Winzo kończy rok budżetowy 23 z przychodami w wysokości 674 rupii Cr i 126 rupii PAT
![Winzo kończy rok budżetowy 23 z przychodami w wysokości 674 rupii Cr i 126 rupii PAT](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/Winzo-770x470.jpg)
Startup zajmujący się grami online Winzo odnotował 2,8-krotny wzrost swojej skali w roku finansowym kończącym się w marcu 2023 r. Co istotne, firma z siedzibą w Delhi odnotowała również w tym samym okresie ogromny zysk w wysokości 126 crore rupii.
Przychody firmy Winzo z działalności operacyjnej wzrosły do 674 crore rupii w roku finansowym 2023 z 234 crore rupii w roku finansowym 22, jak wynika ze skonsolidowanego sprawozdania finansowego złożonego Rejestr firm pokazywać.
Założona w 2018 roku firma Winzo oferuje ponad 100 gier w różnych kategoriach, takich jak gry strategiczne, sportowe, casual, karciane, zręcznościowe, wyścigowe, akcji i planszowe. Opłaty za usługi pobierane od wszystkich środków zaangażowanych w gry na prawdziwe pieniądze oraz sprzedaż bonów cyfrowych lub w aplikacji były jedynymi czynnikami wpływającymi na przychody Winzo. Spółka zarobiła również 16,78 crore rupii z odsetek (nieoperacyjnych), zwiększając swoje łączne przychody do poziomu 691 rupii podstawowych w roku finansowym 23.
Podobnie jak każda platforma gier online, Winzo wydało większą część (46% swoich całkowitych wydatków) na marketing (reklama i promocje). Koszt ten wzrósł o 29,6% do 258 crore rupii w roku finansowym 23.
Wydatki firmy na świadczenia pracownicze, usługi prawnicze, prowizje płacone agentom, bezpośrednie koszty gier i inne koszty ogólne spowodowały, że całkowite wydatki firmy wyniosły 564 crore rupii w roku finansowym 23 z 375 crore rupii w roku finansowym 22.
Widzieć TheKredible w celu uzyskania pełnego zestawienia wydatków.
- Świadczenie pracownicze
- Technologia informacyjna
- Prawnik
- Prowizja wypłacona innym agentom sprzedaży
- Reklama promocyjna
- Koszty bezpośrednie związane z grami
- Inni
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/1711801379_445_Przychody-WeRize-wzrosly-22-krotnie-w-ciagu-ostatnich-dwoch-lat-podatkowych.png)
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/1711801380_165_Przychody-WeRize-wzrosly-22-krotnie-w-ciagu-ostatnich-dwoch-lat-podatkowych.png)
Zastrzeżenie: Przy kalkulacji kosztów całkowitych za oba lata (23 i 22) wyłączyliśmy koszt zobowiązań finansowych wycenianych w wartości godziwej przez wynik finansowy (CCPS).
To powiedziawszy, zauważalny skok skali pomógł firmie Winzo wykazać zysk w wysokości 126 crore rupii w roku finansowym 2023 w porównaniu ze stratą w wysokości 130 crore rupii w roku finansowym 2022. Marża ROCE i EBITDA poprawiła się odpowiednio do 27% i 19%. Na poziomie jednostkowym firma wydała 0,84 rupii, aby zarobić rupię w roku finansowym 23.
Marża EBITDA | -53% | 19% |
Koszty/₹ przychodów operacyjnych | 1,60 GBP | 0,84 GBP |
ROCE | -39% | 27% |
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/1711801379_445_Przychody-WeRize-wzrosly-22-krotnie-w-ciagu-ostatnich-dwoch-lat-podatkowych.png)
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/1711801380_165_Przychody-WeRize-wzrosly-22-krotnie-w-ciagu-ostatnich-dwoch-lat-podatkowych.png)
Winzo zebrał do tej pory około 100 milionów dolarów, w tym: 65 milionów dolarów Runda Series C prowadzona przez Griffin Gaming Partners z Kalifornii w lipcu 2021 r. Według platformy analizy danych startupów TheKredibleNajwiększym udziałowcem zewnętrznym jest Makers Fund z udziałem 15,77%, a za nim plasują się Griffin Gaming Partners i Courtside Ventures.
Znaczący skok zysków Winzo podkreśla najlepszy scenariusz dla większości współczesnych platform do gier. Biznes o wysokich kosztach stałych, dopóki nie osiągnie masy krytycznej pod względem użytkowników i opłat, a po tym bardzo niewielki wzrost kosztów, ponieważ większość dodatkowych pieniędzy trafia do budżetu. Jednak Winzo wkrótce przyciągnie przyszłe inwestycje, zarówno pod względem tworzenia nowych gier, jak i wysokich wydatków na marketing, które na razie będzie trudno ograniczyć. Jednak wraz z rosnącą bazą użytkowników gier w całym kraju i samym sobą, obok Chin, utrzymanie marż może nie być tak trudne. Możesz być pewien, że jeśli tak się stanie w roku budżetowym 24, Indie będą miały do czynienia z kolejnym jednorożcem o wysokim wzroście w branży gier.