Marketing

Wykorzystanie wglądu w markę w celu maksymalizacji wydatków na marketing

  • 23 marca, 2023
  • 6 min read
Wykorzystanie wglądu w markę w celu maksymalizacji wydatków na marketing


Dowody jednego z naszych klientów podczas ostatniej recesji pokazują, jak ważna jest odpowiednia inwestycja marketingowa dla rozwoju Twojej marki. Podczas recesji w 2008 r. wiodąca marka czekolady premium była pod presją ze strony swojej globalnej centrali, aby zredukować budżet na media o 40% po słabym sezonie sprzedaży. Jednak w oparciu o dowody z ich programu zarządzania marką Kantar, nasz klient zwiększył presję medialną w stosunku do konkurencji i osiągnął większą świadomość komunikacyjną niż wszystkie inne marki (premium i non-premium).

Zwiększenie presji mediów w stosunku do konkurencji

Zwiększenie presji mediów w stosunku do konkurencji

A nasza baza danych śledzenia pokazuje, że jeśli marki (przynajmniej) utrzymują świadomość komunikacyjną, wszystkie inne wskaźniki marki się utrzymują.

Gdy poziom świadomości komunikacyjnej jest utrzymany, inne miary marki trzymają się lepiej

Procent marki rośnie

Napędzanie rozwoju marki

Z naszego doświadczenia wynika, że ​​zrozumienie działania marki może prowadzić do jej rozwoju:

  • Zwiększ efektywność swoich wydatków marketingowych. Kiedy prowadzisz marketing z ograniczonym budżetem, ważne jest, aby Twoje wydatki były skuteczne w osiąganiu celów marketingowych, takich jak wzmacnianie percepcji i predyspozycji do kupowania lub płacenia więcej. Programy wydajności marki pomagają mierzyć sukces w odniesieniu do tych celów.
  • Zwiększ efektywność swojego marketingu. Dotarcie do szerszej publiczności i przekazanie komunikatów dotyczących marki ma kluczowe znaczenie dla rozwoju marki. Śledzenie kondycji marki pozwala monitorować kampanie na rynku, optymalizować zestaw reklam, aby zmaksymalizować zasięg. Oznacza to, że możesz zwiększyć świadomość marki i zapamiętać ją oraz poprawić zwrot z inwestycji w marketing.
  • Buduj wartość marki. Gdy zrozumiesz swoje sukcesy i obszary do poprawy, możesz określić, które działania wymagają wzmocnienia, aby dokonać strategicznych ulepszeń i zbudować wartość marki. Zwiększ swój kapitał na każdym kroku — od wczesnej świadomości, pierwszego wrażenia i rozwijania skojarzeń po trwałe wspomnienia o marce i kapitał długoterminowy.
  • Zwiększ motywację swojego zespołu. Jeśli chodzi o sukces Twojej marki, nie ma górnego pułapu. Możliwość obserwowania i świętowania sukcesu marki jest niezbędna do zwiększenia motywacji zespołu.
  • Rozwijaj się w niespokojnych czasach. Widzieliśmy ostatnio falę redukcji miejsc pracy w wyniku działań ograniczających koszty. Marketing 101 mówi, że budowanie silnej marki, za którą ludzie są skłonni zapłacić więcej i nie chcą rezygnować nawet pod przymusem, jest lepszą strategią przetrwania kryzysu. Właściwy program wydajności marki daje pewność, że masz silną, zróżnicowaną i znaczącą markę, dzięki której wyróżnisz się na tle konkurencji.
Warto przeczytać!  Perspektywa ratingu długu Under Armour obniżona

Bądź odważny i twórz lepsze kampanie

Rzeczywistość jest taka, że ​​w czasach spowolnienia gospodarczego zwiększenie wydatków na marketing wymaga odwagi i wizji. Jednak dzięki odpowiednim narzędziom do monitorowania marki możesz rozpocząć marketing z budżetem, który Ci odpowiada, jednocześnie maksymalizując zwrot z inwestycji marketingowych.

Oto kilka przykładów tego, jak odnoszące sukcesy marki wykorzystują śledzenie marki, aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji i napędzać rozwój marki.

Priorytetyzacja działań krótko- i długoterminowych

Właściwe wskaźniki pozwalają markom kierować strategiami marketingowymi w celu dotarcia do docelowych odbiorców i odwołania się do nich. Koncentrują się na potrzebach firmy, dopasowując wskaźniki do konkretnych celów. Na przykład, jeśli jesteś małą marką z napiętymi budżetami, powinieneś skoncentrować się na kampaniach budujących świadomość marki i używać mediów, które są bardzo ukierunkowane na potencjalnych klientów, aby generować krótkoterminowe wygrane. Twoje wskaźniki śledzenia powinny następnie być zgodne z tymi celami biznesowymi.

Wskazówka: Inwestycje w marketing cyfrowy stale rosną. Dzięki śledzeniu kondycji marki możesz identyfikować brakujące możliwości, aby Twoja marka mogła napędzać rozwój, koncentrując się na właściwych kanałach. Oznacza to, że możesz przydzielić odpowiednią kwotę wydatków marketingowych na te obszary i uniknąć zbyt niskiego rozłożenia budżetu marki i spowolnienia jej rozwoju.

Warto przeczytać!  Czym jest zrównoważony marketing i dlaczego jest tak ważny w biznesie

Śledzenie kondycji marki w celu modyfikowania kampanii

Dzięki odpowiednim narzędziom do śledzenia marki marki rozumieją zarówno rzeczywisty wpływ na rynek, jak i przyczyny określonych reakcji rynkowych. Pomaga im to zmodyfikować podejście do kampanii i upewnić się, że ich strategia marketingowa jest wspierana przez treści, z którymi spotykają się konsumenci.

Wskazówka: dane w czasie rzeczywistym mogą rozwiązać niektóre problemy. Jako marketer musisz także wiedzieć, co robić i gdzie ulepszyć swoją kampanię. Narzędzia Kantar do śledzenia marki zapewnią Ci odpowiednie wskaźniki do oceny skuteczności kampanii, identyfikacji słabych kreacji i odpowiedniego kursu, aby osiągnąć Twoje cele. Wiarygodne wskaźniki mogą dostarczyć drogowskazów potrzebnych do alokacji zasobów i zapewnienia sukcesu.

Spraw, aby budżet Twojej marki sięgał dalej

Kiedy planujesz wydatki na marketing w czasie kryzysu gospodarczego, głównym wyzwaniem jest sprawienie, by Twoja inwestycja poszła jak najdalej. Sukces bierze się z połączenia działań z holistycznego punktu widzenia, zapewniając bezproblemową kampanię bez potrzeby dużych budżetów lub mieszania danych.

Rozważ te podstawowe informacje o śledzeniu marki, aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji w wydatki marketingowe:

  • Użyj wskaźników śledzenia wydajności swojej marki. Nadaj priorytet odpowiednim wskaźnikom, takim jak świadomość marki, postrzeganie i lojalność, i śledź wyniki swojej marki w tych obszarach. Pomoże Ci to upewnić się, że prawidłowo alokujesz budżet marki i zwiększysz zwrot z inwestycji w wydatki marketingowe.
  • Nie lekceważ potęgi marketingu cyfrowego. Każda część doświadczenia konsumenta buduje postrzeganie Twojej marki. Badanie Kantar’s Media Reaction z 2022 r. pokazuje wyraźny wzrost koncentracji na marketingu cyfrowym w porównaniu z marketingiem offline. Kanały social media dają ogromne możliwości śledzenia marki i zarządzania budżetami w czasie rzeczywistym. Pomimo szybkiego tempa i faktu, że Twoja marka będzie konkurować z wieloma innymi źródłami treści, kanały cyfrowe pozwalają śledzić zasięg kampanii, stopień zaangażowania konsumentów, a ostatecznie współczynniki konwersji.
  • Nie lekceważ potęgi połączenia. Marketing cyfrowy jest ważny. Jednak emocjonalne łączenie się z konsumentami jest jeszcze ważniejsze w budowaniu postrzegania marki i jej kapitału. Marki tworzą wartość, gdy tworzą i wzmacniają te połączenia w umysłach swoich konsumentów. Narzędzie do śledzenia kondycji marki pokazuje, jak dobrze budujesz te połączenia mentalne i jakie możliwości wykorzystać.
Warto przeczytać!  Firmy BC zdezorientowane co do marketingu na TikTok po ograniczeniach rządowych

Teraz masz wszystko, co niezbędne do marketingu z ograniczonym budżetem. Dowiedz się, w jaki sposób odnoszące sukcesy marki wykorzystują systemy śledzenia marki i wskazówek marki Kantar, aby mieć pewność, że ich wydatki na marketing idą dalej — nawet w czasach zawirowań gospodarczych. Skontaktuj się, aby dowiedzieć się więcej.


Źródło