Filmy

„Wojna domowa” kontynuuje kampanię kasową na pierwszym miejscu

  • 21 kwietnia, 2024
  • 5 min read
„Wojna domowa” kontynuuje kampanię kasową na pierwszym miejscu


NOWY JORK (AP) – „Wojna domowa”, Złowieszcza amerykańska dystopia Alexa Garlanda, Według niedzielnych szacunków studia film pozostał najpopularniejszym filmem w kinach w drugim tygodniu premiery.

Hazard związany z rokiem wyborczym A24, największy jak dotąd budżetowy film tego niezależnego studia, zarobił w weekend 11,1 miliona dolarów ze sprzedaży biletów w 3929 kinach. Kosztujący 50 milionów dolarów film, którego akcja rozgrywa się w niedalekiej przyszłości w Stanach Zjednoczonych, gdzie Teksas i Kalifornia dołączyły do ​​buntu przeciwko faszystowskiemu prezydentowi, zarobił 44,9 miliona dolarów w dwa tygodnie.

Jej prowokacyjne założenie oraz marketing A24, który obejmował zdjęcia amerykańskich miast zniszczonych przez wojnę, pomogły niech „Wojna secesyjna” będzie na pierwszym planie dla kinomanów.

Ale to był boleśnie powolny weekend w kinach – taki, który z pewnością wzbudził niepokój w związku z tym, jak dotąd rok, w którym Hollywood był gorszy pod względem kasowym. Według Comscore sprzedaż biletów od początku roku spadła o prawie 20% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Zbliżając się do weekendu, Universal Pictures „Abigail”, a doceniony przez krytyków horror z kategorią R o córce Drakuli, miał kierować sprzedażą biletów. Drugie miejsce zajął film z 10,2 miliona dolarów w 3384 kinach.

To wciąż uczciwy wynik jak na film, którego nakręcenie kosztowało skromne 28 milionów dolarów. „Abigail”, będący remakeiem filmu o potworach „Córka Draculi” z 1936 roku, opowiada o 12-letniej dziewczynce porwanej przez porywaczy, którzy wkrótce zdają sobie sprawę, że dokonali złego wyboru zakładnika. Za reżyserię odpowiada duet Matt Bettinelli-Olpin i Tyler Gillett, którego wytwórnia działa pod nazwą Radio Silence.

Bardziej niepokojąca była ogólna obojętna reakcja na kilka nowych, szerokich wydań oraz prawdopodobieństwo, że w 2024 r. będzie więcej podobnych weekendów. Zeszłoroczne strajki aktorów i pisarzy, co miało długotrwały wpływ na produkcję filmów, pogłębiło luki w harmonogramie wydawniczym Hollywood.

Horrory, które w ostatnich latach zaliczają się do najbardziej niezawodnych dojnych krów w kinach, również nie robią jak dotąd automatycznego interesu jak poprzednio. Według Davida A. Grossa, który prowadzi firmę konsultingową Franchise Entertainment Research, sprzedaż horrorów na całym świecie w 2023 roku wyniosła 2 miliardy dolarów.

Guya Ritchiego „Ministerstwo Wojny Niedżentelmenów” zadebiutował z kwotą 9 milionów dolarów w 2845 kinach. W opartym na prawdziwej historii filmie Lionsgate, którego produkcja podobno kosztowała 60 milionów dolarów, Henry Cavill dowodzi misją podczas II wojny światowej u wybrzeży Afryki Zachodniej.

Warto przeczytać!  ARKHAM SHADOW ujawnia nowy zwiastun fabularny i szczegóły rozgrywki

Choć Ritchie ma na swoim koncie wiele kasowych hitów, w tym aktorskiego „Aladyna” i dwa filmy o Sherlocku Holmesie, jego najnowsze filmy mają trudności ze znalezieniem dużej publiczności. Komedia szpiegowska Lionsgate „Operation Fortune: Ruse de Guerre” zarobiła 48 milionów dolarów przy budżecie wynoszącym 50 milionów dolarów, podczas gdy wyemitowany w zeszłym roku film MGM „The Covenant” zarobił 21 milionów dolarów, a jego produkcja kosztowała 55 milionów dolarów.

Jasny znak dla „Ministerstwa Wojny Niedżentelmenów”: widzom się podobało. Film uzyskał ocenę A-minus CinemaScore.

Anime „Spy x Family Code: White” z wytwórni Crunchyroll firmy Sony również miało trudności z wyróżnieniem się wśród widzów. Chociaż adaptacja serialu telewizyjnego manga Tatsuya Endo „Spy x Family” odniosła już sukces wśród kinomanów na całym świecie, zadebiutowała poniżej oczekiwań z kwotą 4,9 miliona dolarów w 2009 kinach w USA.

Jednak najpotężniejszym filmem na świecie nadal pozostaje „Godzilla x Kong: Nowe imperium”. Film o potworach Warner Bros. przez ostatni miesiąc był liderem sprzedaży biletów na całym świecie. Dodał kolejne 9,5 miliona dolarów w kraju i 21,6 miliona dolarów na arenie międzynarodowej, co dało mu czterotygodniową globalną sumę 485,2 miliona dolarów.

Warto przeczytać!  Czy tym razem niebo naprawdę spada?

Według Comscore szacunkowa sprzedaż biletów od piątku do niedzieli w kinach w USA i Kanadzie. Ostateczne dane krajowe zostaną opublikowane w poniedziałek.

1. „Wojna domowa” – 11,1 miliona dolarów.

2. „Abigail” – 10,2 miliona dolarów.

3. „Godzilla x Kong: Nowe imperium” – 9,5 miliona dolarów.

4. „Ministerstwo Wojny Niedżentelmenów” – 9 milionów dolarów.

5. „Kod szpiegowski x rodzinny: biały” – 4,9 miliona dolarów.

6. „Kung Fu Panda 4” – 4,6 miliona dolarów.

7. „Pogromcy duchów: Kraina lodu” – 4,4 miliona dolarów.

8. „Diuna: część druga” – 2,9 miliona dolarów.

9. „Człowiek-małpa” – 2,2 miliona dolarów.

10. „Pierwszy omen” – 1,7 miliona dolarów.




Źródło