Wyjedź za granicę. Robić wszystko. | Historie i aktualności | Odwiedź i zaangażuj się | Rekrutacja na studia licencjackie

• 1 czerwca, 2023
Wyjedź za granicę.  Robić wszystko.  |  Historie i aktualności |  Odwiedź i zaangażuj się |  Rekrutacja na studia licencjackie

Punkt widokowy Harkerville Kranshoek Zatoka Plettenburg Republika Południowej Afryki

Odkąd dowiedziałem się, że większość studentów Notre Dame studiuje za granicą, kiedy byłem w gimnazjum, wiedziałem, że chcę skorzystać z tej okazji jako student pierwszego stopnia, aby podróżować w nowe miejsce i mieszkać tam przez jakiś czas.

Cztery lata później, wiosną 2023 roku, jako junior na studiach, przez pięć miesięcy studiowałem za granicą na Uniwersytecie Stellenbosch w RPA. Pomyślałem: „Po co studiować za granicą w Europie, skoro mogę studiować za granicą w Afryce?” Miałem cudowne doświadczenie za granicą i stworzyłem wspomnienia, których nigdy nie zapomnę.

W przeciwieństwie do większości studentów, którzy studiują za granicą w Europie, spędziłem praktycznie cały swój czas za granicą w jednym kraju. Studiowanie za granicą w nowym kraju daje możliwość podróżowania do sąsiednich krajów, ale daje również możliwość poznania kraju, w którym się uczysz.

Zrobiłem i zobaczyłem tak wiele rzeczy podczas mojego pobytu w Afryce Południowej. Spotkałem innych zagranicznych studentów z całego świata i studentów z RPA. Moi nowi przyjaciele i ja chodziliśmy na wędrówki, nocowaliśmy, tańczyliśmy do muzyki, graliśmy w gry, chodziliśmy na targi, jeździliśmy na wycieczki, mieliśmy wiele degustacji i jedliśmy mnóstwo pysznego jedzenia.

Warto przeczytać!  Najlepsze role Karen Gillian, ranking

Kraj miał tak wiele do zaoferowania. Robiłem zakupy i jadłem na rynkach takich jak Boschendal, Neighborgoods, Oranjezicht, Route 44 i Mojo. Podobały mi się zajęcia takie jak spływy kajakowe, skoki na bungee, jazda konna, skoki spadochronowe, tyrolka, paralotniarstwo, spływy kajakowe, wycieczki, muzea i safari. Widziałem zwierzęta, takie jak zebry, słonie, foki, pawiany, żyrafy, wieloryby i pingwiny. Wędrowałem po górach, takich jak Coetzenberg, Lions Head, Constantiaberg, Jonkershoek i Table Mountain. Było tak wiele pięknych krajobrazów: góry, widok na miasto z gór i plaże były takie piękne.

Podjąłem hobby, takie jak szydełkowanie, ukulele i podnoszenie ciężarów. Byłam również wolontariuszką w szkole podstawowej, gdzie stworzyłam i przeprowadziłam kilka scenariuszy lekcji. Spędzałem więcej czasu na „dorosłych” zakupach spożywczych w pobliskim centrum handlowym i gotowaniu własnych posiłków, kiedy nie jadłem poza domem. Smakosz we mnie był bardzo zadowolony, ponieważ jadłem dużo pysznych posiłków w moim mieszkaniu iw lokalnych restauracjach. Specjalne pozdrowienia dla pastis de nata, mango, samos, jagnięciny, pierogów wieprzowych, gorącej czekolady, koktajli i Jack’s Bagels.

Nie mogę zapomnieć o całej pracy, którą wykonałem w klasie! Moje kursy nauczyły mnie tak wiele, zwłaszcza o Afryce Południowej i jej historii. Uwielbiałem moje zajęcia (przez większość czasu), ponieważ czułem, jak mój mózg się powiększa w miarę zdobywania nowej wiedzy. Podobało mi się poznawanie historii, filozofii, edukacji i nauk politycznych z afrykańskiej perspektywy.

Warto przeczytać!  6 miejsc, które świętują amerykańską historię

Chociaż uwielbiałem studiować za granicą, nie obyło się bez wyzwań. Studenci mają tendencję do fantazjowania o studiowaniu za granicą, ale ja jako pierwszy powiem Ci, że Twoje problemy nie znikają tak po prostu, kiedy tam jesteś. Walczyłem z niepewnością, balansując czas, skupiając się na swoim zdrowiu psychicznym i tęskniąc za domem. Musiałam zapewnić sobie dodatkową troskę i współczucie. Przygnębiające było również obserwowanie ogromnych nierówności w kraju w wyniku kolonializmu i apartheidu. Mimo że jest to surowa rzeczywistość, z którą musiałem się zmierzyć, ważne było dla mnie, aby być świadomym bieżących problemów w hrabstwie, w którym studiowałem.

Mówię to wszystko, aby zachęcić Cię do studiowania za granicą przez semestr lub w ciągu lata. A jeśli nie studiujesz za granicą, po prostu wyjedź za granicę, jeśli możesz. To takie piękne doświadczenie odkrywać nowe miejsce i poznawać nowych ludzi z całego świata. A kiedy jesteś za granicą, zrób wszystko, co w twojej mocy, aby dowiedzieć się o miejscu, które odwiedzasz. Zrób listę wszystkiego, co chcesz zrobić i wszystkich miejsc, które chcesz zobaczyć. Zrób to wszystko. Chłoń każdą sekundę tego.

Warto przeczytać!  Najbardziej romantyczne miejsca w Irlandii, które warto odwiedzić w roku przestępnym