Technologia

Wojna YouTube z programami blokującymi reklamy trwa, zwiększając spowolnienie witryny | Wiadomości technologiczne

  • 14 stycznia, 2024
  • 2 min read
Wojna YouTube z programami blokującymi reklamy trwa, zwiększając spowolnienie witryny |  Wiadomości technologiczne


W zeszłym roku YouTube zaczął sztucznie spowalniać swoją witrynę dla użytkowników z włączoną blokadą reklam. Obecnie, według raportów widzów, których to dotyczy, taktyka ta jest rozszerzana na większą liczbę użytkowników.

Reklamy są ogromnym źródłem przychodów YouTube, nic więc dziwnego, że chcą zniechęcać do blokowania reklam. Jednak ich metody budzą kontrowersje wśród użytkowników, którzy czują się uwięzieni między natrętnymi reklamami a płaceniem miesięcznych opłat.

Pierwsza faza działań YouTube przeciwdziałających blokowaniu reklam obejmowała wyskakujące okienka z informacją, że „programy blokujące reklamy naruszają Warunki korzystania z usługi YouTube”. Aby kontynuować, użytkownicy musieli wyłączyć blokadę reklam.

Teraz YouTube zaczął bezpośrednio sabotować doświadczenia użytkowników, ograniczając wydajność witryny. W raporcie 9to5Google podkreślono, jak użytkownicy Redditorów skarżyli się, że YouTube cierpi na opóźnienia, problemy z buforowaniem i inne usterki, gdy włączona jest funkcja blokowania reklam.

Wygląda na to, że YouTube narzuca sztuczny limit czasu lub przepustowości, aby imitować wolne połączenie internetowe. Filmy nie ładują się, podgląd nie jest generowany, a bez odświeżenia nie można korzystać z trybu pełnoekranowego.

Warto przeczytać!  Wyprzedaż Amazon: Kup Apple Watch SE, Honor Watch GS 3, więcej w obniżonej cenie

To skutecznie sprawia, że ​​YouTube staje się bezużyteczny dla użytkowników blokujących reklamy, którzy teraz stoją przed wyborem: wyłączyć blokadę reklam i oglądać reklamy wideo lub zapłacić opłatę subskrypcyjną Premium, aby korzystać z usług bez reklam.

YouTube uważa, że ​​blokowanie reklam narusza warunki korzystania z usług, ponieważ ich model biznesowy zależy od reklam. Krytycy twierdzą, że nadmierne reklamy naruszają wygodę użytkownika. Ten konflikt prawdopodobnie się nasili, gdy YouTube podwoi liczbę reklam, podczas gdy użytkownicy będą się sprzeciwiać.

© IE Online Media Services Pvt Ltd

Po raz pierwszy przesłano: 14.01.2024 o 12:35 czasu wschodniego


Źródło