Rozrywka

Wycieczka po książce Britney Spears: bez telewizji, bez podcastów, dużo Instagrama

  • 26 października, 2023
  • 10 min read
Wycieczka po książce Britney Spears: bez telewizji, bez podcastów, dużo Instagrama


W przededniu wydania swojej przebojowej autobiografii na początku tego roku książę Harry zabrał się za „60 minut”, a także „CBS Mornings”, „ABC News Live”, „The Late Show With Stephen Colbert” i inne. Paris Hilton nakręciła „The View” i rozmawiała z BBC. Kerry Washington wystąpiła w programach „Fresh Air” i „Good Morning America” stacji NPR. Arnold Schwarzenegger wybrał Kelly Clarkson i Howarda Sterna.

Ale dla Britney Spears, nieskończenie poszukiwanej i spekulowanej gwiazdy popu, która w tym tygodniu wydała swoje wspomnienia „The Woman in Me”, dostępny był głównie Instagram.

Aby zwiększyć emocje związane z jednym z najbardziej oczekiwanych wspomnień gwiazd roku, w magazynie People zamieściliśmy przedpremierowe fragmenty, ale nie przeprowadzono żadnych wywiadów twarzą w twarz, czego Spears unikała od 2018 r., kiedy nadal przebywała w ściśle kontrolowanym konserwatorium. jej życie i kariera. (W książce Spears pisze, że wspomniał o tym porozumieniu w wywiadzie z 2016 roku, ale został usunięty.)

Teraz Spears może już robić i mówić, co jej się podoba, jednak powstrzymywała się, w zasadzie odrzucając podręcznik promowania mówienia wszystkiego przez celebrytów. Zamiast tego piosenkarka i jej zespół pozwalają, aby przemówiła książka, zawierająca plotki i potępienia 13-letniego stażu konserwatorskiego, które nieustannie podsycają zainteresowanie prasy i pogawędki w mediach społecznościowych.

Wydaje się, że jej powściągliwość w udzielaniu wywiadów, wynikająca częściowo z braku zaufania wywołanego dziesięcioleciami niewrażliwych relacji, nie wpłynęła na wczesną sprzedaż: książka osiągnęła pierwsze miejsce na liście bestsellerów Amazona; pełne dane dotyczące sprzedaży będą dostępne dopiero w przyszłym tygodniu. Jednak brak znaczących wystąpień promocyjnych lub publicznych 41-letniej Spears był oczywisty dla profesjonalistów ze świata wydawniczego i public relations.

„To zupełnie niezwykłe” – stwierdziła Eleanor McManus, była producentka rezerwacji dla programu „Larry King Live” w CNN, a obecnie pracuje jako menedżer ds. kryzysu. McManus powiedziała, że ​​w poniedziałek rano oglądała telewizję, żeby dowiedzieć się, które programy będą drażnić rozmowę ze Spears. „Zastanawiałam się: «Kto udzielił pierwszej rozmowy kwalifikacyjnej?»” – powiedziała, zanim uświadomiła sobie, że odpowiedź brzmi „nikt”.

„Jedyny przypadek, w którym zaleca się nie udzielanie wywiadów, to sytuacja, w której nie można kontrolować tego, co powie rozmówca lub jeśli to, co powie, zaszkodzi jej marce” – dodała.

Niektórzy eksperci sugerują jednak, że do udanej premiery książki Spears może wystarczyć liczna obecność Spears w mediach społecznościowych. W czasach, gdy pamiętniki celebrytów cieszą się coraz większym zainteresowaniem, badane osoby mogą nie potrzebować angażowania się w tradycyjne media, jak kiedyś, jeśli mają własną znaczną publiczność, twierdzi Madeleine Morel, niezależna agentka literacka reprezentująca autorów widmo.

Warto przeczytać!  Horoskop na niedzielę, 11 czerwca 2023 r

„Cała sprawa dotyczy rozmiaru platformy” – powiedział Morel. „Czy możesz przyciągnąć odbiorców do książki?”

Obecnie Spears jest rzeczywiście znana z komunikowania się niemal wyłącznie za pośrednictwem swobodnie skojarzonych i często tajemniczych postów w mediach społecznościowych. Jej najbardziej znaczący komentarz do „The Woman in Me” nie pojawił się w Vogue’u, z Oprah czy nawet podczas bezczelnego występu w „Saturday Night Live”, ale za pośrednictwem mediów społecznościowych, gdzie podzieliła się wiadomościami na temat książki, które były na przemian wdzięczne, pełne blizn i skonfliktowało z nią ponad 100 milionów obserwujących na różnych platformach.

To nie jest tak, że tradycyjne media nie były zainteresowane. W usuniętej już wiadomości głosowej opublikowanej na Instagramie w zeszłym roku Spears powiedziała, że ​​po zakończeniu jej kadencji pod koniec 2021 r. zwracały się do niej różne media.

„Mam oferty wywiadów z Oprah i wieloma ludźmi, mnóstwo pieniędzy, ale to szaleństwo” – powiedziała. – Nie chcę tego.

Przedstawiciel Spears odmówił komentarza, a wydawca pamiętników, Gallery Books, wydawnictwo Simon and Schuster, nie odpowiedział na prośby o komentarz na temat ich nietradycyjnej strategii zapewnienia promocji.

Jak dotąd tradycyjne zaangażowanie Spears w mediach ograniczało się do fragmentów magazynu People — w tym bomby, którą Spears dokonała aborcji podczas jej związku z Justinem Timberlake’em – towarzyszyły przesłane e-mailem cytaty przypisywane piosenkarzowi i zdjęcie na okładce, na którym Spears uśmiecha się na plaży na Tahiti, pochodzące od „Britney Brands”, a nie od fotografa magazynu.

Wydawca pomógł także w organizacji międzynarodowej reedycji filmu „Crossroads” z 2002 roku ze Spears w roli głównej. Wdrożenie obejmowało wywiady z reżyserką Tamrą Davis, która wygenerowała własną falę ciekawostek na temat Spears.

W niedawnych komentarzach Spears na temat książki skarciła media za skupienie się na jej przeszłości, choć wspomnienia są w zasadzie powtórzeniem historii jej życia.

„Nie podobają mi się nagłówki, które czytam… właśnie dlatego 4 lata temu odeszłam z biznesu !!!” – napisała na Instagramie. „Moją motywacją do napisania tej książki nie było rozpamiętywanie moich przeszłych doświadczeń, co robi prasa, a jest to głupie i głupie !!! Od tego czasu ruszyłem dalej!!!”

Następnie na krótko dezaktywowała swoje konto, by wkrótce potem wrócić ze zdjęciem ciasta z napisem „Do zobaczenia w piekle”. W dniu premiery książki udostępniła jedną promocję post czytając: „Moja historia. Na moich warunkach. W końcu.” (Później usunęła post z Instagrama.)

Warto przeczytać!  Sophia Bush i Ashlyn Harris: Kalendarium ich przyjaźni przekształciło się w romans

Większość celebrytów mających książki na sprzedaż nadal łączy bardziej staromodne występy w mediach, takie jak program „Today” i wieczorne występy, z dedykowaną strategią mediów społecznościowych i nowszymi, przyjaznymi kanałami sprzedaży, takimi jak podcasty Armchair Expert i On Purpose With Jay Shetty , lifecoach i influencer.

Aktorka Jada Pinkett Smith, która w tym miesiącu wydała wspomnienia, zrobiła to wszystko i jeszcze więcej. Jej liczne wystąpienia w mediach stały się nawet tematem żartu w „SNL”

„Przepraszam, jeśli wyglądam na trochę zmęczonego” – powiedział komik Ego Nwodim, który grał Pinketta Smitha. „W ciągu trzech dni wystąpiłem w programie „Today” 14 razy”.

Pisarz Neil Strauss, który pracował nad książkami z Mötley Crüe, Marilynem Mansonem i Jenną Jameson, powiedział, że celebryci mogą ryzykować, że w wyniku nadmiernej ekspozycji celebryci wyrosną na większą osobę niż książka. „Czasami mówiąc o tym, możesz tylko zranić” – powiedział, dodając, że Spears „wydaje się, że przeżyła wiele traumy związanej z mediami”.

W swoich wspomnieniach Spears opisuje prasę jako niesprawiedliwie skupiającą się na jej ciele jako wschodzącej sensacji popu oraz na jej sprawności jako matki podczas serii publicznych walk w latach 2007 i 2008, które ostatecznie doprowadziły do ​​tego, że jej ojciec, James P. Spears, odzyskała kontrolę nad swoim życiem osobistym i finansami.

Napisała, że ​​poczuła się wykorzystana w 2003 roku, kiedy jej ojciec i jej menadżerowie zorganizowali wywiad z Diane Sawyer po jej zerwaniu z Timberlake’em. „To było całkowicie upokarzające” – pisze Spears. „Nie powiedziano mi wcześniej, jakie będą pytania, ale okazało się, że były w 100% żenujące”.

Strauss, współpracownica celebryty, powiedziała: „Właśnie została poddana analizie i szczegółowej analizie wykraczającej poza poziom, jaki powinien posiadać każdy człowiek”. Mimo to przyznał, powtarzając innych przedstawicieli branży, że „wysoce niezwykłe” jest, aby ktoś o pokroju Spears nie udzielał wywiadów. Nawet Bob Dylan, notoryczny antagonista mediów przez większość swojej kariery, promował swoje wspomnienia w 2004 roku.

Paul Bogaards, doświadczony publicysta książek, który kierował kampaniami na rzecz bestsellerowych wspomnień Billa Clintona i Andre Agassiego, powiedział, że siła celebryty, który publicznie wypowiada się na temat swojej książki, jest zwykle większa niż wpływ mediów, które wykorzystują ją do celów informacyjnych.

„Kiedy już są na świecie i rozmawiają o swojej książce, staje się to palooza dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu” – powiedział Bogaards, dodając, że większość wydawców wymaga umów dotyczących promocji. „Chcesz, żeby były widoczne w znaczący sposób” – dodał. „Trudno bronić się przed przyjęciem wielomilionowej zaliczki w przypadku braku tego rodzaju umów”. (Opublikowane dane wskazują, że cena pamiętnika Spears, który został ogłoszony w zeszłym roku, waha się od 12,5 do 15 milionów dolarów).

Warto przeczytać!  Fani Taylor Swift podtrzymują dziedzictwo Jacoba Lewisa – Rolling Stone

Inną ważną zaletą wspomnień celebrytów jest zwykle głos danej osoby w wydaniu audiobooka, ale w tym przypadku Spears również w dużej mierze zrezygnowała. W krótkim wstępie do audiobooka „The Woman in Me” Spears oświadczyła, że ​​zdecydowała się przeczytać tylko krótki fragment swojej 275-stronicowej książki, ponieważ proces ponownego przeżywania jej treści był „rozdzierający serce”. Poza półtorej minuty resztę ponad pięciu godzin książki czyta aktorka Michelle Williams.

Najbardziej lojalni fani Spears nie widzą problemu w tym, że pozwala, aby jej twórczość mówiła sama za siebie. Przez lata wielu fanów powtarzało: „zostaw Britney w spokoju”, zwłaszcza po tym, jak na początku tego roku piosenkarka skarciła fanów za telefonowanie na policję w obawie o jej dobro, gdy tymczasowo dezaktywowała swoje konto na Instagramie. W zeszłym miesiącu ponownie wyraziła swój sprzeciw, kiedy w odpowiedzi na nagranie wideo, na którym tańczyła z czymś, co wyglądało na noże kuchenne, wykonano kolejny telefon alarmowy. (Spears powiedział, że to rekwizyty.)

„W tej książce wiele emocji pojawia się w przypadkach, gdy była zmuszona zrobić coś wbrew swojej woli” – powiedział Jordan Miller, założyciel strony fanów Spears BreatheHeavy.com, która pomogła rozpocząć kampanię „Uwolnij Britney”, która przyniosła jej większą uwagę opinii publicznej na konserwację.

„To fajne, że zmierza w przeciwnym kierunku niż status quo w zakresie konwencjonalnej promocji” – dodał. „To coś w stylu: «Oto moje słowa, możesz je przeczytać». Oto zdjęcia, które chcę, żebyście zobaczyli. Uzyskam zgodę na to wszystko. W kontekście wszystkiego, co się wydarzyło, jest to niezwykle odświeżające”.

Eksperci twierdzą jednak, że wspomnienia gwiazd o zapierającej dech w piersiach cenie będą musiały dotrzeć nie tylko do superfanów, aby mogły zostać uznane za zjawisko warte inwestycji.

„To będzie duże wydawnictwo, ale myślę, że mogliby zrobić więcej, aby był to naprawdę niezapomniany moment” – powiedział Anthony Bozza, autor, który napisał książki ze Slashem, Tracy Morganem i Artiem Lange.

Jeśli nie, dodał: „Będziesz po prostu momentem w cyklu”.




Źródło