WIPL będzie równie dobrą maszynką do zarabiania pieniędzy jak IPL mężczyzn: raport, ET BrandEquity
IPL kobiet (WIPL) miał się odbyć już od jakiegoś czasu, aż w końcu BCCI wprawiło w ruch.
Kobieca drużyna Indii zajęła drugie miejsce w Pucharze Świata ICC Kobiet w Krykiecie 2017, a także w Pucharze Świata T20 2020.
Spowodowało to, że publiczność poważnie przyjrzała się występom kobiet na boisku.
Było wiele wybitnych głosów wzywających do ligi T20 w Indiach dla kobiet grających w krykieta, podobnej do WBBL w Australii lub Anglii – teraz nieistniejącej KIA Super League, raport Red Lab, Rediffusion Consumer Lab zatytułowany „Dlaczego eve krykiet jest nowym faworytem sezon.’
Hindusi są najbardziej optymistyczni i twierdzą, że sport i gry kobiet uległy poprawie, na co głosowało 84 procent respondentów w badaniu przeprowadzonym przez YouGov w 13 krajach.
Badacze z Rediffusion Red Lab dotarli do 24 klientów i 17 nabywców mediów, aby ocenić nastroje i wibracje. Oto kontrola barometru:
1. Jest WIPL cały szum?
W raporcie wspomniano, że WIPL to poważna sprawa. Raport stwierdza, że za dziesięć lat Liga będzie tak samo dobrze obracać pieniędzmi jak męska IPL. Według raportu sprzedaż drużyn za tak duże kwoty, a także prawa medialne, wskazuje na BCCI jest na dobrej drodze.
Niewielka mniejszość, która powiedziała „tak”, uważała, że to wszystko spekulacje – liga nigdy nie będzie nawet ułamkiem męskiej wersji, stwierdzono w raporcie.
2. Czy osoby takie jak HUL będą wspierać WIPL?
3. Czy Liga będzie opłacalna?
Raport spotkał się z mieszanymi odpowiedziami. Wszyscy zgodzili się, że BCCI już zgarnęło moolah. Właściciel praw medialnych będzie miał trudne chwile w pierwszych latach, ale ostatecznie może znaleźć się na szarym końcu pod koniec pięcioletniej kadencji, jak wspomniano w raporcie.
W raporcie podkreślono, że osiągnięcie progu rentowności przez właścicieli zespołu zajmie bardzo dużo czasu.
4. Czy liga nie będzie naprawdę „narodowa”, skoro wszystkie mecze odbywają się w Mumbaju?
Liga jest tak naprawdę wydarzeniem telewizyjnym, jak najbardziej aprobowanym, jak wspomniano w raporcie.
5. Ile powinny kosztować spoty reklamowe? 1 litr na dziesięć sekund?
Ankietowani stwierdzili, że nie było konsensusu. Poczekaj i obserwuj, wszyscy mówili, wspomniany raport.