Technologia

Wrażenia z Armored Core 6: FromSoftware wykorzystało swój pusty czek, aby stworzyć więcej pancernych rdzeni, a ja nie mogłem być szczęśliwszy

  • 14 czerwca, 2023
  • 6 min read
Wrażenia z Armored Core 6: FromSoftware wykorzystało swój pusty czek, aby stworzyć więcej pancernych rdzeni, a ja nie mogłem być szczęśliwszy


Interesujące było obserwowanie reakcji na Armored Core VI: Fires of Rubicon. Po rozszerzonym pokazie podczas zeszłotygodniowego wydarzenia Summer Game Fest, jeden z uczestników podsumował ogólny nastrój wokół gry lekceważącym stwierdzeniem: „To po prostu bardziej Armored Core, prawda?”

No tak. Wręczony czek in blanco po dekadzie hitów, w tym Dark Souls, Bloodborne i Elden Ring, FromSoftware zdecydowało się powrócić do jednego ze swoich najwcześniejszych hitów. To jest FromSoftware, które wyzywająco FromSoftware ignoruje presję, by zmienić Armored Core w kolejną grę Soulsborne i robić to, co chce.

„Podstawowy kierunek [Armored Core VI] było wrócić i przyjrzeć się podstawowej koncepcji Armored Core i temu, co uczyniło tę serię wyjątkową” – powiedział nam Hidetaka Miyazaki z FromSoftware w wywiadzie z zeszłego roku. „Chcieliśmy więc zająć się aspektem montażu, składając i dostosowując własnego mecha — swojego AC — a następnie będąc w stanie zapewnić wysoki poziom kontroli nad zmontowanym mechem… Chcieliśmy wziąć te dwie podstawowe koncepcje i ponownie przeanalizować je w naszym nowoczesnym środowisko.”

Krótko mówiąc, jest to zdecydowanie bardziej Armored Core i szczerze mówiąc, nie mógłbym być szczęśliwszy.

Niezbędne DNA Armored Core

Demo pokazane na Summer Game Fest miało zasadnicze DNA serii, aż do ponurych przemysłowych megastruktur i nacisku na zarządzanie energią, a wiele kluczowych elementów dema będzie znanych wieloletnim fanom serii. Pokazany AC ma pistolet w jednej ręce, miecz energetyczny w drugiej i pociski na obu ramionach. Sukces zależy od zarządzania tak odmiennymi elementami, jak rozpraszanie ciepła i wytwarzanie energii, aby stworzyć mecha, który poradzi sobie z każdym. Ukończenie misji — Armored Core VI opiera się na misjach, a nie na otwartym świecie — pozwala zarobić pieniądze na zakup części, których można użyć do ulepszenia mecha.

Warto przeczytać!  Połączenie technologii Mac i TV – India TV

Walka to strategiczna seria ataków i kontrataków. Ostrzasz i unikasz wzmocnień wokół strzałów, z tarczą energetyczną dostępną do obrony przed atakami, które się przedostają, a następnie odwzajemniasz przysługę gradem pocisków i strzałów. Wskaźnik oszołomienia buduje się, gdy uderzasz potężniejszych wrogów, aż zostaną obezwładnieni, po czym możesz zadawać duże obrażenia bronią białą.

Oszałamiająca mechanika Armored Core VI została okrzyknięta nową funkcją przez FromSoftware, ale długoletni fani zarządzają stabilnością swojego mecha od niepamiętnych czasów. W Armored Core V zwykłe trafienie z broni o dużej sile rażenia często wystarczało, by zamrozić cię w miejscu. Armored Core VI bierze to, co już tam było, i czyni go bardziej jawnym grą wideo, zmieniając przy tym rytm walki. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że ma to głównie na celu nadanie trochę płynności walkom z bossami, ale może mieć kilka interesujących implikacji dla bitew gracz kontra gracz.

To Armored Core dla fanów Armored Core — osób, które chcą siedzieć i majstrować przy swoim fantastycznym mechu, próbując znaleźć odpowiednią konfigurację na każdą okazję.


Inną zauważalną różnicą jest to, że projekt poziomów wydaje się bardziej dopracowany niż w Armored Core V, który był zasadniczo skoncentrowany na grze wieloosobowej, a zatem zawierał misje zbudowane wokół krótszych, prostszych celów. Kładzie szczególny nacisk na pionowość, niezależnie od tego, czy patrzysz na wrogie jednostki poniżej i planujesz atak, czy też wystrzeliwujesz wysoko w powietrze za pomocą katapulty. Chociaż na pierwszy rzut oka niewiele przypomina Dark Souls tego świata, FromSoftware podkreśla, że ​​będziesz „eksplorować rozległe, zawiłe poziomy”, zaczynając od zewnątrz i zagłębiając się coraz głębiej w jego nadbudowę.

Warto przeczytać!  Smartfony z aparatem poniżej 40 000: Samsung Galaxy A54, Google Pixel 7a, Nothing Phone 1, więcej

Wrogie AC czają się w tych wieżach, a poruszanie się po tych spotkaniach przetestuje twoją zdolność do rozpoznania twojego mecha. W demonstracji pokazanej przez FromSoftware standardowy AC wpada na ciężki czworonożny AC, który szybko go przytłacza i niszczy. Gracz może wtedy wskoczyć do ekranu specyfikacji i zamienić bardziej zwrotne odwrócone nogi, co pozwala mu z łatwością unikać strzałów czworonoga.

Jedna uwaga: chociaż Armored Core VI nie wygląda na łatwe, wydaje się bardziej wyrozumiały niż niektóre z wcześniejszych wysiłków FromSoftware. Śmierć z rąk wrogiego mecha lub bossa zazwyczaj powoduje odrodzenie się w stosunkowo niewielkiej odległości, a okresowe punkty zaopatrzenia uzupełniają amunicję. Nie, nie ma odpowiednika kultowego systemu ogniska FromSoftware, przynajmniej z tego, co widzę. Mechy nie muszą przecież odpoczywać przy ognisku.

Roomba z piekła rodem

Demo kończy się spojrzeniem na jedną z zaciekłych walk z bossami w Armored Core VI: potworną Roombę znaną jako „Smart Cleaner”, która macha rozgrzanymi ramionami młynka i pluje lawą. Niewiele pokazano na temat tej walki, ale FromSoftware twierdzi, że walki z bossami są „głównym punktem gry”, więc będziemy musieli zobaczyć, czy wezmą jakieś wskazówki z Sekiro: Shadows Die Twice, który został zaprojektowany przez dyrektora Armored Core VI Masaru Yamamura.

Warto przeczytać!  5 najlepszych serwerów Minecraft PvP w 2023 roku

Nawet jeśli tak się stanie, poważnie wątpię, czy Armored Core VI zdobędzie nowych fanów soulsborne, którzy pokochali Elden Ring. To Armored Core dla fanów Armored Core — osób, które chcą siedzieć i majstrować przy swoim fantastycznym mechu, próbując znaleźć odpowiednią konfigurację na każdą okazję. Wygląda na to, że FromSoftware buduje grę, w którą sami chcą grać, i uważam to za godne podziwu w branży, w której wszystko jest testowane na śmierć.

Jako ktoś, kto sam ma przyzwoitą historię z serią, chętnie usiądę i majstruję przy dostosowywaniu i zobaczę, jakie konstrukcje mogę wymyślić. Jestem też ciekawy, jak ostatecznie potoczą się bitwy dla wielu graczy – prawdopodobnie dusza serii. Jest wiele do kochania w Armored Core poza jego stycznymi powiązaniami z Dark Souls i Elden Ring, dzięki czemu seria od tak dawna utrzymuje tak lojalny fandom. Cieszę się, że FromSoftware zdaje się o tym wiedzieć.

Na IGN jest znacznie więcej relacji z Summer Game Fest, więc sprawdź nasze zapowiedzi Mortal Kombat 1 i Alan Wake 2, a także nasze pierwsze spojrzenie na Armored Core VI z początku tego roku.

Kat Bailey jest starszym redaktorem wiadomości w IGN, a także współgospodarzem czatu głosowego Nintendo. Masz wskazówkę? Wyślij jej wiadomość na @the_katbot.


Źródło