu gliniarzu to także pierwsza szeroko zakrojona premiera kinowa Smitha od czasu, gdy spoliczkował Chrisa Rocka na scenie podczas ceremonii rozdania Oscarów, na krótko przed zdobyciem przez gwiazdę „Króla Ryszarda” Oscara dla najlepszego aktora. Incydent ten wywołał kontrowersje w branży, ale wydaje się, że teraz, ponad dwa lata później, nie zmniejszył on sympatii kinomanów do Smitha. Osoby, które kupiły wcześniej bilety, również pozytywnie oceniają „Ride or Die”, a firma Cinema Score zajmująca się badaniem widowni uzyskała ocenę „A-”.

Smith i Lawrence powracają jako detektywi Mike Lowrey i Marcus Burnett w filmie „Ride or Die”, tym razem postępując zbuntowani, aby uniewinnić swojego zmarłego kapitana (Joe Pantoliano). W obsadzie znaleźli się Vanessa Hudgens, Tiffany Haddish, Alexander Ludwig i DJ Khaled. Pierwszy „Bad Boys”, będący pełnometrażowym debiutem reżyserskim Michaela Baya, ukazał się w 1995 r., a drugi w 2003 r. Seria zarobiła na całym świecie ponad 800 milionów dolarów.

Warto przeczytać!  Przyszłość sportów motorowych w filmach i telewizji

W ten weekend otworzy się także Warner Bros.”. thriller „The Watchers” zarobił w piątek i przedpremierowe pokazy 2,9 miliona dolarów, kontynuując serię horrorów, które w tym roku osiągnęły słabsze wyniki kasowe. Będzie miał trudności z dotrzymaniem swoich prognoz w przypadku łuku o wartości 10 milionów dolarów.

Wyreżyserowany przez Ishanę Night Shyamalan w jej debiucie fabularnym film PG-13 został sfinansowany ze środków własnych, zanim został sprzedany studiu. Recenzje są negatywne, widzom też się to nie podoba, a Cinema Score uzyskało ocenę „C-”. To dość typowy odbiór horroru, chociaż prawdopodobnie wyklucza szansę na utrzymanie się na dłużej.

Film Sony „The Garfield Movie” ma szansę na srebro po zarobieniu w piątek 2,8 miliona dolarów, zaledwie 27% zniżki w porównaniu z 3,7 miliona dolarów brutto tydzień temu. Do niedzieli ten animowany film w Ameryce Północnej osiągnie łączną kwotę 68 milionów dolarów.

Inna przyjazna rodzinie funkcja na rynku, „IF” Paramount, ma dużą siłę oddziaływania. Teraz, w czwarty weekend, film Ryana Reynoldsa ma zarobić około 8,1 miliona dolarów w ciągu trzech dni. W sobotę przekroczy 90 milionów dolarów na rynku krajowym, a na horyzoncie pojawi się wynik powyżej 100 milionów dolarów.

Warto przeczytać!  Wynik publiczności Furiosa Rotten Tomatoes bije rekord największej franczyzy

Piąte miejsce zajmie „Królestwo planety małp”. Produkcja 20th Century Studios zarobiła w piątek kolejne 1,4 miliona dolarów. Premiera Disneya przekroczyła obecnie krajową kwotę 146 milionów dolarów swojego poprzednika franczyzowego z 2017 roku, „Wojny o planetę małp”.


Źródło