Biznes

Wyłącznie: Tata Motors prawdopodobnie uczyni Tamil Nadu centrum pojazdów elektrycznych JLR

  • 18 kwietnia, 2024
  • 5 min read
Wyłącznie: Tata Motors prawdopodobnie uczyni Tamil Nadu centrum pojazdów elektrycznych JLR



Firma prawdopodobnie utworzy linię produkcyjną składającą się z 2 lakh jednostek, która będzie wykorzystywana w dwóch trzecich dla JLR i w jednej trzeciej dla pojazdów elektrycznych Tata Motors.

Tata Motors, największa pod względem przychodów indyjska firma samochodowa, prawdopodobnie będzie produkować pojazdy elektryczne Jaguar Land Rover w planowanej fabryce w Tamil Nadu.

Firma, która podpisała protokół ustaleń z rządem stanu Tamil Nadu w sprawie inwestycji w tym stanie 9000 crore rupii, prawdopodobnie utworzy fabrykę pojazdów elektrycznych o minimalnej wydajności 2 lakh jednostek. Roślina prawdopodobnie pojawi się w Ranipet, podają źródła.

Autocar dowiaduje się, że w pierwszej fazie planowana jest linia produkcyjna o wartości 2 lakh jednostek, która będzie produkować pojazdy elektryczne oparte na architekturze EMA dla firm Jaguar Land Rover i Tata Motors, a docelowo moce produkcyjne będą mogły być dalej zwiększane.

Wolumen prawdopodobnie zostanie rozdzielony w dwóch trzecich na Jaguara Land Rovera i w jednej trzeciej na Tata Motors, a przeważająca część produkcji JLR prawdopodobnie zostanie wykorzystana na rynki zagraniczne.

„Zgodnie z polityką i praktyką nie komentujemy spekulacji” – oznajmił w e-mailu rzecznik Tata Motors.

Decyzja mająca na celu uczynienie Indii krytyczną bazą produkcyjną następuje w czasie, gdy umowa o wolnym handlu między Indiami a Wielką Brytanią jest w toku i prawdopodobnie wkrótce zostanie zawarta, co sprawi, że powstająca fabryka stanie się kluczową bazą wymiany samochodów.

Warto przeczytać!  Modi 3.0: Czy Reliance Power Anila Ambaniego może podążać za biznesem energetycznym Gautama Adaniego i zostać kolejnym liderem rynku?

Alternatywnie Autocar dowiaduje się również, że poza produkcją pojazdów elektrycznych dla JLR Grupa Tata rozważa możliwość przeniesienia części produkcji modeli Jaguara Land Rovera z silnikiem spalinowym do Indii.

Biorąc pod uwagę wymagania prawodawstwa UE i Wielkiej Brytanii – które mogą stanowić wyzwanie w zakresie produkcji silników spalinowych i potencjalnej emisji gazów cieplarnianych z nich wynikających, Grupa Tata szuka alternatywnej bazy produkcyjnej dla JLR w kraju.

Rozważane są wszystkie trzy bazy produkcyjne w Pune, Sanand i powstającym zakładzie w Tamil Nadu.

Grupa Tata zaangażowała się w inwestycję o wartości 1,5 lakh crore rupii w Jaguara Land Rovera na nadchodzącą dekadę, podczas której zamierza przekształcić Jaguara w markę całkowicie elektryczną, podczas gdy do 2026 r. większość portfolio Land Rovera będzie prawdopodobnie stanowić alternatywę elektryczną.

Jaguar Land Rover odnotował w ostatnich latach najwyższą w historii sprzedaż detaliczną, przy czym sprzedaż 4,33 lakh egzemplarzy wzrosła o ponad 22%.

Na początku tego roku firma Autocar Professional poinformowała, że ​​projekt, który w przyszłości może wiązać się z wielomiliardową inwestycją, zostanie wykorzystany w nadchodzącej dekadzie w co najmniej czterech modelach firm Tata Motors i Jaguar Land Rover. Przewiduje się, że potencjalna wielkość projektu wyniesie około 3 lakh jednostek, które mają być przeznaczone głównie na eksport, z bardzo niewielkim udziałem na rynku krajowym w Indiach.

Warto przeczytać!  "Rok 2024 nie będzie łatwy". Niemiecki biznes załamany polityką rządu

W okresie poprzedzającym te rozmowy Tata Passenger Electric Mobility Ltd (jej spółka zależna zajmująca się pojazdami elektrycznymi) i Jaguar Land Rover podpisały protokół ustaleń (MoU) w sprawie licencjonowania platformy Electrified Modular Architecture (EMA) firmy JLR za opłatą licencyjną ( łącznie z architekturą elektryczną, elektrycznym zespołem napędowym, akumulatorami i wiedzą produkcyjną) w celu opracowania w listopadzie przyszłych pojazdów elektrycznych firmy Tata.

Firma JLR po raz pierwszy ogłosiła w 2021 r. zrodzoną elektryczną architekturę EMA, która ma dać początek nowej generacji Velar, Evoque i Discovery Sport. Spośród nich jako pierwszy pojawi się Velar, którego premiera planowana jest na koniec 2024 r. Platforma EMA Jaguara Land Rovera będzie od początku projektowana z myślą o obsłudze zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i rozbudowanej łączności w chmurze. JLR twierdzi, że będzie w stanie komunikować się z innymi samochodami i infrastrukturą, taką jak sieci kontroli ruchu. Platforma EMA została „zaprojektowana wokół akumulatora”, a jej płaska podłoga zapewnia maksymalną przestrzeń wewnętrzną. Będzie także w stanie pomieścić akumulatory o różnym składzie chemicznym.

Ponadto platforma twierdzi, że ma zabezpieczenia dotyczące oprogramowania SOTA, autonomii poziomu 2+ i funkcji Feature Over The Air (FOTA). Platforma EMA będzie wyposażona w wysoce zintegrowany układ napędowy z technologią akumulatorów typu cell-to-pack, zarządzaniem akumulatorem i systemem ładowania. Co więcej, platforma będzie również kwalifikować się do uzyskania 5 gwiazdek w zakresie bezpieczeństwa i technologii ultraszybkiego ładowania pojazdów o wysokich osiągach.

Warto przeczytać!  Bliżej 5 tys. zł dla małżeństw. Była minister popiera inicjatywę

Zostanie zlokalizowana architektura EMA firmy JLR

Kiedy pod koniec 2024 r. do produkcji wejdzie pierwsza partia pojazdów opartych na platformie EMA, początkowo będą one produkowane w fabryce JLR w Halewood w Wielkiej Brytanii. Fabryka, pierwotnie otwarta przez Forda, przechodzi już konwersję do produkcji pojazdów elektrycznych na baterie. Jednak w przypadku serii modeli Avinya, która ma się pojawić w 2025 r., Tata Motors będzie lokalizować architekturę EMA tutaj, w Indiach, aby utrzymać konkurencyjność kosztów, a jednocześnie zachować pozycję premium.

To drugi duży wspólny projekt ogłoszony przez Tata Motors i JLR. SUV-y Harrier i Safari są oparte na platformie Jaguar Land Rover Freelander D8. Jednakże partnerstwo z EMA w zakresie pełnego programu rozwoju pojazdów stanowi poważny krok w kierunku poprawy poziomu współpracy pomiędzy Tata Motors i JLR.


Źródło