WordPress

Wybór idealnego responsywnego motywu: 8-punktowa lista kontrolna

  • 7 lutego, 2023
  • 9 min read
Wybór idealnego responsywnego motywu: 8-punktowa lista kontrolna


Przy ponad 9 000 darmowych motywów i tysiącach innych motywów premium, znalezienie jednego motywu, który najlepiej odpowiada potrzebom Twoim i Twoich gości, może być czasochłonnym zadaniem.

Zaufaj nam; spędziliśmy więcej niż sprawiedliwy udział godzin, przeszukując różne katalogi motywów w poszukiwaniu idealnego motywu, więc wiemy, jakie to może być męczące. 8 kluczowych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze responsywnego motywu.

1. Popularność i opinia użytkowników

Niezależnie od tego, czy pobierasz darmowy motyw z katalogu WordPress, czy płacisz za motyw premium od zewnętrznego dostawcy, takiego jak alejka motywów, jedną z pierwszych rzeczy, które zauważysz, jest informacja o tym, ile osób go pobrało, wraz z linkiem do Opinie klientów.

Chociaż takie informacje nie powinny podejmować ani łamać decyzji, warto zwrócić na nie uwagę, ponieważ mogą być wczesnym wskaźnikiem tego, jak dobrze ten motyw będzie Ci służył.

Oczywiście zawsze będą pojawiać się nowe motywy, które nie istniały wystarczająco długo, aby zgromadzić wystarczającą liczbę pobrań i recenzji, podobnie jak będą motywy, które, choć doskonale nadające się do użytku, przeleciały pod radarem.

Chociaż nie odrzucalibyśmy całkowicie tych motywów, jeśli jeden istnieje już od jakiegoś czasu, statystyki, takie jak pobrania i aktywacje, mogą dać wyobrażenie o tym, jak dobry będzie ten motyw.

Pomyśl o tym:

Dlaczego tysiące ludzi miałoby aktywnie korzystać z motywu, który nie był aż tak dobry? Podobnie, sprawdzenie opinii użytkowników może dać ci dalszy wgląd w to, na co pozwalasz sobie, kupując ten motyw, i może dać ci bardziej realistyczne ogólny zarys tematu, niż można uzyskać z witryny z recenzjami, która prawdopodobnie jest napędzana sprzedażą stowarzyszoną.

2. Ostatnie aktualizacje i zgodność z WordPress

Drugą najważniejszą informacją, którą musisz wziąć pod uwagę, jest data ostatniej aktualizacji motywu i to, czy jest on zgodny z najnowszą wersją WordPressa.

WordPress to stale ewoluujący ekosystem, z głównymi aktualizacjami podstawowego oprogramowania wprowadzanymi średnio dwa lub trzy razy w roku i wieloma pomniejszymi aktualizacjami występującymi w międzyczasie.

Kontynuacja artykułu poniżej

Gdy motywy (a także wtyczki WordPress) nie nadążają, może to powodować problemy ze zgodnością, które wpływają na wydajność i funkcjonalność Twojej witryny.

Z tego powodu warto spojrzeć na datę ostatniej aktualizacji motywu. Ogólna zasada, którą lubimy stosować, jest taka, że ​​jeśli motyw nie był aktualizowany przez rok lub dłużej, nie będziemy go używać. Im później zaktualizowano motyw, tym bardziej prawdopodobne jest, że przynajmniej poważnie go rozważymy.

Warto przeczytać!  miniatury postów - Nie można wyodrębnić i ustawić wymiarów SVG

Podobnie, większość katalogów motywów powie ci, z którymi wersjami WordPress dany motyw jest zgodny, więc upewnij się, że działa z wersją, której używasz, aby uniknąć potencjalnych problemów.

3. Podglądy i wersje demonstracyjne

Więc znalazłeś wysoko ceniony motyw, który jest aktualny i zgodny z twoją wersją WordPressa, ale jak to wygląda?

Czy styl oddaje wizerunek marki, z którego chcesz, aby znana była Twoja witryna?

Czy oferuje odpowiednie elementy strony, aby przekazać informacje, które chcesz udostępnić i zaprezentować swoje produkty, obrazy lub filmy?

Miniatury i zrzuty ekranu na stronie produktu motywu mogą być pomocne, ale musisz sprawdzić w pełni działający podgląd motywu, aby odpowiedzieć na te pytania.

Sprawdź wersję demonstracyjną preferowanego motywu i zapoznaj się z różnymi stronami, układami i opcjami zawartości.

Przy okazji warto też zobaczyć, jak to demo wygląda na różnych rozmiarach ekranu. Większość twórców motywów oferuje podgląd swoich dzieł na komputery i urządzenia mobilne, ale zawsze możesz pójść o krok dalej, grając z wersją demonstracyjną na różnych urządzeniach, aby mieć 100% pewność, że spełnia ona Twoje potrzeby.

4. Doświadczenie użytkownika

Sprawdzenie wyglądu i sposobu działania nie jest jedynym powodem, dla którego warto obejrzeć podgląd. Może również dostarczyć cennych informacji na temat tego, czego doświadczą użytkownicy końcowi, gdy odwiedzą Twoją witrynę.

Kontynuacja artykułu poniżej

Hosting SiteGround

Czy nawigacja jest łatwa?

Czy układ jest czysty i uporządkowany?

Czy dla użytkowników jest od razu jasne, co muszą zrobić, aby uzyskać dostęp do różnych funkcji i funkcji Twojej strony?

Czy sama treść jest czytelna i przejrzysta?

Jeśli możesz odpowiedzieć na wszystkie te pytania głośnym „tak”, jesteś na dobrej drodze do znalezienia motywu, którego warto użyć.

5. Czasy ładowania

O ile nie jest to Twój pierwszy dzień jako użytkownik WordPressa, niewątpliwie wielokrotnie słyszałeś, że czas ładowania strony jest niezbędny do udanej witryny.

Jeśli Twoje strony ładują się wolno, zniechęci to odwiedzających i sprawi, że sięgną po przycisk Wstecz, zanim jeszcze przejrzą Twoje treści. Nie tylko to, ale Google kładzie tak duży nacisk na wydajność mobilną przy określaniu, gdzie umieścić Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania, może to również znacząco wpłynąć na ranking Twojej strony.

Warto przeczytać!  Witamy Groove w funduszu wzrostu WPBeginner

Jasne, Twój motyw to tylko jeden z aspektów wpływających na wydajność Twojej witryny. Twój wybór hostingu, liczba instalowanych wtyczek, a nawet zawartość mogą pomóc lub utrudnić czas ładowania.

W związku z tym bardzo ważne jest, aby szukać responsywnego motywu z usprawnionym, minimalistycznym kodowaniem, wydajnymi funkcjami buforowania i zoptymalizowanymi elementami graficznymi, ponieważ wszystkie te elementy mogą przyczynić się do tego, że motyw pomoże Ci stworzyć szybką, wydajną stronę internetową.

6. Personalizacja

Znalezienie motywu wymagającego zerowej personalizacji jest rzadkie, jeśli nie całkowicie niemożliwe. Nawet jeśli dodajesz tylko nazwę swojej firmy i zastępujesz fikcyjną treść własną, musisz mieć możliwość wprowadzania tych zmian bez komplikacji i wyzwań.

Kontynuacja artykułu poniżej

Hosting Woocommerce

Sposób, w jaki to zrobisz, zależy od poziomu umiejętności i wymaganego poziomu dostosowania.

Na przykład, jeśli chcesz, aby Twoja witryna wyglądała dokładnie tak, jak w podglądzie, musisz mieć pewność, że oferuje import wersji demonstracyjnych jednym kliknięciem.

Jeśli chcesz mocy i elastyczności WordPressa, ale cieszysz się łatwym sposobem dodawania i dostosowywania treści metodą „przeciągnij i upuść”, sprawdź, czy jest on zgodny z narzędziami takimi jak Elementor lub Beaver Builder. Z drugiej strony, jeśli chcesz wprowadzić kilka fundamentalnych zmian, możesz zaakceptować motyw, którego opcje są kontrolowane przez dostosowywanie.

Poza tym sprawdź, jakie elementy można, a jakich nie można dostosować.

Niektóre motywy, zwłaszcza te darmowe, nie pozwalają na takie rzeczy, jak dostosowywanie czcionek lub możliwość zmiany koloru i stylu niektórych elementów, dlatego warto zwrócić uwagę na to, czy Twój motyw rzeczywiście pozwoli Ci robić to, co chcesz robić.

7. Wymagane wtyczki

Nierzadko nowoczesne motywy są dostarczane w pakiecie z kilkoma wtyczkami poprawiającymi – a w niektórych przypadkach nawet włączającymi – funkcjonalność i dostosowywanie.

Czasami jest to dobra rzecz, zwłaszcza jeśli te wtyczki kosztują cię osobno.

Jednak, jak już omówiliśmy, wtyczki mogą wpływać na wydajność Twojej witryny, a im więcej masz wtyczek, tym gorszy będzie ten wpływ.

Z tego powodu zalecamy szukanie motywów, które wymagają jak najmniejszej liczby wtyczek.

8. Wsparcie i dokumentacja

Każdy dobry projektant motywów powinien maksymalnie ułatwiać konfigurowanie, konfigurowanie i dostosowywanie swoich produktów.

Warto przeczytać!  akcje - usuń_akcję lub usuń_filter z klasami zewnętrznymi?

To powiedziawszy, niektóre motywy nie wydają się takie proste, zwłaszcza jeśli jesteś nowicjuszem w WordPress.

Są też motywy, które choć z pozoru wydają się jasne i proste, zaczynają stanowić wyzwanie, im głębiej zanurzysz się w personalizację.

W obu przypadkach pomocne jest posiadanie łatwego w obsłudze zestawu dokumentacji, który przeprowadzi Cię przez ten proces i pomoże w rozwiązywaniu potencjalnych problemów.

Lepsi twórcy motywów mogą nawet udostępniać filmy instruktażowe i samouczki, które mogą okazać się nieocenione, ponieważ możesz skopiować akcję z filmu, aby rozwiązać swoje problemy.

Podczas gdy programiści bez wątpienia mogą dążyć do wyeliminowania każdego możliwego błędu lub przyczyny nieporozumień w swojej dokumentacji, nie jest wykluczone, że coś może nieoczekiwanie pójść nie tak.

Kiedy tak się dzieje, dobrze jest wiedzieć, że twórcy motywu są pod ręką, aby zapewnić wsparcie.

Wielu twórców motywów będzie korzystać z publicznie dostępnych forów, aby odpowiadać na prośby o wsparcie. Poświęć trochę czasu, aby je przejrzeć, jeśli są dostępne, a dadzą ci dobry obraz jakości oferowanego wsparcia i tego, jak szybko otrzymasz odpowiedź.

Wybór responsywnego motywu WordPress: ostatnia rada

Wszystko to sprowadza się do tego, że przy wyborze responsywnego motywu należy wziąć pod uwagę dwa kluczowe czynniki:

  1. Twoje potrzeby
  2. Potrzeby Twoich użytkowników.

Ze swojej strony musisz mieć pewność, że motyw, którego szukasz, będzie reprezentował Twoją markę lub firmę we właściwy sposób i prezentował Twoje treści w najlepszym możliwym świetle, a wszystko to możesz osiągnąć, płacąc blisko uwagę na dostępne podglądy i witryny demonstracyjne.

Musisz także upewnić się, że Twój motyw jest zgodny z Twoją wersją WordPress, że jest łatwy w użyciu i oferuje opcje dostosowywania, których potrzebujesz.

Z punktu widzenia użytkownika kluczowe znaczenie mają wrażenia użytkownika i wydajność. Jeśli motyw ładuje się szybko, jest łatwy w nawigacji i ma przejrzysty układ, będzie dobrze służył użytkownikom, zapewniając przyjemne, bezproblemowe doświadczenie, które prowadzi do konwersji i ponownych wizyt.

Aby pomóc Ci znaleźć te motywy, opracowaliśmy ten przewodnik po najlepszych responsywnych motywach WordPress w 2023 roku.






Źródło