Marketing

Współpraca, dostosowywanie i lokalizacja zdominują cyfrowy krajobraz Indii w 2023 r

  • 5 stycznia, 2023
  • 4 min read
Współpraca, dostosowywanie i lokalizacja zdominują cyfrowy krajobraz Indii w 2023 r


Mając wszystkie oczy na dynamicznie rozwijającym się rynku cyfrowym w Indiach, The Drum poprosił Meghę Agarwal, dyrektora ds. doświadczenia ds. wzrostu w Meesho, jednej z wiodących indyjskich firm e-commerce, o podzielenie się swoimi prognozami na rok 2023.

Łączenie kropek przyszłości marketingu

Łączenie kropek przyszłości marketingu

Podczas gdy świat wyszedł z długiej zimy (pandemia Covid-19), indyjskie startupy weszły w potencjalnie ostrą i mroźną zimę (z wyzwaniem finansowania). Na krajobraz wpłynęło wiele globalnych czynników makroekonomicznych, w tym między innymi konflikt rosyjsko-ukraiński, zakłócenia w łańcuchu dostaw i wynikająca z tego presja inflacyjna. A jednak cyfryzacja nadal jest największym pojedynczym filarem ewolucji firm w różnych kategoriach.

Cyfryzacja może radykalnie zmienić niemal każdy sektor gospodarki. Z ponad 692 milionami aktywnych użytkowników internetu* w Indiach, według Internet and Mobile Association of India (IAMAI), Indie są jednym z największych i najszybciej rozwijających się rynków dla konsumentów cyfrowych. Ponieważ łączność staje się wszechobecna, prawdopodobnie przyczyni się do znacznego wzrostu gospodarczego i zmieni życie Indian w najodleglejszych zakątkach kraju. Oto kilka kluczowych czynników napędzających tę ogromną ewolucję, gdy patrzymy na marketing w 2023 roku i później.

Warto przeczytać!  Giełda dzisiaj: Wall Street spada i zmierza w stronę rzadkich kolejnych strat

Dostosowanie jest kluczowe: poznaj swoich odbiorców

Każda platforma ma klucz do określonej grupy odbiorców i unikalnego komunikatu, który jest specjalnie do nich dostosowany. Na przykład nierozsądne byłoby udostępnianie treści zawierających dużo tekstu na Instagramie lub angażowanie się w sprzedaż bezpośrednią na Twitterze. Niektóre platformy szukają lekkich treści, inne estetycznych materiałów wizualnych, a jeszcze inni szukają aktualnych konwersacji. Różne platformy wymagają również różnych częstotliwości udostępniania treści. Treść, która jest specjalnie dostosowana do formatu i platformy, z większym prawdopodobieństwem zachwyci odbiorców.

Aby stworzyć znaczący i niezapomniany przekaz, marki muszą zapewnić spójność ze strategią marki w różnych mediach. Każda treść musi być starannie dostosowana i dostosowana do określonych odbiorców i preferencji.

Podłączanie telewizorów: streaming kluczem do sukcesu

Przyspieszona przez napływ inteligentnych telewizorów, dostępność natywnych treści cyfrowych i rosnące zainteresowanie OTT, telewizja połączona (CTV) jest świadkiem gwałtownego wzrostu w Indiach. Ci odbiorcy są bardziej obeznani z internetem i bardziej zaangażowani. Dzięki zamiłowaniu marek do opowiadania historii, telewizory CTV mogą odgrywać bardziej kluczową rolę w marketingu mix. To medium pozwala również marketerom skutecznie docierać do odbiorców i gromadzić zaawansowane informacje, osiągając wpływ na całej ścieżce. Wojna o uwagę konsumentów jest już wygrywana za pośrednictwem tego kanału, a marki będą musiały szybko to wykorzystać.

Warto przeczytać!  NATURES SUNSHINE PRODUCTS INC Omówienie i analiza kondycji finansowej i wyników działalności prowadzone przez kierownictwo (formularz 10-K)

Regionalne smaki: wokal dla lokalnych jest tu na stałe

Krótkie treści wideo będą nadal dominować w następnej dekadzie. Ponieważ zakres uwagi stale się zmniejsza, internauci szukają filmów, które można przekąsić. Ta era należy do milenialsów i pokolenia Z, którzy są pierwszymi pokoleniami mobilnymi, preferującymi krótkie i zgryźliwe treści wideo w wybranym przez siebie lokalnym języku. Udowodniono, że wykorzystanie treści w języku narodowym i treści wideo ma większy wpływ i wartość retencji. Gdy klienci przeglądają treści w swoim ojczystym języku, jest bardziej prawdopodobne, że zapamiętają je i markę. Od przedstawiania niuansów kulturowych po kolokwializmy, marki muszą konsekwentnie docierać do odbiorców w wybranym przez siebie języku.

Budowanie społeczności: zamień klientów w ambasadorów marki

W ostatnich latach treści wideo generowane przez użytkowników (UGC) otworzyły dyskusję między markami a konsumentami, umożliwiając im bardziej osobisty kontakt z marką. Ta interakcja z marką dodatkowo pomogła w budowaniu społeczności. Marki mogą łączyć się z konsumentami, którzy są organicznymi orędownikami marki, a ci konsumenci w zamian mogą zostać wyróżnieni przez znane marki. Udostępnianie treści dla odbiorców również rozwija i pogłębia zaufanie, zwiększając lojalność wobec marki. Zazwyczaj filmy generowane przez użytkowników na smartfonach wydają się bardziej autentyczne niż filmy wyprodukowane profesjonalnie, a autentyczność rezonuje z konsumentami. UGC na nowo zdefiniowało relacje między markami a konsumentami, czyniąc je dwukierunkowymi.

Warto przeczytać!  Dlaczego strategia marketingowa Barbie zasługuje na całą pochwałę

Wreszcie marketerzy będą musieli rozbić silosy danych. Zamiast „walki na śmierć i życie” brandingu i marketingu efektywnościowego, poszczególne zespoły mogą spójnie współpracować, aby dzielić się danymi i procesami w celu stworzenia skutecznej strategii marketingowej obejmującej wszystkie ścieżki.

Megha Agarwal jest dyrektorem ds. rozwoju w Meesho, wiodącej indyjskiej firmie e-commerce.


Źródło