Właściciel restauracji ponosi straty z powodu Apple Maps. Oto co się stało | Trendy
Właściciel restauracji w Australii twierdził, że stracił ogromną sumę pieniędzy i obwinia za to Apple Maps. Z doniesień wynika, że klienci przestali do niego przychodzić, gdy aplikacja błędnie określiła lokal jako „zamknięty na stałe”.
Jak podaje ABC Australia, Chris Pyatt prowadzi wraz z żoną tajską restaurację Pum’s Kitchen w Sunshine Coast w Queensland. Prowadzi lokal od niemal dziesięciu lat, jednak w ciągu ostatnich dwóch miesięcy 2023 roku, po spadku liczby klientów, zaobserwował załamanie biznesu.
Według placówki Pyatt nie zdawał sobie sprawy, że ten spadek liczby klientów wynikał z błędnego wpisu w aplikacji Apple Maps. Dopiero gdy jeden z jego stałych bywalców zadzwonił do niego i zapytał, dlaczego zamknął lokal, uświadomił sobie problem.
Co dalej zrobił Chris Pyatt?
Według ABC Australia pierwszą rzeczą, którą zrobił Pyatt, była próba zmiany wpisu. Nie był jednak w stanie tego zrobić i wyjaśnił, że dzieje się tak dlatego, że ani on, ani jego żona nie mają urządzenia Apple. Następnie skontaktował się z firmą technologiczną.
Początkowo firma twierdziła, że nie będzie w stanie mu pomóc i że może poruszyć kwestię błędnego wpisu z dowolnej innej przeglądarki. Później jednak godziny otwarcia restauracji uległy zmianie.
„Nie mamy pojęcia, kiedy ta zmiana weszła w życie” – Pyatt powiedział ABC Australia. „Ale pod koniec listopada i przez cały grudzień zaobserwowaliśmy nagłą i drastyczną zmianę w zachowaniach klientów” – dodał. Opowiadając o tym, ile interesów stracił, Pyatt powiedział: „Zauważyliśmy znaczny spadek koniunktury, wynoszący około 12 000 dolarów”.
Choć godziny otwarcia restauracji uległy zmianie, nadal istnieje inny problem. Zdaniem placówki, w aplikacji widniejący pin z adresem lokalu jest w dalszym ciągu nieprawidłowy i powoduje zamieszanie wśród nowych klientów.