Marketing

Wspaniale jest widzieć, jak Reebok staje się globalny: Joe Foster

  • 5 lutego, 2023
  • 5 min read
Wspaniale jest widzieć, jak Reebok staje się globalny: Joe Foster


Joseph William Foster (Joe Foster), współzałożyciel firmy Reebok, opisał niezwykłą podróż legendarnej marki butów w swojej książce: Szewc. Podczas swojej pierwszej wizyty w Indiach Foster oprowadza nas po podróży Reeboka, wyzwaniach, przed którymi stanął podczas zakładania marki obuwniczej oraz inspiracji, która skłoniła go do napisania o tym książki.

Co zainspirowało cię do napisania książki o swojej podróży?

Dawno temu wycofałem się z Reeboka. Nie mieliśmy wtedy komputerów ani smartfonów. Gdziekolwiek się udałem, czytaliśmy i pisaliśmy listy, bo wtedy nie mieliśmy e-maili. Kiedy więc odeszłam od Reeboka, zdecydowałam, że odwiedzę piękną wyspę Ten Reef, bo chciałam odpocząć i cieszyć się życiem. Ale potem oczywiście pojawiła się cała ta nowa technologia, dostaliśmy komputery, smartfony, Google i Wikipedię, a oni opowiadali mi, jak powstał Reebok, ale nie było w tym wiele prawdy. W internecie krążyło też zdjęcie Joe Fostera, założyciela Reeboka, na którym nie byłam ja. Więc cała ta dezinformacja skłoniła mnie do napisania mojej historii. Musieliśmy opowiedzieć naszą historię, w przeciwnym razie powstałoby wiele historii o początkach Reeboka.

Warto przeczytać!  OMÓWIENIE I ANALIZA SYTUACJI FINANSOWEJ ORAZ WYNIKÓW DZIAŁALNOŚCI PRZEZ ZARZĄD BUTTERFLY NETWORK, INC. (formularz 10-K)

Na początkowych etapach Reeboka, zanim stał się marką globalną, napotkałeś wiele trudności. Jaki był twój sposób myślenia i jak zachowałeś optymizm, gdy nie było tak dobrze?

Kiedy masz firmę, chcesz, aby dobrze sobie radziła, więc widzisz, jakie są możliwości. Czy kiedykolwiek staniemy się marką numer jeden? Cóż, wtedy w to nie wierzysz, bo wciąż stawiasz te pierwsze kroki. Ale myślę, że piękną rzeczą w Reeboku i branży obuwia sportowego jest to, że jest to bardzo widoczne i mieszasz się z ludźmi, sportowcami i osobowościami. Dlatego jest to ekscytujący biznes. Tak więc podekscytowanie skłoniło nas do podjęcia kolejnych kroków i mieliśmy szczęście. Oczywiście mieliśmy szczęście. Ciężko pracujesz, ale potrzebujesz też trochę szczęścia.

W trudnych czasach ty i twój brat musieliście mieszkać w swojej fabryce obuwia, przeczytaliśmy również, że maszyny były umieszczane na krawędzi schodów, ponieważ podłogi nie były wystarczająco mocne, aby utrzymać ciężar maszyny…

Cóż, kiedy jesteś młody, co może pójść nie tak? Jesteś po prostu młody i możesz zrobić wszystko, byliśmy całkowicie niewzruszeni. To było to, wiedzieliśmy, że możemy to zrobić. Czasami patrzę wstecz i zadaję sobie to pytanie.

Warto przeczytać!  5 wskazówek dotyczących budowania strategii marketingowej pokolenia Z

Opowiedz nam o podróży Reeboka do Indii. Jak ważne były Indie w globalnej podróży Reeboka?

Myślę, że Reebok od jakiegoś czasu jest dość dużą marką w Indiach. Niestety jestem tu pierwszy raz; Powinienem był tu być wcześniej, ale w końcu dotarliśmy. Wspaniale jest widzieć, jak marka staje się globalna. Byłbym w Indiach dużo wcześniej, ale czasami politycznie sprawy nie działają w ten sposób, trzeba mieć partnerstwa, żeby się założyć. Marka pojawiła się w Indiach, kiedy, jak sądzę, jeszcze prowadziłem firmę. Mamy markę globalną, ponieważ wprowadzenie jej na rynek amerykański naprawdę daje możliwość odwiedzenia innych miejsc. To była odskocznia, aby marka stała się globalna, a Indie były tego częścią.

Poza tym to niesamowite uczucie przyjść i porozmawiać z ludźmi, którzy pamiętają ten przełom. Pamiętamy, kiedy Reebok pojawił się po raz pierwszy i jaki był duży, i myślimy, że w Indiach nadal jest bardzo duży, a będzie jeszcze większy. Wcześniej dzisiaj spotkaliśmy się z nowym licencjobiorcą na Indie i mamy zamiar zobaczyć zespół, więc będzie ekscytująco. Nie mogę się doczekać wizyty w Bangalore, aby je zobaczyć. Myślę, że to dobrze, że marka jest teraz własnością Aditya Birla Fashion and Retail; daje to marce szansę na powrót i rozwój firmy Reebok.

Warto przeczytać!  Rynek oprogramowania do elektronicznej wymiany danych jako świadek przyspieszenia wzrostu

Widzimy wzrost przedsiębiorczości i wiele start-upów pojawia się w Indiach, ale podróż nigdy nie jest łatwa. Jakie jest twoje przesłanie dla tych aspirujących przedsiębiorców i tych, którzy jeszcze nie są przedsiębiorczy, ale myślą o zrobieniu tego skoku wiary?

Każdemu, kto chce zostać przedsiębiorcą, powiedziałbym: po prostu zachowaj optymizm i próbuj dalej. Nie martw się niepowodzeniem. Porażka to tylko wyzwanie, którego możesz potrzebować, aby iść dalej. Udało się, przeszliśmy od biegania do aerobiku. Widzieliśmy tę szeroką przestrzeń, która jest inna, i jeśli będziesz wystarczająco ciężko pracować i rozglądać się wokół, zachowasz ten optymizm, znajdziesz swoją przestrzeń. Ale trzeba dalej szukać.

Przeczytaj więcej wiadomości na temat (wiadomości marketingowe, najnowsze wiadomości marketingowe, marketing internetowy, marketing w Indiach, marketing cyfrowy w Indiach, marketing medialny w Indiach, wiadomości reklamowe)

Aby uzyskać więcej aktualizacji, bądź z nami w kontakcie społecznościowym
Instagrama, LinkedIna,
ŚwiergotFacebooka i Youtube’a




Źródło