Marketing

Wykorzystanie taktyk marketingu cyfrowego do napędzania sprzedaży w handlu elektronicznym

  • 26 maja, 2023
  • 5 min read
Wykorzystanie taktyk marketingu cyfrowego do napędzania sprzedaży w handlu elektronicznym


Tintin Imevbore

Szybki rozwój technologii cyfrowych nie tylko radykalnie zmienił sposób działania firm, ale także umożliwił komunikację w czasie rzeczywistym między firmami a ich klientami.

Chociaż marketing cyfrowy nie różni się od żadnego innego rodzaju marketingu, staje się coraz ważniejszy ze względu na samą skalę użytkowników Internetu na całym świecie i potencjał dotarcia do znacznie większej liczby odbiorców. Według stanu na styczeń 2023 r. na całym świecie było 5,16 miliarda użytkowników Internetu.

A w Afryce, gdzie innowacje w technologii cyfrowej i aplikacjach do telefonów komórkowych dały milionom użytkowników dostęp do produktów i usług, do których nigdy wcześniej nie mieli dostępu, marketing cyfrowy może pomóc platformom e-commerce wykorzystać potencjał kontynentu.

Podczas gdy odsetek użytkowników internetu w Afryce jest nadal znacznie poniżej średniej światowej, rosnące liczby pokazują potencjał. Kraje takie jak Republika Południowej Afryki, Kenia, Ghana i Nigeria to nie tylko niektóre z krajów o największej liczbie użytkowników internetu w Afryce, ale także kraje o największym potencjale ze względu na dobrze prosperujące sektory technologiczne.

Aby wykorzystać ten potencjał wzrostu, każda firma zajmująca się handlem elektronicznym może podjąć małe kroki w celu wykorzystania cyfrowych strategii marketingowych w celu poszerzenia swojego śladu cyfrowego i zwiększenia sprzedaży. Jedną z najlepszych strategii marketingu cyfrowego, na której może polegać firma zajmująca się handlem elektronicznym, jest personalizacja obsługi klienta i dostarczanie klientom spersonalizowanych doświadczeń na całej ich drodze do handlu elektronicznego.

Warto przeczytać!  Komisarz ds. konkurencji podtrzymuje twierdzenia, że ​​Cineplex stosuje „oszukańczy” marketing

W Stanach Zjednoczonych około 90% konsumentów stwierdziło, że personalizacja jest dla nich „bardzo” lub „nieco” atrakcyjna, a ponad 80% konsumentów stwierdziło, że chce, aby marki, z którymi współpracują, lepiej ich rozumiały. Zapewniając spersonalizowany kontakt, firma może stworzyć poczucie wartości i zbudować długoterminową lojalność klientów.

Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych powinna być priorytetem dla każdej firmy e-commerce, która chce zwiększyć sprzedaż. Urządzenia mobilne odgrywają dominującą rolę w korzystaniu z Internetu w Nigerii i Ghanie. W Nigerii, gdzie 52,4% użytkowników co tydzień kupuje coś online za pomocą urządzenia mobilnego, jest to prawie poziom średniej światowej wynoszącej 57,6%. Około jedna czwarta użytkowników w Ghanie używa urządzenia mobilnego do robienia zakupów online.

Inwestowanie i wdrażanie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) to również niezbędna strategia marketingu cyfrowego, która może pomóc firmom zajmującym się handlem elektronicznym zwiększyć sprzedaż. Najważniejszymi elementami, które należy wziąć pod uwagę podczas optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, są jakość treści, poziom zaangażowania użytkowników, przyjazność dla urządzeń mobilnych oraz liczba i jakość linków przychodzących. Kluczem jest opracowanie angażujących i informacyjnych treści, które rezonują z zainteresowaniami i potrzebami klientów.

Warto przeczytać!  3 wykresy, dzięki którym w 5 minut staniesz się mądrzejszym inwestorem

Bycie na właściwej platformie ma kluczowe znaczenie dla skutecznego działania każdej z tych strategii, a także współpraca z agencją zajmującą się zakupem mediów, która wie, jak zmaksymalizować obecność. Obecność na odpowiednich platformach wydaje się oczywista, ale przy stale rozwijającej się konkurencji i ewolucji algorytmów po prostu nie wystarczy obecność na takich platformach jak Facebook, TikTok, Twitter, Spotify czy Snapchat, ponieważ są one najpopularniejsze platformy. Musisz także upewnić się, że docierasz do docelowych odbiorców z odpowiednim przekazem, który odpowiada ich oczekiwaniom w stosunku do tych platform.

W tym miejscu pojawia się znaczenie wyboru odpowiednich ekspertów ds. marketingu cyfrowego i handlu elektronicznego. Znalezienie odpowiedniej agencji, która zna Twoją firmę i branżę jak własną kieszeń, zapewni Ci dalsze sukcesy i spokój ducha. Właściwi doradcy nie tylko pomogliby w opracowaniu lepszych treści, ale byliby w stanie zapewnić wiedzę techniczną i rozwiązania odpowiednie do Twoich potrzeb, oferując jednocześnie pewne wskazówki.

Konsultanci e-commerce mogą pomóc Twojej firmie osiągnąć nowe wyżyny dzięki szybko zmieniającym się i ewoluującym branżom. Mogą pomóc Tobie i Twojej firmie wypełnić luki w strategii i technologii e-commerce, jednocześnie poprawiając wydajność Twojej firmy. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja inwestycja we właściwych doradców i konsultantów będzie skuteczna, powinieneś szukać takich doradców, którzy odpowiadają potrzebom i wymaganiom Twojej firmy.

Warto przeczytać!  Nadchodzi hossa: 1 doładowana akcja AI do kupienia, zanim wzrośnie o 223%, według Wall Street

Ostatecznie, dzięki odpowiedniej kombinacji kreatywnych strategii marketingu cyfrowego, odporności, zdolności adaptacyjnych i współpracy z odpowiednim partnerem do zakupu mediów cyfrowych, każda firma zajmująca się handlem elektronicznym może odnieść sukces na kontynencie pomimo połączenia ograniczeń infrastruktury fizycznej i cyfrowej, z którymi boryka się wiele krajów afrykańskich .

Tintin Imevbore jest regionalnym menedżerem ds. Afryki Zachodniej w Ad Dynamo firmy Aleph


Źródło