Motoryzacja

Wspierany przez dealerów fundusz VC zbiera 13 milionów dolarów w trudnych warunkach pozyskiwania funduszy

  • 30 maja, 2023
  • 3 min read
Wspierany przez dealerów fundusz VC zbiera 13 milionów dolarów w trudnych warunkach pozyskiwania funduszy


Automotive Ventures zebrało 13 milionów dolarów na nowy fundusz wspierany przez dealerów, którzy mieli nadzieję zainwestować w nowatorską technologię, która pomogłaby im lepiej wykonywać swoją pracę.

DealerFund firmy jest jednak znacznie mniejszy niż pierwotnie zamierzony. Kiedy zbieranie funduszy rozpoczęło się ponad rok temu, celem było zebranie aż 50 milionów dolarów. Fundusz został zamknięty w kwietniu.

„Środowisko pozyskiwania funduszy w ciągu ostatniego roku znacznie się złagodziło” prezes Automotive Ventures, Steve Greenfield powiedział Wiadomości motoryzacyjne. „Mieliśmy jedno zobowiązanie do wypłaty 5 milionów dolarów i kilka innych miękkich zobowiązań, które nie zostały zrealizowane”.

Startupy będące aniołami i start-upy na etapie zalążkowym były w stanie zebrać pieniądze, ale inwestorzy są bardziej niechętni do ryzyka niż „wypisywali czeki tylko dla firm o mocnych podstawach, zdrowych wskaźnikach spalania i solidnych strategiach zachowania” ścieżki wzrostu, powiedział PitchBook w pierwszym kwartale Raport z wycen VC w USA w 2023 r.

W tym samym czasie, jak zauważył Greenfield, DealerFund przyciągnął łącznie 48 inwestorów, w tym grupy dealerskie i kilka pojedynczych dealerów, reprezentujących w sumie setki witryn sklepowych.

Warto przeczytać!  Globalny przemysł motoryzacyjny poważnie podchodzi do ograniczania emisji dwutlenku węgla

Typowy inwestor partycypacyjny to właściciel grupy średniej wielkości, posiadający średnio od pięciu do 25 sklepów, powiedział Greenfield. Średnia wielkość inwestycji wynosiła około 250 000 USD.

Inwestorzy to Dinos Constantine, dyrektor operacyjny, Holler-Classic Family of Dealersships; Paul Antony, prezes wykonawczy AutoCanada; Sam Slaughter, osobisty inwestor i były właściciel Sellers Auto Group, który w marcu sprzedał swoje dwa przedstawicielstwa; Bill Feinstein, prezes Planet Honda w Union, NJ; Clay Cooley, dyrektor generalny Clay Cooley Auto Group; oraz Liza Borches, dyrektor generalny Carter Myers Automotive.

Inwestują także Adam Simms i Tom Price z byłych Dealerów Rodzinnych Price Simms, powiedział Greenfield. Price Simms działa teraz jako Price Family Dealersships, w których Price jest prezesem, a Simms jest dyrektorem generalnym nowo powstałej firmy Simms Automotive Inc.

Niektórzy inni ujawnieni wcześniej inwestorzy to Rick Ford, wiceprezes wykonawczy platformy RFJ Auto w ramach Sonic Automotive Inc. oraz Brian Godfrey, prezes Pat Milliken Ford na przedmieściach Detroit, który dokonał osobistej inwestycji.

Korekty giełdowe uniemożliwiły udział większej liczbie inwestorów, powiedział Greenfield, zwłaszcza gdy duże firmy technologiczne odnotowały spadek wyceny.

Warto przeczytać!  Przepisy dotyczące emisji pojazdów mogą zmusić producentów samochodów do przyspieszenia planów pojazdów elektrycznych

„Wszyscy patrzymy na Dow Jones jako na barometr naszego osobistego bogactwa i oszczędności” – powiedział Greenfield.

Inne czynniki to spadki przychodów, z którymi borykają się dealerzy po rekordowych kilku latach, wynikające z pandemii koronawirusa oraz rosnące stopy procentowe, które sprawiają, że zarówno nowe, jak i używane pojazdy stają się mniej przystępne cenowo.

„W sumie przez większą część roku mieliśmy naprawdę dobre warunki” – powiedział Greenfield. „Pod koniec niektóre duże zobowiązania, których nie zrealizowaliśmy, głównie z powodu ogólnego wahania”.

Fundusz początkowo zdecydował się zainwestować w trzy spółki portfelowe: WarrCloud, Go Eve i Kinetic.

WarrCloud automatyzuje przetwarzanie gwarancji dla franczyzowych dealerów samochodowych. Firma Go Eve opracowała produkt typu „łańcuch dokujący”, który umożliwia jednej szybkiej ładowarce DC ładowanie do 20 pojazdów jednocześnie. Firma Kinetic Automation opracowała sposób automatyzacji kalibracji zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, takich jak automatyczne hamowanie, adaptacyjny tempomat i utrzymywanie pasa ruchu.

WarrCloud jest również częścią wcześniejszego funduszu Automotive Ventures skupiającego się na globalnej technologii związanej z mobilnością.


Źródło