Świat

Władze zatrzymują chiński statek podejrzany o ratowanie wraków Wielkiej Brytanii z czasów II wojny światowej

  • 30 maja, 2023
  • 5 min read
Władze zatrzymują chiński statek podejrzany o ratowanie wraków Wielkiej Brytanii z czasów II wojny światowej


Zdjęcie chińskiego statku ratowniczego podejrzanego o dokonanie nalotu na wraki brytyjskiej Royal Navy z czasów II wojny światowej. Zdjęcie z malezyjskiej agencji ds. egzekwowania prawa morskiego

Malezyjska straż przybrzeżna zatrzymała chiński statek towarowy przewożący niewybuchy, które mogły zostać zrabowane z wraków brytyjskiej Royal Navy z czasów II wojny światowej HMS Prince of Wales I Odparcie HMSktóre zostały zatopione przez torpedy kilka dni po ataku na Pearl Harbor.

Malezyjska agencja ds. egzekwowania prawa morskiego przesłuchuje 32-osobową załogę w sprawie ostatnich działań statku na jej wodach. Śledczy z kilku malajskich organów ścigania i Departamentu Dziedzictwa Malajskiego przeszukują statek w poszukiwaniu podejrzanego ładunku, który mógłby być powiązany z nielegalnym przeszukiwaniem innych miejsc wraków z II wojny światowej lub zabrany ze składów niewybuchów odkrytych podczas niedawnego nalotu na złomowisko Johor.

USNI News poinformowało w zeszłym tygodniu, że międzynarodowa uwaga skupiła się na chińskich operacjach pogłębiania i ratownictwa Chuan Hong 68 gdy statek próbuje odzyskać specjalistyczne stalowe, aluminiowe i mosiężne okucia używane do budowy okrętów wojennych.

Nielegalna operacja ratownicza w Malezji pokazała, jak wrażliwe są zabytki dziedzictwa dla złodziei zamierzających splądrować groby wojenne, powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Muzeum Królewskiej Marynarki Wojennej.

Warto przeczytać!  Wewnątrz odnowionej obietnicy Bidena dotyczącej ochrony Korei Południowej przed bronią jądrową

Królewska Marynarka Wojenna określiła pogłębianie historycznego miejsca wraku jako „haniebne”. Osiemset czterdziestu członków załogi straciło życie w ataku przeprowadzonym przez japońskie bombowce.

W odpowiedzi na pytania z USNI News, Dowództwo Marynarki Wojennej ds. Historycznych i Dziedzictwa zwróciło uwagę na znaczenie tych miejsc jako grobów wojennych.

Miejsca te „mogą mieć również znaczące znaczenie kulturowe i być kojarzone z niektórymi z najbardziej formacyjnych momentów w historii narodu lub świata. Z tych wszystkich i wielu innych powodów zatopione jednostki wojskowe należy szanować i pozwolić im odpocząć w spokoju” – czytamy w odpowiedziach dowództwa.

W oświadczeniu dodano, że gdy amerykańskie miejsce wraku znajduje się poza amerykańskimi wodami terytorialnymi, Marynarka Wojenna „ściśle współpracuje z Departamentem Stanu i krajami przyjmującymi, aby zapewnić zachowanie zatopionych jednostek wojskowych za granicą, które mogą również reprezentować chronione zasoby dziedzictwa kulturowego tych narodów w którego wodach odpoczywają”.

Nielegalna akcja ratunkowa na początku tego roku w podejrzanym miejscu. Zdjęcie za pośrednictwem New Straits Times

Ponadto zatopione statki wojskowe mogą również zawierać niebezpieczne substancje, takie jak olej i niewybuchy, co sprawia, że ​​prace ratownicze lub pogłębianie są niezwykle niebezpieczne.

Warto przeczytać!  Sprzedaż F-16, Syria, NATO na porządku dziennym podczas spotkania czołowych dyplomatów z USA i Turcji | Wiadomości NATO

Prawo Stanów Zjednoczonych chroniące te miejsca obejmuje ustawę o zatopionych jednostkach wojskowych oraz przepisy dotyczące marynarki wojennej, które wdrażają to prawodawstwo. Naruszenia mogą prowadzić do grzywien w wysokości 100 000 USD dziennie, konfiskaty statku i odpowiedzialności za szkody, dodał NHHC.

Łódź patrolowa prowadząca normalne operacje zatrzymała chiński statek zarejestrowany w Fuzhou w Chinach w niedzielne popołudnie za zakotwiczenie bez zezwolenia około 20 mil od Tanjung Siang, poinformowała malajska agencja morska na swojej stronie na Facebooku.

Czasy Cieśniny w Kuala Lumpur i Agence France-Presse poinformowały, że agencja przejęła łuski, skorodowany metal i palniki gazowe, aby wyciąć go z wraku. Malajowie przeprowadzali również inspekcję dźwigu na pokładzie chińskiego statku.

USNI News poinformowało pięć lat temu, że Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii było tak zaniepokojone nielegalnym pogłębianiem miejsc wraków, oczyszczaniem i grabieżą, że wysłało w ten region grupę zadaniową statków badawczych w celu zbadania stanu wraków. Ministerstwo powiedziało wtedy, że będzie również monitorować wodę przez satelitę, aby śledzić aktywność w pobliżu miejsc.

Indonezyjskie władze postawiły zarzuty Chuan Hong 68 za nielegalne zbieranie śmieci w swojej wyłącznej strefie ekonomicznej.

Warto przeczytać!  Afganistan: aktywistka zajmująca się edukacją dziewcząt aresztowana przez talibów

Władze Malezji na krótko zatrzymały statek, ale statek i załoga uciekli. Obecne miejsce pobytu statku jest nieznane.

Tymczasem w czwartek NHHC potwierdził tożsamość miejsca wraku 90 mil od Okinawy jako USS Mannert L. Abele (DD-733). Jest to jeden z 3000 wraków statków i 15 000 wraków samolotów, za które Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych odpowiada na całym świecie.

Niszczyciel klasy Sumner pełnił służbę radarową, kiedy 12 kwietnia 1945 roku stał się pierwszym okrętem wojennym zatopionym przez Okha, japońską samobójczą bombę rakietową. godzina.

Oddział Archeologii Podwodnej dowództwa wykorzystał informacje dostarczone przez „Projekt Lost 52” Tima Taylora, aby potwierdzić tożsamość. Taylor jest dyrektorem naczelnym Tiburon Survivor. Projekt bierze swoją nazwę od zaginionych amerykańskich okrętów podwodnych podczas II wojny światowej.

Kiedy ojciec Taylora służył na pobliskim siostrzanym statku Mannert L. Abele został uderzony i zatonął w ciągu kilku minut.


Źródło