Świat

Wojna na statkach wycieczkowych? Najnowszy port w Amsterdamie, aby ograniczyć lub zakazać statków wycieczkowych

  • 21 lipca, 2023
  • 6 min read
Wojna na statkach wycieczkowych?  Najnowszy port w Amsterdamie, aby ograniczyć lub zakazać statków wycieczkowych


Zaktualizowano 21 lipca 2023, 16:41 EDT

Górna linia

Rada miejska Amsterdamu nie będzie już zezwalać statkom wycieczkowym na cumowanie w centrum miasta w celu ograniczenia problemów związanych z turystyką i ograniczenia zanieczyszczenia – najnowszego turystycznego miejsca walki z branżą, która już boryka się z niedoborami kadrowymi, problemami finansowymi związanymi z Covid i niezliczonymi krytykami ze strony działaczy na rzecz ochrony środowiska.

Kluczowe fakty

Centralny terminal wycieczkowy w pobliżu głównego dworca kolejowego w Amsterdamie zostanie ostatecznie zamknięty w wyniku tej decyzji, jak poinformowała BBC, po tym, jak politycy stwierdzili, że wpuszczanie dużych statków do historycznego obszaru nie jest zgodne z celami zrównoważonego rozwoju i przyczynia się do rozwoju przemysłu turystycznego, nad którym miasto próbuje zapanować.

Miasto przyciągnęło około 9 milionów turystów w 2021 roku i 20 milionów odwiedzających w zeszłym roku, jak pokazują dane miejskie, a prawo dotyczące rejsów wycieczkowych jest najnowszym krokiem w kierunku zniechęcenia odwiedzających, w tym zakazu palenia marihuany w miejscach publicznych w dzielnicy czerwonych latarni, wcześniejszego zamknięcia restauracji i zakończenia sprzedaży alkoholu w sklepach po godzinie 16:00 od czwartku do niedzieli, New York Times zgłoszone.

Warto przeczytać!  Izrael ogłasza śmierć kolejnych 4 zakładników w Gazie, w tym 3 starszych mężczyzn z nagrania wideo Hamasu

Burmistrz Amsterdamu, Femke Halsema, skarżyła się w zeszłym roku, że statki wycieczkowe nie wniosły do ​​miasta nic istotnego, jak donosi BBC, pozwalając odwiedzającym wyjść na ulice tylko na kilka godzin imprezowania, zanim zostali wezwani z powrotem na pokład.

Od 2000 roku przez Cruise Port Amsterdam przewinęło się ponad 3,8 miliona pasażerów, a ponad 2100 statków zacumowało w tym porcie.

Do decyzji przyczyniły się również względy środowiskowe – Europejska Federacja Transportu i Środowiska poinformowała w czerwcu, że 63 statki wycieczkowe należące do Carnival Corporation wyemitowały w 2022 roku o 43% więcej tlenków siarki niż 291 milionów samochodów w Europie.

Region ma inny port około 18 mil na wschód w IJmuiden, na który zakaz nie wpłynie.

Kluczowy cytat

„Amsterdam pływa lepiej bez rejsu”, powiedziała Ilana Rooderkerk z partii D66 z większością liberalną dla NYT.

Pięć miejsc, które regulują statki wycieczkowe

Barcelona-Regionalny rząd Barcelony zapowiedział w zeszłym roku, że ograniczy liczbę statków wycieczkowych przybywających do niegdyś najbardziej ruchliwego terminalu wycieczkowego w Europie. Jak donosi Bloomberg, miasto boryka się z nadmierną turystyką od czasu wznowienia podróży po Covid, a krótkoterminowi goście ze statków wycieczkowych nie są postrzegani jako zbyt pomocni dla lokalnej gospodarki. Zanieczyszczenie było również problemem hiszpańskiego portu – według Bloomberga Barcelona była europejskim miastem najbardziej zanieczyszczonym emisjami ze statków wycieczkowych w 2019 r., aw 2017 r. w porcie wyemitowano 32,8 ton tlenków siarki.

Warto przeczytać!  Izrael stoi w obliczu nowych wezwań do rozejmu w miarę wzrostu niepokoju po przypadkowym zabijaniu jeńców

Wenecja-Włoskie miasto zakazało statkom wycieczkowym w 2021 r., aby chronić środowisko i jego dziedzictwo, jak po raz pierwszy podał Reuters. Statki ważące ponad 25 000 ton nie mogą już pływać kanałem Giudecca, który mija Palazzo Giustinian Recanati, kilka słynnych kościołów i galerię sztuki Dogana da Mar. W tamtym czasie Wenecji groziło sklasyfikowanie przez ONZ jako „zagrożone światowe dziedzictwo”, co oznaczało, że nadmierna turystyka zagrażała architekturze i środowisku, dzięki czemu historyczne centrum Wenecji zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa w 2001 roku.

Dublin-Brexit był powodem ograniczenia ruchu statków wycieczkowych od 2019 roku w porcie w Dublinie. W tym czasie zarezerwowano już 160 zawinięć statków wycieczkowych na 2019 r., a 140 rezerwacji zaplanowano na 2020 r. irlandzkie czasy poinformował, aw 2021 r. liczba dozwolonych rejsów została zmniejszona do 80. Urzędnicy stwierdzili, że przepustowość portu jest potrzebna do zwiększonego ruchu kontenerowego po opuszczeniu przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej.

Santorini—Santorini zaczęło ograniczać dzienną liczbę pasażerów statków wycieczkowych do 8 000 w 2019 r. Według The Independent w 2018 r. Santorini odnotowało również skoki zanieczyszczenia powietrza, które Greckie Towarzystwo Ornitologiczne obwiniło za stosowanie ciężkiego oleju opałowego przez przemysł statków wycieczkowych.

Polinezja Francuska-Minęło 18 miesięcy, odkąd rząd Polinezji Francuskiej zakazał statkom wycieczkowym przewożącym ponad 3500 pasażerów w jakimkolwiek porcie kraju, w tym w popularnym miejscu docelowym Bora Bora. Tahiti przyjmuje teraz tylko statki z mniej niż 2500 pasażerami, a te z więcej niż 1200 nie mogą w ogóle cumować na Bora Bora, zgodnie z Podróżnik Conde Nast.

Kluczowe tło

Branża rejsów wycieczkowych była w ostatnich latach poddawana intensywnej kontroli, aby uporządkować swoje działania w zakresie ochrony środowiska, jednocześnie stara się przezwyciężyć zadłużenie wynikające z zamknięcia Covid i boryka się z niedoborami personelu. Jak donosi Business Insider, miasta portowe na Florydzie, w Maine, na Alasce i w Kalifornii walczą o dalszą regulację branży rejsów wycieczkowych, ale niewiele mogą zrobić, ponieważ większość pirsów jest własnością rządu federalnego. Rada miejska w Monterey w Kalifornii głosowała za zaprzestaniem oferowania usług miejskich statkom wycieczkowym w celu „zadbania o ten mały kawałek planety, który mamy”. Podróże + Wypoczynek poinformowało, a Juneau na Alasce głosowało za wpuszczeniem tylko pięciu statków dziennie do portu w centrum miasta. Działacze na rzecz ochrony środowiska wezwali do całkowitego zaprzestania rejsów wycieczkowych, zarzucając im złe praktyki pracy, niewrażliwy wpływ kulturowy, szkody dla środowiska i inne problemy.

Tangens

Największy na świecie statek wycieczkowy Icon of the Seas by Royal Caribbean wypłynie po raz pierwszy w styczniu 2024 roku. Statek ma 20 pokładów, siedem basenów i park wodny, pomieści prawie 8000 pracowników i pasażerów, a ceny biletów zaczynają się od 1851 USD za osobę.

Dalsza lektura

Amsterdam zakazuje statków wycieczkowych, aby ograniczyć liczbę odwiedzających i ograniczyć zanieczyszczenie (BBC)

Te miasta portowe w USA walczą o ograniczenie ruchu statków wycieczkowych. Łatwiej powiedzieć niż zrobić. (Informator biznesowy)

Epidemie norowirusów na statkach wycieczkowych osiągnęły już najwyższy poziom od 10 lat w 2023 r. (Forbes)

„Ikona mórz” wkrótce będzie największym statkiem wycieczkowym na świecie — oto, ile kosztuje wejście na pokład (Forbesa)

Obserwuj mnie na Świergot. Wyślij mi bezpieczną wskazówkę.




Źródło