WordPress

WooCommerce Motyw WordPress Porady SEO: przewodnik dla początkujących

  • 28 marca, 2023
  • 11 min read
WooCommerce Motyw WordPress Porady SEO: przewodnik dla początkujących


Porozmawiaj z większością ludzi na temat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek dla Twojego sklepu internetowego, a prawdopodobnie większość rozmów będzie dotyczyć takich tematów, jak słowa kluczowe i treść przyjazna dla użytkownika.

Chociaż wszystko to jest niewątpliwie niezbędne, warto zastanowić się nie tylko nad tym, w jaki sposób motyw WooCommerce WordPress wpływa na wydajność SEO Twojego sklepu, ale także jak możesz wykorzystać funkcje tego motywu i opcje projektowania na swoją korzyść, optymalizując witrynę pod kątem lepszych rankingów wyszukiwania.

Poniżej podzielimy się naszymi najlepszymi wskazówkami, narzędziami i strategiami zwiększania widoczności Twojego sklepu internetowego za pomocą motywu SEO WooCommerce.

5 najlepszych wskazówek dotyczących SEO motywu WordPress WooCommerce

1. Użyj motywu przyjaznego dla urządzeń mobilnych

Biorąc pod uwagę, że ponad 60% całego globalnego ruchu w witrynach pochodzi z urządzeń mobilnych, wątpimy, czy znajdziesz jakikolwiek motyw wydany w ciągu ostatnich kilku lat, który przynajmniej nie twierdzi, że jest przyjazny dla urządzeń mobilnych.

Mimo to, jak powiedzieliśmy w naszym przewodniku dotyczącym porównywania responsywnych motywów WordPress, widzieliśmy wiele motywów, które twierdziły, że są responsywne, ale działają poprawnie tylko na niewielkiej liczbie rozmiarów ekranu.

Takie motywy po prostu nie są wystarczająco dobre, jeśli zamierzasz osiągnąć maksymalny sukces ze swoją witryną e-commerce.

Aby zadowolić Google (dla którego dostosowanie do urządzeń mobilnych jest istotnym czynnikiem rankingowym), musisz zadbać o to, aby Twoja witryna dobrze wyglądała, działała bez zarzutu i zapewniała wysokiej jakości wrażenia użytkownikom na smartfonach, tabletach i innych urządzeniach o różnych rozmiarach i orientacjach ekranu. .

Może w tym pomóc Google Mobile-Friendly Test, podobnie jak nasz szczegółowy przewodnik po testowaniu responsywności motywu WordPress.

2. Nadaj priorytet wydajności

Nie da się zrozumieć, jak ważna dla sukcesu Twojej witryny jest szybkość i wydajność.

Kontynuacja artykułu poniżej

Mówiąc prościej, jeśli ładowanie witryny trwa zbyt długo, wiele osób ją opuści, a niewielu wróci.

Dlatego opłaca się priorytetyzować wydajność zarówno przy wyborze motywu WooCommerce, jak i podczas korzystania z niego.

Wybieranie motywów zoptymalizowanych pod kątem wydajności

Wybierając motyw, najpierw weź pod uwagę jego wagę. Im cięższy motyw, tym większe szkody wyrządzi on Twojemu występowi.

Następnie sprawdź liczbę wymaganych wtyczek, które musisz zainstalować, aby korzystać z potrzebnych funkcji.

Prowadzenie bezpiecznego, dynamicznego sklepu internetowego może być niemożliwe bez co najmniej kilku wtyczek. Jednak niektóre motywy są dostarczane w pakiecie z dużą liczbą wtyczek, bez których motyw nie będzie działał, podczas gdy innym brakuje pewnych funkcji, które trzeba nadrobić za pomocą wtyczki.

Każda zainstalowana wtyczka pochłania zasoby, które wpływają na wydajność, więc im więcej wtyczek używasz, tym większy wpływ na szybkość ładowania strony.

Warto przeczytać!  menu - WordPress nav Walker - Bootstrap 5.2.3 - podmenu nie otwiera się

Utrzymywanie optymalnej wydajności podczas rozwijania witryny

Nawet jeśli wybierzesz najlżejszy możliwy motyw i masz zainstalowane minimum wtyczek, nadal możesz spowolnić swoją witrynę, przesadzając z dostosowaniami.

Dzięki rozwojowi narzędzi do tworzenia stron, takich jak Elementor i Beaver Builder, początkujący projektanci mogą zmieniać każdy aspekt swojej witryny internetowej zgodnie z własnymi upodobaniami, a nawet dodawać funkcje, takie jak animacje, które – choć są bardzo fajne – rzadko są potrzebne.

Równie łatwo jest dać się ponieść dodawaniu mnóstwa funkcji i treści, co popełniać proste błędy w responsywnym projekcie, które mogą negatywnie wpłynąć na wydajność.

3. Zapewnij jasną, logiczną strukturę i nawigację

Doświadczenia Twoich klientów podczas przeglądania i interakcji z Twoim sklepem mogą wpłynąć na Twój biznes e-commerce lub go zrujnować.

Google nagradza witryny, które zapewniają płynną, intuicyjną obsługę, co oznacza, że ​​im lepsze wrażenia użytkownika zapewniasz, tym większy wzrost widoczności Twojego sklepu internetowego.

Ostatecznie wpływa to na wszystkie decyzje, które podejmujesz, dotyczące sposobu tworzenia swojej obecności w Internecie. Widzieliśmy już, jak doświadczenia użytkowników wpływają na wybory dotyczące wydajności i dostosowania do urządzeń mobilnych. Jest jednak jeszcze jeden fundamentalnie ważny aspekt, który znacząco wpływa na sposób, w jaki ludzie korzystają z Twojej witryny:

Struktura i nawigacja.

Twoje strony produktów, strony docelowe, posty na blogu i inne treści powinny być dobrze zorganizowane w logiczny sposób i łatwo dostępne bez względu na to, gdzie użytkownicy trafią na Twoją witrynę.

Twój wybór motywu WooCommerce – i sposób, w jaki go używasz – może w tym pomóc w następujący sposób:

A. Dostarczanie intuicyjnych doświadczeń

Można śmiało powiedzieć, że większość – jeśli nie wszyscy – internautów ma pewne oczekiwania co do tego, jak powinna wyglądać strona internetowa.

Oczekują, że witryny będą zaczynać się od dobrze zaprojektowanego, dobrze umieszczonego nagłówka z wyraźnie widocznym logo, które dokładnie informuje użytkowników, na jakiej stronie się znajdują, oraz menu nawigacyjnego, które pomoże im szybko dotrzeć do najważniejszych części witryny.

W Twoim przypadku będą to Twoje produkty, strona Informacje, Strona kontaktowa i najprawdopodobniej link do koszyka.

Oczekują dobrze zorganizowanych stopek zawierających odnośniki do innych przydatnych informacji, takich jak:

  • Zasady i Warunki
  • Polityka prywatności
  • Informacje wysyłkowe
  • Ikony mediów społecznościowych.

Jeśli chodzi o strony produktów, oczekują, że najważniejsze elementy — zdjęcia produktu, tytuł, cenę i najważniejsze funkcje — będą widoczne u góry, z widocznym przyciskiem „Dodaj do koszyka”, po którym następują inne przydatne informacje, takie jak opis i Opinie klientów.

Sposób, w jaki ułożysz motyw WooCommerce WordPress, powinien spełniać te oczekiwania, aby klienci, którzy trafią na Twoją witrynę, byli intuicyjni. Wiedzą dokładnie, gdzie szukać, aby znaleźć to, czego chcą, i mogą to łatwo znaleźć.

Warto przeczytać!  10 niesamowitych narzędzi do projektowania AI dla WordPress

Próba ponownego wynalezienia przysłowiowego koła z układem witryny, który odbiega od normy, nie tyle pokazuje, jak wyjątkowa i innowacyjna jesteś, ile dezorientuje użytkowników.

Ostatecznie prowadzi to do wyższych współczynników odrzuceń. Wysokie współczynniki odrzuceń powodują, że Google postrzega Twoją witrynę jako mniej wartościową i mniej trafną dla użytkowników wyszukujących docelowe słowo kluczowe, a przeglądanie Twojej witryny przez Google w ten sposób negatywnie wpływa na Twoje rankingi wyszukiwania.

Z tego powodu możesz skorzystać z motywu WooCommerce z niestandardowymi opcjami nagłówka i stopki, co daje pełną kontrolę nad tymi dwoma kluczowymi elementami witryny.

Jeśli przeczytasz nasz przewodnik po kategoriach i tagach WordPress, zrozumiesz wartość korzystania z tych dwóch funkcji do grupowania powiązanych produktów i postów na blogach, aby dać klientom więcej tego, czego chcą.

Dzięki temu klienci pozostaną w Twojej witrynie na dłużej, zmniejszając współczynnik odrzuceń i sygnalizując Google, że Twoja witryna jest trafna i wartościowa.

Po uporządkowaniu treści w ten sposób organizacja ta musi znaleźć odzwierciedlenie w menu.

Jeśli jednak masz dużą liczbę kategorii produktów, Ty i Twoi goście odniesiecie korzyści z ułożenia ich w podmenu.

Dla przykładu, załóżmy, że prowadzisz sklep z modą damską.

Masz 20 głównych kategorii produktów (dżinsy, buty, sukienki itp.), z których każda zawiera produkty 10 różnych znanych marek.

Chcesz zwiększyć sprzedaż każdej kategorii produktów i każdej marki, więc upchasz je wszystkie w górnym menu.

Rezultatem jest zagracony, niezręcznie wyglądający bałagan, który niszczy integralność układu i przytłacza odwiedzających.

Aby tego uniknąć, warto dobrze wykorzystać podmenu w projekcie motywu WooCommerce.

Trzymając się przykładu naszego internetowego sklepu odzieżowego, może to oznaczać, że Twoje główne menu nawigacyjne zawiera tylko dwie pozycje menu związane z produktami:

  1. Kupuj według produktu
  2. Kupuj według marki

Pod każdym z nich dodałbyś podmenu, które pozostaje ukryte, dopóki użytkownik nie kliknie jednego z tych elementów, w którym to momencie to menu pomocnicze pojawia się jako menu rozwijane.

Twoje podmenu Produkt zawierałoby osobny link do każdej kategorii produktów, podczas gdy podmenu Marka zawierałoby linki do stron z tagami zawierających wszystkie produkty poszczególnych marek.

Idealnie byłoby również użyć opcji filtrowania WooCommerce, aby klienci mogli na przykład zacząć od wybrania marki z tego menu, a następnie zawęzić listę, aby zobaczyć tylko buty tej marki, lub zacząć od butów, a następnie zawęzić listę, aby zobaczyć tylko obuwie z tej marki. konkretna marka.

  1. Wykorzystaj znaczniki schematu

Znaczniki schematu to forma ustrukturyzowanych mikrodanych, która zapewnia wyszukiwarkom dodatkowy kontekst i informacje o Twoich treściach.

Im więcej wyszukiwarek, takich jak Google, rozumie Twoje strony, tym lepiej może wykonać zadanie, zwracając te treści jako wynik dla najbardziej odpowiednich wyszukiwanych haseł.

Warto przeczytać!  Wordpress nie generuje .htaccess, ale mówi mi to (zaktualizowano strukturę łącza bezpośredniego).

Dlatego skorzystasz na upewnieniu się, że Twój motyw WooCommerce obsługuje znaczniki schematu.

Niektóre z najlepszych motywów zawierają gotowe znaczniki schematu zoptymalizowane pod kątem witryn e-commerce. Jeśli twój nie, skorzystasz z zainstalowania wtyczki znaczników najlepszego schematu, takiej jak Schema Pro lub WP Schema.

5. Wykorzystaj aktualny motyw dla maksymalnego bezpieczeństwa

Wreszcie, nigdy nie lekceważ, jak ważne jest, aby Twój motyw WordPress był aktualny i zgodny z najnowszą wersją WordPress.

WordPress regularnie udostępnia aktualizacje. Tylko w 2022 roku wydano trzy główne aktualizacje i siedem mniejszych aktualizacji poprawiających błędy.

Motyw WordPress, który nie został zaktualizowany, aby nadążyć za tymi zmianami w podstawowym oprogramowaniu, może zawierać zaskakującą liczbę luk w zabezpieczeniach, w tym przestarzały kod, niepewne uprawnienia do plików i inne luki w zabezpieczeniach.

Doświadczeni hakerzy są zbyt świadomi tych luk w zabezpieczeniach i sposobów ich wykorzystania, dlatego witryny z przestarzałymi motywami są zazwyczaj głównym celem takich rzeczy, jak:

  • Ataki złośliwego oprogramowania
  • Naruszenia danych
  • Złośliwe przekierowania
  • Zastępowanie treści witryny obraźliwymi/nielegalnymi treściami.

Mając to wszystko na uwadze, ważne jest, aby używać motywu WooCommerce stworzonego przez odpowiedzialnych programistów, którzy aktywnie aktualizują swoje motywy.

Nie chodzi o to, że cała odpowiedzialność spoczywa na twórcy twojego motywu. O ile nie korzystasz z zarządzanej usługi WordPress (w takim przypadku praca jest wykonywana za Ciebie), musisz zwracać uwagę na wszelkie nowe aktualizacje, które staną się dostępne i aktywować je w swojej witrynie.

W końcu prawdopodobnie nie potrzebujesz, abyśmy informowali Cię o szkodach, jakie zagrożona witryna może wyrządzić Twojej widoczności w Internecie.

Zobacz nasz przewodnik po najlepszych wtyczkach zabezpieczających WordPress, aby dodać dodatkową warstwę ochrony do motywu WooCommerce.

Optymalizacja motywów WordPress WooCommerce pod kątem SEO: ostatnie przemyślenia

Jeśli odejmiesz tylko jedną rzecz od dzisiejszego przewodnika, powinno to być zapewnienie jak najlepszego doświadczenia użytkownika, które jest kluczem do sukcesu SEO.

Tak, ważne jest, aby używać poprawnych metadanych i skutecznie wdrażać znaczniki schematu, aby pomóc wyszukiwarkom zrozumieć i uszeregować Twoje treści, ale większe korzyści przyniosą zapewnienie, że Twoja witryna będzie szybka, responsywna, łatwa w nawigacji i bezpieczna.

Zaznacz wszystkie te pola, a klienci będą cieszyć się zakupami w Twoim sklepie internetowym raz za razem. Im więcej robią i im więcej czasu spędzają na każdej wizycie, tym więcej wyszukiwarek wynagrodzi Cię wyższą widocznością w wynikach wyszukiwania.

Aby uzyskać więcej sugestii, jak zwiększyć obecność swojej witryny e-commerce w Internecie, zobacz nasze 20 najlepszych wskazówek SEO WordPress.






Źródło