Biznes

Wszystko.pl oferta cena prowizje konkurent Allegro Comarch

  • 1 czerwca, 2023
  • 5 min read
Wszystko.pl oferta cena prowizje konkurent Allegro Comarch


Informacje o platformie Wszystko.pl pojawiły się niemal dwa lata temu. Miała ona ruszyć na początku ub.r.


W opublikowanej pod koniec kwietnia rozmowie z „Forbesem” prezes Comarchu Janusz Filipak mówił: „Chcemy wykorzystać to, jak się zmienił rynek. Dostawcy korzystający z Allegro narzekają na coraz wyższe opłaty i konkurowanie z Allegro. Platforma, podobnie jak Amazon, wystawia coraz więcej własnych towarów. My oferujemy zero prowizji”.


Na czym ma zarabiać serwis Wszystko.pl


Serwis ma zarabiać m.in. sprzedając reklamy. „Jesteśmy w fazie beta, a co miesiąc liczba wystawionych na Wszystko.pl towarów rośnie o 100 tysięcy. W czerwcu, kiedy wystartujemy, chcemy mieć milion pozycji. Naszym atutem jest 100 tys. klientów korzystających już z naszego oprogramowania” – dodawał Filipiak.


Od grudnia ub.r. oprogramowanie było testowane przez pracowników Comarchu. Kiedy dokładnie wystartuje platforma? – Start marketplace planujemy na 29 czerwca – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mariola Barzyk-Libura, dyrektor Wszystko.pl.


Atutem wszystko.pl dla konsumentów ma być m.in. przejrzysty wygląd strony, proste procesy zakupowe i brak uczucia przeładowania. – Naszym celem jest zapewnienie użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Na wszystko.pl klient powinien prosto i szybko kupować ulubione produkty, nie irytując się przy tym wyskakującymi co chwilę reklamami czy dużą liczbą komunikatów. Proces zakupowy będzie sprawny, a wyszukiwanie produktów intuicyjne – zapowiada Mariola Barzyk-Libura.

Warto przeczytać!  Sebastian Kulczyk. „Pozbył się większości spuścizny po ojcu” - Biznes


Niedługo po starcie planowane jest udostępnienie konsumentom dedykowanej aplikacji mobilnej do zakupów.


Ile osób zaangażowanych jest w prace nad stroną? – Cały czas rozwijamy zespół o nowych specjalistów, zarówno z obszaru biznesu (sprzedaż, konsulting, marketing), jak i dewelopmentu i produkcji IT. Zachęcamy zresztą do śledzenia naszej strony kariera.comarch.pl, gdzie regularnie pojawiają się nowe oferty pracy. Nad projektem pracuje dedykowany zespół złożony z osób z dużym doświadczeniem w e-commerce i rozwojem platform zakupowych oraz sklepów internetowych – mówi Barzyk-Libura.


– O koszcie uruchomienia projektu na razie nie chcemy mówić, Comarch jednak inwestuje adekwatne pieniądze co do oczekiwań rozwoju platformy – ucina dyrektorka platformy.







Jak pokonać Allegro?


W jaki sposób Comarch chce konkurować ze starymi graczami na rynku, takimi jak Allegro czy Amazon? – Comarch to jedna z największych firm z sektora IT i nowych technologii w Polsce, mająca już dużo produktów e-commerce w portfolio, m.in. Comarch eSale, Comarch e-Sklep czy oprogramowania do zarządzania procesami Comarch ERP – zaznacza Barzyk-Libura. – Choćby te ostatnie mają duże znaczenie dla naszych sprzedawców, wśród których jest sporo klientów oprogramowania Comarch i dla których systemy ERP stanowią integrator sprzedaży na wszystko.pl. Co więcej, jednym z naszych największych benefitów jest 0 procent prowizji od sprzedaży bez względu na kategorię, co jest ewenementem na polskim rynku marketplace. Dzięki temu sprzedawcy mogą realnie oszczędzać i w bardziej przewidywalnych warunkach planować sprzedaż online – podkreśla.

Warto przeczytać!  „Elektryk” – spowiadam się. 7 grzechów głównych aut elektrycznych - Moto


– Oczywiście nie zdominujemy rynku w kilka miesięcy, Allegro i Amazon mają już duże doświadczenie w branży i ogromną bazę danych, naszym celem jest zbudowania zaufanie sprzedawców i klientów oraz regularne budowanie pozycji w e-commerce – mówi Barzyk-Libura.


Sprzedawcy bez prowizji i opłat za konto


Do tej pory na portalu zarejestrowało się już ponad 11 tys. sprzedawców. Wśród nich znalazły się znane marki w swoich kategoriach, m.in. Bielenda, Krosno, Trefl, BAT PSB czy Homla.


W dniu premiery na platformie aktywnych będzie kilka milionów ofert. Sprzedający, którzy dołączą do wszystko.pl, mogą liczyć na pakiet benefitów, m.in.:  0% prowizji od sprzedaży, brak opłat za wystawianie ofert i utrzymanie konta, sprzedaż w każdej kategorii, integracje Comarch ERP, BaseLinker, Open API czy indywidualny opiekun klienta.


Allegro liderem


W kwietniu strony Grupy Allegro odwiedziło 20,4 mln użytkowników (68,9 proc. zasięgu), którzy spędzali tam średnio 1 godzinę, 46 minut i 25 sekund (dane Mediapanel).


W zeszłym kwartale grupa Allegro zwiększyła sprzedaż w Polsce o 14 proc. i prowizję od sprzedaży z 10,46 do 11,04 proc. Z platform firmy korzysta 18,4 mln kupujących, z czego 14,2 mln w kraju.

Warto przeczytać!  Jeden z największych kontenerowców świata z Gdynią w nazwie





Przychody Amazona w pierwszym kwartale br. sięgnęły 127,4 mld dolarów wobec konsensusu na poziomie 124,5 mld dolarów. Przychody z segmentu usług webowych sięgnęły 21,3 mld dolarów, a rynek spodziewał się 21,22 mld dolarów. Segment reklamy przyniósł 9,5 mld dolarów przychodów, a konsensus zakładał 9,1 mld dolarów.










Źródło