Marketing

Wszystko, co powinieneś uwzględnić w swojej strategii marketingowej na Pintereście – Plann

  • 20 lipca, 2023
  • 8 min read
Wszystko, co powinieneś uwzględnić w swojej strategii marketingowej na Pintereście – Plann


Czy jest coś, czego Pinterest nie potrafi zrobić, od zakupów online po generowanie pomysłów? Każdego miesiąca 445 milionów ludzi korzysta z aplikacji, która szczyci się przyciąganiem wysoce zaangażowanych i zmotywowanych użytkowników.

Badania pokazują, że aż 46% tygodniowych użytkowników Pinteresta znalazło na platformie nową markę lub produkt. Co to znaczy? Silna strategia marketingowa na Pintereście może pomóc w budowaniu marki i docieraniu do nowych konsumentów na rynku cyfrowym. Niesamowite, prawda?

Zastanawiasz się, od czego zacząć działania marketingowe na Pintereście? Oto Twój przewodnik Plann po podstawach.

Dlaczego marketing na Pintereście ma znaczenie

Marketing w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie w szybko cyfryzującym się świecie. Na Pintereście możesz uzyskać dostęp do możliwości, które pomogą Ci rozwinąć działalność.

Silna strategia Pinteresta to świetny sposób na budowanie świadomości marki i zachęcanie ludzi do mówienia o Twojej firmie. Jako wyszukiwarka wizualna o ogromnych możliwościach zasięgu organicznego, Pinterest jest idealną platformą do dotarcia do nowych odbiorców i zainspirowania ich do działania za pomocą oszałamiających treści estetycznych.

W Stanach Zjednoczonych Pinterest jest czwartą najpopularniejszą platformą mediów społecznościowych. Stwarza to wiele szans na zwiększenie ruchu na stronie Twojej marki i kanałach sprzedaży. Możesz użyć Pinteresta, aby wykorzystać motywowany rynek zakupów, na którym ludzie chętnie szukają rozwiązań i kupują produkty.

Wykorzystując moc SEO społecznościowego, możesz dotrzeć do bardzo zainteresowanych odbiorców na Pintereście, którzy już szukają produktów i usług, w których się specjalizujesz.

Co uwzględnić w swojej strategii marketingowej

Chcesz reklamować swoją markę na Pintereście, ale nie wiesz, od czego zacząć. Na szczęście zespół Plann wykonał dla Ciebie ciężką pracę! Oto, co powinna zawierać Twoja strategia marketingowa na Pintereście.

1. Zbuduj markowy profil

Branding to wszystko, jeśli chodzi o pomoc w generowaniu zainteresowania i świadomości, których Twoja firma potrzebuje, aby odnieść sukces online. Najpierw upewnij się, że pracujesz z kontem firmowym na Pintereście, na którym będziesz mieć dostęp do wszystkich dodatkowych narzędzi i funkcji.

Warto przeczytać!  Boom na rynku badań środowiskowych przy CAGR +8,3% do 2030 r. Najważniejsi gracze — Agilent Technologies, ALS Life Sciences Europe, Asurequality Limited

Gdy już to zrobisz, zabierz się do pracy! Twoje konto firmowe wymaga niestandardowych elementów wizualnych, w tym wyraźnego zdjęcia profilowego zawierającego elementy związane z marką (logo, czcionkę lub kolory). Dodaj biografię z kilkoma możliwymi do wyszukania słowami kluczowymi dotyczącymi Twojej niszy i zweryfikuj link do swojej witryny.

Gdy zaczniesz udostępniać pinezki, pamiętaj o zaprojektowaniu tablic Pinterest, które wyraźnie gromadzą i kategoryzują Twoje treści. W każdym udostępnionym pinezce pamiętaj o wykorzystaniu swojej marki, dodaniu szczegółowych opisów pinów i linków, które kierują ruch w witrynie do Twoich produktów, usług i zasobów.

2. Rozwijaj swoje filary treści

Dalej: filary treści. Mogą one stanowić krytyczną podstawę, która umożliwi rozwój nadrzędnej strategii dotyczącej treści, a także zapewni nieograniczoną liczbę pomysłów na treści.

Filary treści to odrębne kategorie, których można używać do grupowania podobnych elementów treści, zapewniając jednocześnie, że każda tworzona przez Ciebie treść jest zgodna z narracją Twojej marki i tym, co stara się osiągnąć w perspektywie długoterminowej.

Zastanów się dokładnie, co reprezentuje Twoja marka i co jest najważniejsze dla odbiorców. Czy Twoi konsumenci szukają wartości edukacyjnej? Czy Twoje posty promocyjne osiągają najlepsze wyniki? Czy jest jakiś konkretny problem, którym chcesz się regularnie zajmować?

Rozwijanie filarów treści może pomóc Ci skoncentrować się na podejściu do tworzenia treści, umożliwiając tworzenie pinezek, które przemawiają do odbiorców i kierują Twoją obecność na Pintereście we właściwym kierunku. Gdy już je umieścisz, możesz użyć kombinacji pinezek graficznych, pinezek wideo, a nawet pinezek pomysłów, aby dopasować je do szerokich filarów treści.

Warto przeczytać!  Sprzedawcy detaliczni marnują do 10% przychodów online, nie zbierając danych odwiedzających

3. Wdrażaj silną strategię SEO

Ostatecznie Pinterest to wizualna wyszukiwarka. Silna strategia SEO (optymalizacja wyszukiwarek) jest niezbędna, aby pomóc użytkownikom Pinteresta znaleźć Twoje tablice i szpilki.

Pinterest SEO może być proste i jednoznaczne. Wszystko, co musisz zrobić, to zastanowić się, które trafne słowa kluczowe najprawdopodobniej będą pasować do tych, których Twoi idealni konsumenci użyją, aby znaleźć marki i produkty podobne do Twoich w aplikacji Pinterest. Następnie zintegruj te słowa kluczowe jako część swoich napisów!

Niezależnie od tego, czy tworzysz tytuł, piszesz opis przypinki, czy nawet dodajesz alternatywny tekst obrazu, wybrane powiązane słowa kluczowe mogą pomóc Ci dotrzeć do odpowiednich osób. Dowiedz się, do kogo powinien być kierowany Twój profil, i wykorzystaj techniki SEO do pracy z algorytmem Pinteresta.

Pamiętaj: odpowiednie słowa kluczowe mogą być większe niż sam Pinterest. Mogą również pomóc Ci poszerzyć zakres i generować ruch z innych wyszukiwarek, w tym z Google!

4. Utwórz spójny harmonogram Pinteresta

Na każdym portalu społecznościowym spójność jest kluczowa. Tworzenie i trzymanie się harmonogramu może pomóc w utrzymaniu aktywnej obecności na Pintereście, zapewniając odbiorcom regularne możliwości bycia na bieżąco z Twoją marką.

Pinterest sprawia, że ​​wysokiej jakości treści przetrwają próbę czasu. Skuteczna strategia marketingowa Pinteresta nie musi oznaczać codziennego publikowania. W rzeczywistości możesz rozwijać swój profil na Pintereście, publikując posty tylko raz lub dwa razy w tygodniu.

Zaplanuj różnorodne typy treści, dzięki którym Twoje konto Pinterest będzie świeże i interesujące. Utwórz niestandardowy obraz na Pintereście, aby połączyć swój najnowszy post na blogu, lub dołącz do forów społecznościowych, na których możesz dotrzeć do nowych osób. Wymień swoje produkty jako nowe pinezki lub wykorzystaj w pełni funkcję pinezek historii.

Warto przeczytać!  Marketing mix: jak agencje mogą zająć miejsce przy stole

Najlepszym rozwiązaniem jest użycie jak największej liczby różnych funkcji i narzędzi. Dzięki temu możesz odkrywać wszystko, co może zaoferować strona Pinterest.

5. Połącz marketing płatny i organiczny

Reklamy na Pintereście wygenerowały prawie 251 miliardów dolarów z kampanii marek w samym 2022 roku! Oznacza to, że promowane przypinki mają wiele możliwości wspierania działań marketingu organicznego.

Chociaż dobrze jest używać Pinteresta przede wszystkim jako platformy do zarabiania na marketingu w mediach, nie bój się wypróbować płatnych kampanii! Reklamy na Pintereście mogą pomóc Ci wykorzystać słowa kluczowe i przypiąć treści, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców niż kiedykolwiek wcześniej, a nawet przygotować grunt pod większy rozwój organiczny w przyszłości.

Konta firmowe na Pintereście zapewniają dostęp do szerokiej gamy narzędzi marketingowych i reklamowych zaprojektowanych w celu ułatwienia podnoszenia świadomości marki i zwiększania ruchu w sieci. Postępuj zgodnie z instrukcjami i uruchamiaj kampanie na Pintereście, które podkreślają prawdziwą wartość, jaką może wnieść Twoja marka.

6. Śledź wydajność Pinteresta

Tworzenie pinów przypomina tworzenie treści na Instagram lub TikTok. Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność, musisz dowiedzieć się więcej o swoich odbiorcach i swoim koncie.

Unikaj publikowania i zapominania o swoim kanale Pinterest. Zamiast tego użyj wbudowanych narzędzi analitycznych Pinteresta do badania wskaźników i identyfikowania trendów, które ujawniają, które piny i tablice najlepiej sprawdzają się w przypadku docelowych odbiorców.

Im więcej dowiesz się o skuteczności swoich pinów, tablic i reklam na Pintereście, tym skuteczniej będziesz mógł wybierać treści, aby osiągać stały sukces marketingowy.

Zaplanuj na Pinterest

Gotowy na szturm na Pinteresta? Plan może pomóc! Zarejestruj się już dziś, aby skorzystać z BEZPŁATNEGO 7-dniowego okresu próbnego Plann pro i odkryj niesamowite funkcje Pinteresta, dzięki którym budowanie marki jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.




Źródło