Biznes

Wraz z eskalacją wojny cenowej rozpoczął się najlepszy okres na zakup samochodu

  • 10 lipca, 2024
  • 4 min read
Wraz z eskalacją wojny cenowej rozpoczął się najlepszy okres na zakup samochodu


„Wkraczamy na rynek, który nazywamy rynkiem kupujących” – powiedział czołowy dealer samochodowy o obecnych nastrojach na rynku samochodów osobowych. Wieczorem 10 lipca dwaj najwięksi konkurenci Indii, Tata Motors i Mahindra Group, obniżyli ceny swoich wiodących SUV-ów w odstępie kilku godzin.

Tata Motors obniżyła cenę początkową Harriera o ₹50,000, a Safari o ₹70,000. Tata Motors oferuje również korzyści w wysokości ₹1.4 lakh. Mahindra Group z kolei obniżyła ceny swojego topowego modelu AX7 XUV700 o prawie ₹2 lakh.

To nie wszystko. Wszyscy producenci samochodów uruchomili w tym miesiącu programy rabatowe.

Wiodący indyjski producent samochodów Maruti Suzuki oferuje zniżki na prawie wszystkie modele. W przypadku Alto K10 możesz otrzymać zniżkę w wysokości od 30 000 do 45 000 ₹, plus 15 000 ₹ premii za wymianę i 3100 ₹ zniżki korporacyjnej. Jest 15 000 ₹ premii za wymianę i zniżka korporacyjna na nowego Swifta i zniżki do 35 000 ₹ na Fronxa. Możesz otrzymać 3,3 lakh zniżki na Jimny’ego, w tym dodatkowe 1,5 lakh, jeśli kupisz samochód za pośrednictwem Maruti Finance.

Warto przeczytać!  Czy współczesny kierowca dałby radę obsłużyć auto z lat 30.? Wspólny jest tylko klakson w kierownicy

Podobnie Renault oferuje rabaty do 40 000 ₹, MG Motor w przedziale od 25 000 ₹ do 2 lakh ₹, a Hyundai do 45 000 ₹.

Przeczytaj także: Akcje Maruti zyskują na wartości po tym, jak UP zniosło opłaty rejestracyjne za samochody hybrydowe

Nikunj Sanghi, były prezes Federacji Stowarzyszeń Dealerów Samochodowych (FADA) i czołowy sprzedawca detaliczny samochodów w Radżastanie, twierdzi, że obecna sytuacja jest spowodowana zarówno chudym sezonem, jak i pilną potrzebą korekty stanu zapasów.

„Q2 to zazwyczaj sezon chudy z niskim popytem z powodu deszczu, sezonu siewu w wiejskich Indiach i bardzo niewielu małżeństw. Ponadto niepomyślny okres lub Shraddh jest również obserwowany w północnych Indiach. To czas, w którym firmy robią wszystko, aby osiągnąć cele sprzedażowe i chcą również rozpocząć sezon świąteczny w Q3 na pozytywnej nucie”. Dodał, że dealerzy samochodowi spodziewają się, że poziomy rabatów wzrosną jeszcze bardziej w nadchodzących miesiącach.

Manish Raj Singhania, prezes FADA wyraził obawy dotyczące zapasów o wartości ₹60 000 crore w sieci dealerskiej w całym kraju. Powiedział, że ostatnio w systemie było 6,5 lakh niesprzedanych samochodów, co nie pozostawiło firmom i dealerom innego wyboru, jak oferowanie dużych rabatów.

Warto przeczytać!  PIT - 0 dla seniora w rozliczeniu podatkowym - Ministerstwo Finansów

„Ponieważ zapasy PV osiągnęły rekordowy poziom 62-67 dni, zaobserwowaliśmy znaczącą zmianę z rynku napędzanego podażą, który widzieliśmy w okresie COVID, na rynek napędzany popytem. W czasach ograniczeń podaży producenci OEM cieszyli się sprzedażą bez zniżek. Naturalnie, wraz ze zmianą dynamiki rynku, obserwujemy wzrost zniżek”, powiedział.

Przeczytaj także: Zwolnienie z podatku UP dla mocnych hybryd: Oszczędności na modelach Maruti, Honda i Toyota

Wysyłki pojazdów osobowych od producentów OEM były ponownie najwyższe w maju tego roku i wyniosły 3,47 lakh sztuk, chociaż ze średnim wzrostem o 3,9% według organizacji branżowej SIAM. Te wysokie wysyłki w ciągu ostatnich kilku miesięcy spowodowały obecnie niedopasowanie popytu do podaży, które dealerzy mają nadzieję, że zostanie skorygowane za pomocą rabatów.

Od kilku miesięcy czołowi producenci samochodów mówią, że po dwóch latach silnego, stłumionego popytu, nastąpi moderacja popytu w przyszłości. W odpowiedzi na majowe hurtowe dostawy, prezes SIAM, Vinod Aggarwal, powiedział, że pojazdy osobowe odnotowały jedynie umiarkowany wzrost, głównie z powodu wysokiej bazy z poprzedniego roku.

Teraz pozostaje pytanie, czy korekty cen samochodów będą trwałe i czy nastąpi znaczący wzrost popytu w drugiej połowie roku.

Warto przeczytać!  Zyski na akcjach HDFC Bank po wynikach Q1. Czy powinieneś kupić, sprzedać czy zatrzymać akcje?


Źródło