Marketing

Wykorzystanie przyczynowej sztucznej inteligencji do głębszych analiz marketingowych

  • 14 lipca, 2023
  • 9 min read
Wykorzystanie przyczynowej sztucznej inteligencji do głębszych analiz marketingowych


Istota

  • Przyczynowa sztuczna inteligencja i głębsze spostrzeżenia marketingowe. Iść wykracza poza prostą analizę korelacji, aby odkryć związki przyczynowo-skutkowe między działaniami marketingowymi a wynikami.
  • ChatGPT cię tam nie zaprowadzi. Jest coś jeszcze potężniejszego niż generatywna sztuczna inteligencja i nazywa się to sztuczną inteligencją przyczynową.
  • Razem silniejsi. Marketerzy używają generatywnej i przyczynowej sztucznej inteligencji w tandemie, aby tworzyć, testować i weryfikować wiele hipotez z większą dokładnością.

Jaki jest związek między sprzedażą lodów a wskaźnikami przestępczości?

Załóżmy, że nadgorliwy początkujący reporter stwierdzi, że sprzedaż lodów i wskaźniki przestępczości mają tendencję do jednoczesnego wzrostu i spadku. Może to sugerować korelację między nimi. Ale z pewnością nie oznacza to, że lody powodują przestępstwa i odwrotnie.

Prawdziwą przyczyną obu zjawisk jest prawdopodobnie pogoda, która wpływa na preferencje i zachowania ludzi. Kiedy jest gorąco, ludzie chętniej kupują lody – a także częściej popełniają przestępstwa – ze względu na takie czynniki, jak letnie wakacje, puste domy i prawdopodobnie wyższy poziom drażliwości i nudy. Kiedy jest zimno, dzieje się odwrotnie.

Dlatego sprzedaż lodów i wskaźniki przestępczości są skorelowane, ale nie powiązane przyczynowo. (Uproszczam, ale rozumiesz o co chodzi.)

Teraz ekstrapoluj to na zestaw danych marketingowych dużej firmy. Istnieją miliony punktów danych. Podczas gdy obecne modele uczenia maszynowego, takie jak duże modele językowe (LLM), mogą identyfikować wzorce i przewidywać następne najbardziej prawdopodobne działanie, nie są w stanie wyjaśnić przyczyn ich wyników. To jest powód, dla którego generatywna sztuczna inteligencja popełnia błędy na podstawie błędnych założeń, a nawet wymyśla „fakty” znikąd.

W tym artykule zbadamy, w jaki sposób wykorzystanie przyczynowej sztucznej inteligencji może zapewnić głębsze spostrzeżenia marketingowe.

Powiązany artykuł: Gdzie są marketerzy na krzywej generatywnej adopcji AI?

Życie poza generatywną sztuczną inteligencją: co może zrobić przyczynowa sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja nowej generacji (czekaj, co? Ledwie się tym zajęliśmy!) to sztuczna inteligencja przyczynowa, która pomaga nam zrozumieć relacje między zmiennymi a wynikami w złożonych systemach.

Przyczynowa sztuczna inteligencja to podzbiór lub podejście w ramach „wnioskowania przyczynowego” — obszaru, który koncentruje się na zrozumieniu związku przyczynowo-skutkowego zmiennych niezależnych w ramach większego systemu.

Na przykład marketerzy mogą wykorzystywać przyczynową sztuczną inteligencję do uzyskiwania głębszych informacji marketingowych i analizowania złożonych zestawów danych w celu identyfikowania związków przyczynowych między działaniami marketingowymi i ich wpływu na kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) — powiedział Tyler Foster, dyrektor ds. technologii i współzałożyciel AI- napędzana platforma personalizacji Evolv AI.

Warto przeczytać!  CitySavings, Thames International jest partnerem QC LGU w zakresie pilotażowego programu odzyskiwania utraconej nauki w PH

Symulując wiele alternatywnych scenariuszy, marketerzy mogą oszacować, co by się stało, gdyby określone działania marketingowe zostały podjęte lub nie. Porównując rzeczywiste wyniki z tymi scenariuszami alternatywnymi, możliwe staje się przypisanie prawdziwego wpływu każdego kanału marketingowego lub kampanii.

Mówiąc prościej, powiedział Foster, pozwala nam zbadać „Co by było, gdyby…?” w świecie marketingu. Co by było, gdybyśmy uruchomili tylko kampanię A zamiast kampanii A i B? Co by było, gdybyśmy celowali tylko w grupę Ab zamiast w całą grupę A? Co jeśli wydamy dodatkowe 5000 $ na TikTok zamiast na Instagram? Ile dodatkowych konwersji by to wygenerowało? Innymi słowy, pozwala nam wyjść poza dokładność predykcyjną i uzyskać wgląd w przyrost naszych dolarów marketingowych.

Przyczynowa sztuczna inteligencja może pomóc oszacować wpływ określonych interwencji na kampanię marketingową i uzyskać głębszy wgląd, wyjaśniając przyczyny i skutki między nimi.

Oto dwa przykłady podkreślające różne możliwości generatywnej i przyczynowej sztucznej inteligencji w kontekście marketingowym.

  • Generatywna sztuczna inteligencja może zidentyfikować, która promocja zwiększyła sprzedaż i stworzyć nowe promocje w oparciu o istniejące. Przyczynowa sztuczna inteligencja może powiedzieć marketerowi, dlaczego dana promocja zwiększyła sprzedaż (jakie były czynniki wyzwalające?)

  • Generatywna sztuczna inteligencja może pokazać marketerom, jak zmiana ceny wpłynęłaby na krzywą popytu, podczas gdy sztuczna inteligencja przyczynowa może powiedzieć marketerowi, jakiego przyrostu przychodów może się spodziewać, zmieniając cenę produktu.

Według Światowego Forum Ekonomicznego, przyczynowa sztuczna inteligencja jest bardziej niezawodna, przejrzysta, sprawiedliwa, odpowiedzialna i kontestowalna niż sztuczna inteligencja oparta na czarnej skrzynce, co również czyni ją bardziej zgodną z pojawiającymi się przepisami dotyczącymi sztucznej inteligencji.

Powiązany artykuł: Transformacja e-commerce dzięki sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu

Jak przyczynowa sztuczna inteligencja zapewnia kluczowe informacje marketingowe i usprawnia podejmowanie decyzji w oparciu o dane

Podczas gdy ChatGPT i Midjourney będą nadal olśniewać i zakłócać obszary takie jak tworzenie treści i reklama, przyczynowa sztuczna inteligencja przenosi naszą uwagę na inny strategiczny (i problematyczny) obszar marketingu: pomiar i optymalizację wydajności.

Ariel Geifman, współzałożyciel i dyrektor ds. przychodów Dealtale, lidera w dziedzinie przyczynowej sztucznej inteligencji dla marketerów, podkreślił konieczność oddzielenia korelacji i przyczynowości, jeśli chodzi o KPI. Powiedział, że jako marketerzy łatwo jest dać się ponieść ekscytacji związanej z kreatywną kampanią, zwłaszcza gdy po wprowadzeniu na rynek obserwuje się wzrost kluczowych wskaźników, takich jak ruch w witrynie.

Warto przeczytać!  Bęben | State Of The Nation: Filipiny muszą znaleźć radość… i cebulę


Źródło