Technologia

Wydawca Daily Mirror bada wykorzystanie ChatGPT do pisania lokalnych wiadomości

  • 19 lutego, 2023
  • 3 min read
Wydawca Daily Mirror bada wykorzystanie ChatGPT do pisania lokalnych wiadomości


Wydawca gazet Daily Mirror i Daily Express bada, czy chatbot ze sztuczną inteligencją ChatGPT mógłby pomóc dziennikarzom w pisaniu krótkich wiadomości, podczas gdy organizacje medialne przyglądają się sposobom wykorzystania sztucznej inteligencji.

Dyrektor generalny Reach, Jim Mullen, powiedział Financial Times, że firma powołała grupę roboczą do zbadania, w jaki sposób narzędzie może być wykorzystane do pomocy reporterom w kompilowaniu relacji na takie tematy, jak lokalna pogoda i ruch uliczny.

„Wyznaczyliśmy grupę roboczą, składającą się z naszych zespołów technicznych i redakcyjnych, w celu zbadania potencjału i ograniczeń uczenia maszynowego, takiego jak ChatGPT” — powiedział. „Widzimy potencjał wykorzystania go w przyszłości do wspierania naszych dziennikarzy w bardziej rutynowych artykułach, takich jak lokalny ruch drogowy i pogoda, lub do znajdowania kreatywnych zastosowań poza naszymi tradycyjnymi obszarami treści”.

Newsroomy na całym świecie zastanawiają się, w jaki sposób postępy w generatywnej sztucznej inteligencji, w tym ChatGPT OpenAI i chatbot Google Bard, wpłyną na produkcję dziennikarską.

BuzzFeed ogłosił w zeszłym miesiącu, że będzie współpracował z OpenAI, twórcą ChatGPT, aby pomóc w tworzeniu wirusowych quizów, podczas gdy internetowy serwis informacyjny CNET próbował użyć programu do napisania wyjaśnień ekonomicznych, zanim obserwatorzy zauważyli, że zawiera on wiele błędów.

Warto przeczytać!  Samsung Galaxy S23 Ultra do Oneplus 11

Niektóre organizacje informacyjne od lat eksperymentują ze sztuczną inteligencją. Thomson Reuters korzysta z wewnętrznego programu o nazwie Lynx Insight od 2018 r. do przesiewania informacji, takich jak dane rynkowe, w celu znalezienia wzorców dla reporterów.

Reach publikuje ponad 130 tytułów krajowych i regionalnych, w tym Daily Record i Manchester Evening News. W zeszłym miesiącu firma ostrzegła, że ​​jej roczny zysk będzie niższy niż oczekiwano po uderzeniu w nią inflacji kosztowej i niższych stawkach za reklamy, zwłaszcza w prasie. Powiedział również, że zwolni około 200 miejsc pracy w swoich zespołach redakcyjnych i handlowych z łącznej liczby 4500 pracowników.

Jednak grupa rozszerza swoją obecność na Stany Zjednoczone, otwierając w tym roku biuro w Nowym Jorku i uruchamiając internetowe amerykańskie wersje Daily Express i Irish Star, aby przyciągnąć irlandzko-amerykańską populację USA.

Reach powiedział, że badanie zastosowań sztucznej inteligencji ma więcej wspólnego z przyjęciem nowej technologii i wykorzystaniem danych niż z cięciem kosztów, dodając, że Reach zatrudnia obecnie więcej dziennikarzy niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich 10 lat.

Mullen powiedział: „To wciąż bardzo wczesne dni, ale postrzegamy to jako narzędzie wspierające nasze zespoły redakcyjne, podobnie jak inne technologie, z których już korzystamy”.

Warto przeczytać!  Indus Appstore dodaje funkcję wyszukiwania głosowego w 10 lokalnych językach indyjskich

Jednakże. Chris Morley, koordynator Krajowego Związku Dziennikarzy ds. Reach, wyraził pewne zaniepokojenie i powiedział, że „będzie zabiegał o spotkania z firmą”.

„Obawiam się, że firma nie rozmawiała z nami w pierwszej kolejności, ponieważ może to mieć wpływ na miejsca pracy” – powiedział. „Przechodzimy przez 200 zwolnień w grupie, to był bolesny proces”.

Francesco Marconi, współzałożyciel firmy AppliedXL zajmującej się dziennikarstwem komputerowym, który pracował nad automatyzacją i sztuczną inteligencją w Associated Press, powiedział, że zastosowanie ChatGPT w dziennikarstwie będzie miało „funkcje pomocnicze”.

„Ramą do przemyślenia jest sytuacja, w której GPT był stażystą, który może pomóc w edytowaniu niektórych fragmentów raportów, ale nie może generować oryginalnych raportów” – powiedział.


Źródło