Świat

Wojsko amerykańskie znosi nakaz uziemienia V-22 Osprey 3 miesiące po śmiertelnej katastrofie w Japonii

  • 8 marca, 2024
  • 5 min read
Wojsko amerykańskie znosi nakaz uziemienia V-22 Osprey 3 miesiące po śmiertelnej katastrofie w Japonii


Wojsko amerykańskie zniosło zakaz lotów samolotami V-22 Osprey po śmiertelnej katastrofie w Japonii, w której zeszłej jesieni zginęło ośmiu członków służby, co umożliwiło ponowne loty wiropłatu po raz pierwszy od trzech miesięcy.

Decyzja została podjęta jeszcze w czasie, gdy dochodzenie w sprawie tej katastrofy i osobnego śmiertelnego wypadku w Australii wciąż się toczy.

„Mam dużą pewność, że wprowadzone przez nas protokoły zapobiegną powtórzeniu się podobnego katastrofalnego zdarzenia w przyszłości” – powiedział generał broni Tony Bauernfeind, dowódca Dowództwa Operacji Specjalnych Sił Powietrznych, którego członkowie zginęli w katastrofie .

Bauernfeind i inni wyżsi rangą urzędnicy wojskowi powiedzieli w tym tygodniu reporterom, że listopadowa katastrofa w Japonii była spowodowana „awarią sprzętową”, którą ich zdaniem można zaradzić dzięki dodatkowym wymogom szkolenia i konserwacji.

Na platformie nie są wprowadzane żadne zmiany sprzętowe.

Urzędnicy przyznali jednak, że nadal nie wiedzą, dlaczego doszło do awarii, po części dlatego, że wrak znajdował się pod wodą przez miesiąc po katastrofie, co spowodowało poważną korozję.

Urzędnicy odmówili podania dokładnych szczegółów, które komponenty uległy awarii i w jaki sposób zostanie to naprawione, powołując się na względy bezpieczeństwa.

Warto przeczytać!  Wstrzymanie żeglugi na Morzu Czerwonym stanowi najnowsze zagrożenie dla gospodarki światowej

„Mamy dużą pewność, że rozumiemy, który element uległ awarii i w jaki sposób” – powiedział pułkownik piechoty morskiej Brian Taylor, kierownik programu wspólnego programu V-22 w Dowództwie Powietrznym Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, który podjął decyzję o uziemieniu Ospreyów we wszystkich służbach. .

„Myślę, że nadal pracujemy nad powodem, więc pozostaje to w gestii dochodzenia” – powiedział Taylor.

Jest mało prawdopodobne, aby decyzja ta była ostateczna w sprawie V-22, w związku z którą w ciągu ostatnich dwóch lat zginęło 20 członków służby.

Czołowy republikanin w Izbie Reprezentantów powiedział, że jego panel nadal nie otrzymał żądanych informacji i że niezależne dochodzenie w sprawie listopadowej katastrofy i innych nieszczęść będzie kontynuowane.

„Będziemy w dalszym ciągu rygorystycznie badać program Osprey Departamentu Obrony, aby uzyskać odpowiedzi na nasze pytania w imieniu amerykańskich podatników i chronić żołnierzy amerykańskich broniących naszego narodu” – powiedział poseł James Comer, przewodniczący Komisji Nadzoru Izby Reprezentantów.

Oprócz katastrofy, która miała miejsce 29 listopada w Japonii zeszłego roku, V-22 spadł w sierpniu 2023 r. podczas ćwiczeń szkoleniowych u północnych wybrzeży Australii, zabijając trzech żołnierzy piechoty morskiej. To śledztwo trwa.

Warto przeczytać!  IDF twierdzi, że żołnierze strzelali do „podejrzanych”, ale zaprzecza, jakoby obrali za cel konwój w związku ze śmiertelnym incydentem związanym z pomocą żywnościową

Urzędnicy powiedzieli w tym tygodniu reporterom, że australijską katastrofę V-22 uznano za osobną sprawę, chociaż nie podali dalszych szczegółów.

W 2022 r. miały miejsce dwa inne śmiertelne wypadki – jeden później przypisano błędowi pilota podczas trudnych warunków pogodowych, a drugi problemowi ze sprzęgłem.

Pentagonowi zależało na przywróceniu V-22 do lotu ze względu na jego wyjątkową zdolność do prowadzenia misji w odległych częściach globu, w tym na Pacyfiku.

Osprey może startować i lądować jak helikopter, a także odlatywać ze statków Marynarki Wojennej i lądować na wyspach bez pasów startowych. Ponieważ jego śmigła mogą przechylać się do przodu, samolot może latać szybciej niż helikoptery, co ułatwia przewożenie żołnierzy i sprzętu do odległych baz.

Śledczy od dawna podejrzewali, że przyczyną katastrofy w Japonii w listopadzie 2023 r. była awaria sprzętowa samolotu, a nie błąd ludzki czy zła pogoda. Rozkaz wydany 6 grudnia przez Dowództwo Lotnictwa Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych uziemił wszystkie wersje Ospreya używane przez piechotę morską, siły powietrzne i marynarkę wojenną.

Jest mało prawdopodobne, że V-22 natychmiast powrócą w powietrze, a służby zauważyły, że będą musiały wprowadzić dodatkowe wymagania dotyczące szkolenia i obsługi technicznej.

Warto przeczytać!  Ustawa o pomocy dla Ukrainy opóźniona ze względu na przeciąganie się rozmów granicznych

Bryg. Gen. Richard D. Joyce, zastępca komendanta piechoty morskiej ds. lotnictwa, powiedział, że jego załogi latają już na symulatorach, aby przyzwyczaić się do nowych protokołów.

Zapytani o to, co rodziny członków służby powinny sądzić o ponownym locie V-22, podczas gdy końcowe dochodzenie wciąż trwa, urzędnicy powiedzieli, że są tak pewni, jak to tylko możliwe, że to się więcej nie powtórzy.

Taylor z NAVAIR porównała tę sytuację do sytuacji, w której ktoś jest mokry i musi się wytrzeć ręcznikiem. Możesz nie wiedzieć, dlaczego dana osoba jest mokra – może utknęła w deszczu lub poszła pływać – ale możesz mieć pewność, że problem zostanie rozwiązany, wręczając jej ręcznik.

Bauernfeind dodał: „Istnieją dobre szacunki i dobre uzasadnienie analityczne wyjaśniające, dlaczego naszym zdaniem się to nie udało, a w celu uzyskania 100% potwierdzenia zostaną przeprowadzone dalsze testy”.

Prawa autorskie © 2024 ABC News Internet Ventures.


Źródło