Marketing

Wprowadź doskonałość: pięć kluczowych obszarów

  • 20 października, 2023
  • 5 min read
Wprowadź doskonałość: pięć kluczowych obszarów


Jonathana Carneya Wprowadzenie na rynek to najbardziej krytyczny moment w cyklu życia każdego produktu farmaceutycznego i jako takie powinno być wsparte odpowiednią ilością badań, przygotowań, wywiadu rynkowego, mapowania interesariuszy i rozważenia związanych z tym przeszkód. Poniżej omawiamy pięć obszarów, w których naszym zdaniem przemysł może opracować podejście do wprowadzenia leku na rynek i zmaksymalizować możliwości terapii, które mogą przynieść korzyści pacjentom w Wielkiej Brytanii.

1. Zrozum pełne spektrum barier i możliwości w dostępie do rynku brytyjskiego
Wielka Brytania jest wyjątkowa; w Anglii istnieją 42 odrębne środowiska dostępu do rynku w postaci 42 zintegrowanych systemów opieki (ICS), z których każdy ma własną strukturę demograficzną, schematy przepisywania leków, sieci, finanse i względną obecność konkurencyjnych produktów. Od 2024 r. ICS przejmą odpowiedzialność za specjalistyczne uruchomienia – a ostatnio dowiedzieliśmy się, że te systemy również będą miały własne receptury.

Wskazane jest sporządzenie mapy pełnej sieci lekarzy, lekarzy przepisujących leki, lekarzy pierwszego kontaktu i innych decydentów w ramach ICS – mapowanie pełnego zakresu wpływów na pomyślne wprowadzenie leku na terytorium.

Niektóre farmaceutyki nadal korzystają z globalnego szablonu sprzedaży ze standardowym komunikatem. Wiemy, że bardziej subtelne, dostosowane lokalnie podejście może naprawdę przynieść korzyści.

2. Wejdź na rynek w duchu partnerstwa z NHS, a nie transakcji
Każdy, kto blisko współpracuje z interesariuszami NHS, wie, że niektórzy pracownicy nadal żywią podejrzenia co do intencji farmaceutów.

Warto przeczytać!  Analiza przypadku Apple Marketing Mix

Jedną z rzeczy, która może tutaj naprawdę pomóc, jest zaangażowanie kluczowych interesariuszy NHS przed uruchomieniem w celu osiągnięcia wspólnego celu. Nie tylko rady doradcze; gromadzenie grup roboczych interesariuszy zaangażowanych w doskonalenie konkretnego obszaru klinicznego może być bardzo korzystne.
Powinno to obejmować wszystkie poziomy opieki zdrowotnej – głosy krajowe, stowarzyszenia pacjentów, opiekę doraźną, lekarzy pierwszego kontaktu, pielęgniarki, farmaceutów i menedżerów NHS. Rzeczywiście, często z radością witają szansę na zjednoczenie się różnych sektorów, przy wsparciu ze strony branży farmaceutycznej.

Takie grupy robocze omawiają kwestie i wypracowują plan działania mający na celu poprawę usług. Może to pomóc w przygotowaniu projektu do wprowadzenia na rynek, aby zapewnić aktualność diagnostyki, prawidłowe przestrzeganie wytycznych i wyeliminowanie problemów, które mogą uniemożliwić skuteczne leczenie.

Nierówności w zakresie zdrowia to kolejny ogromny obszar – Twoja firma może pomóc w zidentyfikowaniu odpowiednich pacjentów w społecznościach o niedostatecznym dostępie do opieki zdrowotnej lub w niekorzystnej sytuacji. Zaufanie zostanie zbudowane, a wszystkie strony – firma, NHS i pacjenci – odniosą korzyści.

3. Opracuj propozycję wartości startowej, która będzie dotyczyć całego systemu – a nie tylko poszczególnych organizacji
Polityka NHS wzmacnia systemy; w przyszłym roku będą dysponować pełnymi budżetami dla populacji pacjentów, które obejmą wszystkie aspekty opieki zdrowotnej. Decydenci wyższego szczebla, tacy jak kierownicy programów, liderzy transformacji i ICB – menedżerowie i lekarze wszystkich specjalności – będą zwracać uwagę na koszty całego systemu.

Warto przeczytać!  7 ważnych lekcji dotyczących reklam w YouTube, których musisz się nauczyć

Koszty i budżety poszczególnych szpitali i organizacji nie będą już istnieć w próżni.

Od czasu wydania ramowej strategii dotyczącej poważnych schorzeń NHS bada koszty i konsekwencje wielu chorób współistniejących. Jaki wpływ miałoby, powiedzmy, leczenie chorób sercowo-naczyniowych na częstość występowania cukrzycy i PChN? Czy zastanawiałeś się nad korzyściami dla całego systemu, jakie może zapewnić Twój produkt?

Opieka bliżej domu to także szeroko zakrojony program, w którym niepotrzebne przyjęcia do szpitala są na celowniku, a zarządzanie społecznością lub samorządem staje się znacznie bardziej powszechne. Co może zrobić Twój produkt, aby temu zaradzić?

4. Umieść swój produkt na kompleksowej ścieżce leczenia pacjenta, a nie jako samodzielny produkt
Korzyści z produktu należy postrzegać w kontekście całej ścieżki. Firmy powinny znać aktualną liczbę pacjentów NHS, listy oczekujących, czas leczenia, koszt interwencji i koszt placówki. Czy Twój produkt jest kojarzony z uwalnianiem gotówki? Czy Twój produkt może zaoszczędzić czas personelu – na przykład poprzez brak konieczności korzystania z usługi infuzji lub samodzielne podawanie i samokontrolę – czas, który można następnie wykorzystać w opiece na pierwszej linii frontu? Jaki wpływ miałby produkt na doświadczenia pacjentów – na dostępność, na wyniki? Jaki personel można przeszkolić w jego obsłudze?

Warto przeczytać!  Jak przestałem się martwić i pokochałem algorytm (i Ty też możesz)

Należy informować NHS o całej ścieżce leczenia pacjenta, a nie tylko o cechach klinicznych i zaletach produktu.

5. Zoptymalizuj wykorzystanie zasobów i personelu
Współpraca z naszymi klientami przed uruchomieniem pozwoliła nam dostrzec wiele problemów związanych z personelem terenowym.

W niektórych obszarach promocja wprowadzenia na rynek powinna odbywać się za pośrednictwem marketingu wielokanałowego; inni mogą potrzebować stąpania po ziemi, aby nawiązać kontakt z dużą liczbą potencjalnych lekarzy. W jeszcze innych przypadkach opcje kliniczne mogą być właściwe, przy czym zastosowanie MSL najprawdopodobniej się przebije.

Niektóre obszary opowiadają się za ścisłą współpracą z farmaceutami w celu opracowania projektów dotyczących dostępu pacjentów lub udoskonaleń ścieżki. Niektórzy nigdy nie współpracowali z przemysłem.

Potrzebny jest przekonujący plan zasobów; strategię bezpośredniego zaangażowania i odpowiednią mieszankę marketingu wielokanałowego obejmującą kampanie uświadamiające choroby, komunikację e-mailową, mikrostrony i seminaria internetowe.

W Wilmington Healthcare wierzymy, że wspaniała premiera jest możliwa przy odpowiedniej inteligencji i przygotowaniu. Skontaktuj się z nami teraz, aby zobaczyć, jak możemy pomóc Ci wejść na rynek.


Źródło