Technologia

Wpływ Maye Mac-Swiney na Riot Games Barcelona

  • 15 marca, 2023
  • 3 min read
Wpływ Maye Mac-Swiney na Riot Games Barcelona


Podobieństwa między kulturami

Ma korzenie w Meksyku i większość dorosłego życia w Hiszpanii, Maye spędziła większość czasu w dwóch kulturach o przeplatających się historiach.

„Widzę wiele podobieństw między hiszpańskimi graczami a graczami z Ameryki Łacińskiej” – powiedział Maye. „Oboje jesteśmy bardzo namiętni. Jesteśmy bardzo dumni. Potrafimy być bardzo głośni. I myślę, że ponieważ mamy wspólny język, istnieje poziom wzajemnego wsparcia między naszymi dwiema kulturami. Kiedy oglądam e-sport VALORANT, widzę, jak hiszpańscy fani kibicują drużynom LATAM i vice versa. Istnieje więź, która została zbudowana poprzez język, naszą kulturę i naszą pasję”.

Podczas gdy Hiszpania i Meksyk mają wspólny język, na przestrzeni wieków hiszpański został ukształtowany w różnych unikalnych stylach w całej Ameryce Łacińskiej.

„Kiedy po raz pierwszy przyjechałem do Barcelony, pomyślałem:„ będzie łatwo, mówią tym samym językiem ”- roześmiał się Maye. „Szybko dowiedziałem się, że w Barcelonie mówią po katalońsku, ludzie tutaj mówią mieszanką katalońskiego i hiszpańskiego. I nawet jeśli mówili tylko po hiszpańsku, istnieje wiele różnic między hiszpańskim hiszpańskim, hiszpańskim meksykańskim i hiszpańskim łacińskim. To źródło zabawnych nieporozumień w biurze przez cały czas, ponieważ powiedziałbym słowo, którego nigdy wcześniej nie słyszeli”.

Warto przeczytać!  Apple prawdopodobnie użyje tego samego chipa z serii A18 w modelach iPhone'a 16: raport

Chociaż większość swojego dorosłego życia spędziła w Barcelonie, pod koniec dnia Maye nadal jest dumnie Meksykanką.

„Mam dwie narodowości, hiszpańską i meksykańską, ale w głębi serca jestem Meksykanką” — powiedziała Maye. „Jesteśmy dumnym narodem, ale nie boimy się śmiać z samych siebie. I bardzo się z tym identyfikuję. Nie boję się żartować ani zabawnych momentów, ale jestem niezwykle dumny z tego, że jestem Meksykaninem”.

Poprawa reprezentacji w grach

Przez długi czas stereotypy dotyczyły przedstawiania Meksykanów w grach. Jako młoda kobieta dorastająca w Meksyku Maye przez długi czas nie widziała siebie w grach, w które grała.

„Kiedy dorastałam, nie było dla mnie reprezentacji” – powiedziała Maye. „Prawie nie widziałeś wtedy kobiet w grach innych niż Księżniczka Peach uratowana przez Mario. Kultura meksykańska była zawsze przedstawiana jako miasto podobne do Tijuany z morderstwami. A teraz mamy gry takie jak Guacamelee, piękna niezależna platformowa bijatyka, która wykorzystuje wojowników Lucha Libre. Dla mnie pocieszające jest obserwowanie, jak dzieje się więcej tej reprezentacji”.

Przez większość historii Riot nasze postacie pochodziły ze świata Runeterry. I chociaż postacie te były często inspirowane prawdziwymi miejscami i kulturami, ich ojczyzny były wyraźnie Runeterrańskie. Ponieważ VALORANT toczy się na zastępczej Ziemi, która w pewnym sensie przypomina naszą własną, agenci VALORANT przenoszą nasze gry do świata rzeczywistego.

Warto przeczytać!  Premiera serii Vivo V27 1 marca: co wiemy do tej pory

Pochodząca z serca Meksyku Reyna jest bezwzględną przywódczynią Protokołu VALORANT i można ją zobaczyć, jak rekrutuje nowych agentów, takich jak Gekko. Najnowszy dodatek do VALORANT, Gekko to meksykański Amerykanin drugiego pokolenia mieszkający w Los Angeles.

Tworzenie reprezentatywnych postaci nie jest czymś, co Riot traktuje lekko. Riot Unidos, nasza grupa Rioter Inclusion Group dla uczestników zamieszek z Ameryki Łacińskiej, pomagała doradzać w całym procesie projektowania Gekko. Logo Riot Unidos było równe przedstawiany jako pisanka wielkanocna w zwiastunie wydania Gekko.




Źródło