Biznes

Wyjątkowe kampanie od zgłoszeń Indii do Cannes Lions ’24

  • 17 czerwca, 2024
  • 5 min read
Wyjątkowe kampanie od zgłoszeń Indii do Cannes Lions ’24


„Głębokie połączenie” Motoroli

Geneza kampanii prowadzonej przez dentsu jest taka, że ​​tysiące pracowników kopalni w Indiach pracuje głęboko pod ziemią, w ciemności, przez ponad 10 godzin dziennie. W tych niebezpiecznych podziemiach górnicy są całkowicie odizolowani i odłączeni od swoich bliskich, ponieważ ze względów bezpieczeństwa w kopalniach obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych.

Technologia Motorola Deep Connect wykorzystuje istniejącą infrastrukturę komunikacyjną górników – walkie-talkie – i przekształca sygnały radiowe w połączenia głosowe, umożliwiając im łączenie się z rodzinami w domu za pośrednictwem smartfonów.

Niestandardowy moduł instalowany na powierzchni kopalń umożliwia tę dwukierunkową komunikację. Zaprojektowane z myślą o przystępnej cenie i skalowalności.

Praca Ogilvy’ego dla St. Jude India Childcare Centres to arcydzieło emocjonalnego opowiadania historii i perswazji. Pokazanie koszmarnego i niewyobrażalnego bólu związanego z koniecznością wybrania jednego dziecka spośród dwojga kandydatów, które ma zostać w ośrodku opieki nad dziećmi, aby mogło kontynuować leczenie raka, jest trudne, ale Ogilvy robi to z niesamowitą finezją.

Józef Stalin powiedział: „Jedna śmierć to tragedia, milion zgonów to statystyka”. Teraz wyobraź sobie, jak się czujesz po tym stwierdzeniu i wróć do reklamy i tego, jak możesz kształtować losy Deepy lub Sunila, aż chce się zeskanować kod QR i przekazać darowiznę.

Warto przeczytać!  UWAGA! Deweloper pokazał 81 mld USD straty! Trwają próby ratowania wielkiego przedsiębiorstwa

Tekst jest ostry, a reklama stanowi miłą odmianę od reklam YouTube firm zajmujących się finansowaniem społecznościowym – nie ma nic złego w proszeniu o datki, ale Hindusi są wyczerpani i zirytowani, widząc skrajne skupienie się na bólu i wybuchach rodziny.

Wykonane przez White Rivers Media dla Fundacji Astral, Córki Piplantriego Film porusza kwestię nierówności płci i niedoboru wody w Piplantri w Radżastanie.

Film jest hołdem złożonym Shri Shyamowi Sunderowi Paliwalowi, który świętuje narodziny córek we wsi, sadząc drzewa. Fundacja Astral wsparła tę sprawę, instalując 13-kilometrową rurę prowadzącą do plantacji drzew, a także posadziła 5000 próbek, aby uczcić narodziny 42 córek w mieście.

Jak silna jest twoja drużyna gospodarzy? Strona głównaZespoły #ShareTheLoad

Nie każ jej wybierać domu zamiast pracy, ponieważ nie możesz dzielić obowiązków. Nowy spot Airel z długoletniej serii Share The Load wydawanej przez BBDO India dotyka innego przejmującego poświęcenia, jakiego dokonują kobiety, o którym w większości przypadków mężczyźni w ich otoczeniu często nie mają pojęcia.

Ważnym elementem reklamy jest to, że mąż słyszy, jak jego żona mówi szefowi, że rezygnuje z tygodniowej podróży do Singapuru, ponieważ nie ma się kim zająć w domu. Nie jest złym facetem, ale rozumie, że jego brak działania czyni go złoczyńcą w jej życiu zawodowym.

Warto przeczytać!  Panele fotowoltaiczne mia³y byæ okazj±, okaza³y siê oszustwem. "Firma ju¿ nie istnieje"

Ta drukowana reklama, wykonana przez Mindshare India, miała nie tylko formę wizualną, ale także wideo. Reklama skłoniła widzów do przejrzenia reklamy drukowanej, co doprowadziło ich do filmu, w którym aktor z Bollywood Ranveer Singh informował ludzi, że Britannia NutriChoice składa się w 100% z pełnoziarnistej mąki i w 0% z rafinowanej mąki.

Kampania opierała się na opartym na głębokim uczeniu modelu technologii kamer mieszanej rzeczywistości, opartym na sztucznej inteligencji, zaprojektowanym z myślą o rozpoznawaniu obrazów i mapowaniu ich w przestrzeni wirtualnej za pomocą mediów drukowanych.

To wyciskacz łez. Wiesz, co się wydarzy – wskazówki są na miejscu – a mimo to oglądasz reklamę do samego końca. To mocna opowieść. Stworzony dla marki przypraw Catch Foods, widać go na początku reklamy i wystarczy.

„Tylko matka zna poświęcenia, jakich dokonuje” – nic bardziej prawdziwego. Firma Titus Upputuru nakręciła ten film reklamowy.

Bank HDFC – Lulumelon EOSS

Rób to, co robią oszuści. FCB Kinnect dla HDFC Bank stworzył fałszywą markę z fałszywymi stronami w mediach społecznościowych, fałszywymi witrynami internetowymi, a nawet fałszywą reklamą.

Warto przeczytać!  Mieszkania na abonament coraz popularniejsze. Wyjaśniamy, o co w tym chodzi

W fałszywej reklamie ciocia Vigil z banku HDFC podszywała się pod pseudonimem Nora Fathehi, promując wyprzedaż fałszywą marki Lulumelon na koniec sezonu. Ci, którzy kliknęli reklamę, trafili na prawdziwą stronę internetową, gdzie powiedziano im, jak łatwo jest paść ofiarą oszustw wykorzystujących sztuczną inteligencję.

Kampania zrealizowana przez Leo Burnetta India dla Gatorade miała na celu rozwiązanie często pomijanego problemu w Bombaju, największym mieście Indii – otwartych przestrzeni. Gatorade nawiązał współpracę z Mapami Google, aby pomóc w znalezieniu przestrzeni, które można tymczasowo przekształcić w murawę. Umożliwiłoby im to tymczasowe przekształcenie słabo wykorzystywanych i pustych dróg i pasów ruchu w place zabaw.

Za pomocą tej kampanii Leo Burnett chciał edukować ludzi, w jaki sposób uporządkowanie domów za pomocą produktów Ikei może pomóc im zaoszczędzić czas. Następnie napisano, że produkty IKEA mogą pomóc zaoszczędzić 5000 godzin szukania zagubionych rzeczy.

Nie tylko przekaz dotyczył efektywności, ale także reklamy wideo kampanii trwały zaledwie 2-3 sekundy, aby ludzie uwierzyli w obietnicę marki.


Źródło