Rozrywka

Wyjaśnienie wirusowego memu „Hawk Tuah” na TikToku

  • 28 czerwca, 2024
  • 4 min read
Wyjaśnienie wirusowego memu „Hawk Tuah” na TikToku


Górna linia

Film przedstawiający kobietę odpowiadającą na pytanie o charakterze seksualnym zadane przez mężczyznę przeprowadzającego wywiad na ulicy, wydając przesadnie plucie – „jastrząb tuah”, jak pisało to wiele osób w mediach społecznościowych – podobno zarobił co najmniej 65 000 dolarów na sprzedaży towarów sprzedaży i w ciągu kilku dni od jej wirusowego filmu przyciągnęła uwagę wielu marek w Internecie.

Kluczowe fakty

Hailey Welch, kobieta z viralowego filmu na TikToku, i jej menedżer marki Jason Poteete powiedzieli magazynowi Rolling Stone, że sprzedali ponad 2000 czapek z viralowym napisem „hawk tuah”, co w sumie przełożyło się na kwotę co najmniej 65 000 dolarów za sztukę.

Kilka kapeluszy dostępnych do kupienia w Internecie zostało już wyprzedanych, a niektóre z nich, oferujące wyższe ceny, zostały podpisane przez samą Welch.

Poteete powiedział magazynowi „Rolling Stone”, że Welch kontaktował się już z prawnikiem w sprawie ewentualnego zastrzeżenia tego zwrotu jako znaku towarowego.

Profil Welcha został wzmocniony przez gwiazdy i marki, które podchwyciły ten wirusowy trend, jak np. Joe Rogan, którego dyskusja na temat mema „hawk tuah” w jego podcaście ma ponad 2 miliony wyświetleń w YouTube.

Przed czwartkową wieczorną debatą prezydencką dziennik The Daily Show zamieścił w serwisie X, wcześniej znanym jako Twitter, wideo, w którym wyobraża sobie „debatę, na jaką zasługuje Ameryka”, w którym zestawiono wideo „hawk tuah” ze zmontowanymi klipami byłego prezydenta Donalda Trumpa, aby sprawiać wrażenie obaj się kłócili.

Komentatorzy meczu baseballowego drużyn Atlanta Braves i St. Louis Cardinals w tym tygodniu zauważyli, że jeden z zawodników napluł im na ramię w trakcie gry, co skłoniło jednego z komentatorów do powtórzenia popularnego dźwięku „hawk tuah”, co spowodowało, że klip z tym komentarzem stał się popularny na kanale X.

Kilka marek, w tym sieć fast foodów In-N-Out, liga LIV Golf i WWE, również wykorzystało wirusowego mema w postach w mediach społecznościowych.

Jak mem „hawk Tuah” stał się tak wirusowy?

Welch odpowiedziała na kilka pytań zadanych przez użytkownika TikToka @DMarloww, który przeprowadza wywiady z przechodniami na ulicy. Chociaż odpowiedziała na serię pytań i pojawiła się w kilku jego filmach, jej odpowiedź „hawk tuah” stała się najbardziej popularna. Po zapytaniu, „jaki ruch w łóżku doprowadza mężczyznę do szaleństwa”, odpowiedziała: „musisz mu dać to 'hawk tuah’”. Chociaż oryginalny film TikToka ma tylko około 1 miliona wyświetleń i 130 000 polubień, fraza ta eksplodowała w powszechnie używanym memie. Niektórzy użytkownicy zdobyli setki tysięcy polubień, wydając ten dźwięk przed swoim przyjacielem lub partnerem i nagrywając jego reakcję, podczas gdy kilka remiksów z użyciem głosu Welch stało się popularnych.

Duża liczba

60 000. Tyle filmów na TikTok zostało przesłanych z hashtagiem #hawktuah, a wiele z nich uzyskało miliony wyświetleń i setki tysięcy polubień.

Zaskakujący fakt

W sieci pojawiło się kilka fałszywych plotek na temat Welch, w tym twierdzenie, że została zwolniona z pracy nauczycielki w przedszkolu, chociaż tę twierdzenie po raz pierwszy przedstawiła Tippah County Tribune, strona na Facebooku, która sama określa się jako „publikacja służąca satyrycznemu śmiechowi”. Kilka tabloidów doniosło również, że Welch jest obserwowana przez główne hollywoodzkie agencje, w tym United Talent Agency, chociaż Rolling Stone poinformował, że jest już reprezentowana przez agenta, a twierdzenia UTA są bezpodstawne.

Dalsze czytanie

Hawk Tuah Girl sprzedała już towary warte co najmniej 65 000 dolarów (Rolling Stone)

Hailey Welch, dziewczyna z „Hawk Tuah” właśnie wypuściła najgorętszy gadżet tego lata (oszołomiony)




Źródło

Warto przeczytać!  Gwiazdy „90 dni narzeczonego” Angela Deem i Michael Ilesanmi rozstali się po 3 latach małżeństwa