Motoryzacja

WVa. rachunek za zablokowanie prawa do odmowy w zakupach u dealerów kończy się niepowodzeniem

  • 18 kwietnia, 2023
  • 4 min read
WVa.  rachunek za zablokowanie prawa do odmowy w zakupach u dealerów kończy się niepowodzeniem


Ustawa, która miała na celu zakazanie prawa pierwokupu w transakcjach kupna-sprzedaży przez dealerów, nie powiodła się w Izbie Delegatów Zachodniej Wirginii w zeszłym miesiącu, częściowo z powodu obaw, że wyeliminowanie tego prawa może utrudnić wysiłki producentów samochodów mające na celu zwiększenie różnorodności rasowej wśród dealerów w stanie, zgodnie z do przedstawiciela stanowego stowarzyszenia dealerów.

Prawo pierwokupu umożliwia producentom samochodów przeniesienie umowy kupna przez dealera i warunków transakcji na innego wybranego przez siebie nabywcę. Argumentują też, że prawo pierwokupu daje im większą elastyczność w zarządzaniu sieciami dealerskimi, szczególnie we wspomaganiu dywersyfikacji właścicieli salonów reprezentujących ich marki.

Szacuje się, że mniej niż tuzin stanów zabrania tego, według ekspertów branżowych, szefów stanowych stowarzyszeń dealerów i prawników zajmujących się handlem, z którymi rozmawiał Wiadomości motoryzacyjne.

Johnnie Brown, główny radca prawny West Virginia Automobile Dealers Association, powiedział, że ustawa umarła, gdy została umieszczona w kalendarzu Izby 7 marca, zaledwie pięć dni przed zakończeniem 60-dniowej sesji legislacyjnej. Potrzeba trzech czytań i głosowania, aby ustawa przeszła przez izbę, a w sesji nie było wystarczająco dużo czasu, aby tak się stało.

Warto przeczytać!  Aktualności Gasgoo Auto - Gasgoo

Ustawa z Wirginii Zachodniej była sponsorowana przez republikańskiego senatora Rupie Phillipsa. Został wprowadzony 24 stycznia i przeszedł jednogłośnie przez Senat 33 głosami i jedną nieobecnością 25 lutego.

Demokrata z Izby Reprezentantów Evan Hansen wyraził zaniepokojenie podczas procesu legislacyjnego, że zakazanie prawa pierwokupu może naruszyć wysiłki producentów samochodów mające na celu zwiększenie różnorodności wśród ich sieci dealerskich. Brown powiedział, że odegrało to rolę w niepowodzeniu ustawy.

Hansen powiedział, że podczas zeznań delegat popierający projekt ustawy powołał się na potencjalne wykorzystanie prawa pierwokupu w celu zwiększenia własności mniejszościowej „tak, jakby to była zła rzecz”.

„Potem były kolejne zeznania kolejnego przedstawiciela, który w zasadzie mówił, że te salony są sprzedawane ludziom od Tennessee po Cleveland i nie podzielają wartości Wirginii Zachodniej” – powiedział Hansen. Wiadomości motoryzacyjne. „Uznałem to za obraźliwe i walczyłem przeciwko ustawie, kiedy to usłyszałem”.

Wirginia Zachodnia jest jednym z najmniej zróżnicowanych rasowo stanów w kraju, a także doświadczyła spadku liczby ludności. Według Census Bureau w latach 2010-2022 Wirginia Zachodnia straciła 1,7 procent swojej populacji. Według szacunków Biura Spisu Ludności z 2022 r. ponad 93 procent populacji stanu to biali.

Warto przeczytać!  Harman reklamuje nowe technologie kabin w pojazdach

„Tak naprawdę nie mam zdania na temat tego, czy prawo pierwokupu jest dobre czy złe, poza tym, czy może promować różnorodność w Zachodniej Wirginii i przyciągać nowych ludzi do stanu” – powiedział Hansen.

Brown powiedział, że prawo pierwokupu nie zawsze jest wykonywane w ramach wysiłków na rzecz różnorodności producentów samochodów. W zeszłym roku, z trzech transakcji kupna-sprzedaży, w które był zaangażowany, Brown powiedział, że dwie z nich zostały zakłócone przez producentów korzystających z prawa pierwokupu. Według Browna żadna z tych transakcji nie została przypisana do dealera mniejszościowego.

„Otrzymaliśmy kilka pozytywnych opinii, że powinniśmy być w stanie zrealizować nasz rachunek w przyszłym roku” – powiedział.

Oddzielnie w Kalifornii, na 24 kwietnia zaplanowano posiedzenie komisji ds. transportu w sprawie podobnego projektu ustawy, który między innymi zabraniałby producentom samochodów korzystania z prawa pierwokupu w złej wierze. Ustawa ta, wprowadzona 6 lutego, ma został zmieniony.


Źródło