Motoryzacja

Wodór jest kluczem do rebrandingu Nikoli. Będzie potrzebował więcej gotówki

  • 5 maja, 2023
  • 3 min read
Wodór jest kluczem do rebrandingu Nikoli.  Będzie potrzebował więcej gotówki


Sukces tych przedsięwzięć będzie kluczem do tego, by Nikola stała się poważnym konkurentem w branży samochodów ciężarowych, przyczyniła się do rozwiązania jednego z najbardziej kłopotliwych problemów w transporcie i zbudowała swoją reputację jako firmy transformacyjnej, oferującej technologię, która zdecydowanie nie za dobre by było prawdziwe.

Antti Lindström, analityk w S&P Global Mobility, powiedział, że zobowiązanie firmy do dostarczenia ciężarówek napędzanych wodorem do końca roku w Ameryce Północnej „mówi o tym, jak ważny jest ich zdaniem ten pojazd lub ta technologia dla ich wiarygodności i przetrwania na rynku”.

Nikola musi również dostarczać wodór, aby zaspokoić swoje potrzeby gotówkowe. W marcu ogłosił wtórną sprzedaż akcji, która nie cieszyła się dużym zainteresowaniem na Wall Street – subemitent spółki był początkowo w stanie uplasować tylko jedną trzecią akcji, a anonimowy prywatny inwestor kupił pozostałą część bezpośrednio od Nikoli.

Firma podaje wyniki za pierwszy kwartał 9 maja, ale odnotowała stratę netto w wysokości 784,2 mln USD przy przychodach w wysokości 50,8 mln USD w 2022 r., pozostawiając jej środki pieniężne i ich ekwiwalenty w wysokości około 323 mln USD.

Warto przeczytać!  Toyoda postanowił pozostać siłą w Toyocie, nawet gdy się kłania

Nikola wciąż pracuje nad pozbyciem się bagażu byłego dyrektora generalnego Trevora Miltona, który został skazany za oszustwa związane z papierami wartościowymi po ujawnieniu czegoś, co okazało się fałszywą ciężarówką napędzaną wodorem. Ten chwyt reklamowy prawie wykoleił biznes i przyczynił się do ugody w wysokości 125 milionów dolarów w sprawie opłat za oszustwa z Komisją Papierów Wartościowych i Giełd.

Zadaniem Lohschellera jest teraz rozwiązanie niestabilnej sytuacji finansowej firmy poprzez upewnienie się, że ma ona wystarczający kapitał, aby realizować swoją strategię, aby stać się dostawcą ciężarówek i paliwa napędzanego wodorem oraz oferować elektryczne ciężarówki klientom dążącym do różnych sposobów ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Lohscheller powiedział, że Nikola ma dostęp do kapitału.

„Musimy skupić się na tym, co naprawdę ma znaczenie, a to jest absolutnie dla nas, biznesie energetycznym, ale w szczególności także na wodorze, ciężarówce z ogniwami paliwowymi” – powiedział. „Na tym skupia się uwaga”.

Lohscheller powiedział, że Nikola planuje wyprodukować ciężarówki napędzane wodorem w trzecim kwartale roku i dostarczy ich do 150 w 2023 roku. Powiedział, że w 2024 roku Nikola będzie miała „pełną pojemność zarówno dla akumulatorów elektrycznych, jak i wodorowych”. samochody ciężarowe.

Warto przeczytać!  Dealerzy VW mają wiele do omówienia, ale czy będą?

Firma AJR Trucking, która przewozi pocztę dla Poczty Stanów Zjednoczonych i przewozi ładunki do iz portów Los Angeles i Long Beach, zakupiła 50 ciężarówek napędzanych wodorem. Alberta Motor Transport Association w Kanadzie kupiło jeden, a GP Joule, niemiecki dostawca systemów zielonej energii, ogłosił list intencyjny w sprawie zamówienia 100 sztuk w styczniu.

Tuż za Nikolą plasują się inni producenci. Toyota twierdzi, że rozpocznie montaż modułów wodorowych ogniw paliwowych w 2023 r., a na targach ACT Expo w Anaheim w Kalifornii w tym tygodniu producent samochodów powiedział, że marki Paccar Kenworth i Peterbilt wprowadzą układ napędowy do swoich ciężarówek klasy 8.

Hyundai ujawnił również amerykańską wersję ciągnika Xcient Class 8 napędzanego ogniwami paliwowymi, który w tym roku rozpocznie pracę dla klientów w Północnej Kalifornii.


Źródło