Biznes

Wyniki Tata Consumer Products za IV kwartał: Zysk netto spadł o 22% do 267 crore funtów, przychody spadły o 8,5% rok do roku; zadeklarowana dywidenda

  • 23 kwietnia, 2024
  • 4 min read
Wyniki Tata Consumer Products za IV kwartał: Zysk netto spadł o 22% do 267 crore funtów, przychody spadły o 8,5% rok do roku;  zadeklarowana dywidenda


Wyniki produktów konsumenckich Tata za IV kwartał: We wtorek, 23 kwietnia, Tata Consumer ogłosiła wyniki za kwartał styczeń-marzec za rok finansowy 2023-24 (4Q24), odnotowując spadek zysku netto o 22,5% na poziomie 267,7 crore w porównaniu do 345,6 crore w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody spółki Tata Group z działalności operacyjnej w czwartym kwartale roku obrotowego wzrosły o 8,5 procent, do 3927 crore w porównaniu do 3619 crore w okresie rok temu.

Zarząd Tata Consumer Product ogłosił również ostateczną dywidendę w wysokości 775 procent za rok budżetowy 24. „Zarząd zarekomendował ostateczną dywidendę w wysokości Rs. 7,75 na akcję Re. po 1 (775 proc.) na rok budżetowy 2023–24. „Dywidenda, jeśli zostanie zatwierdzona przez członków na kolejnym 61. Dorocznym Walnym Zgromadzeniu, zostanie wypłacona/wypłacona po Walnym Zgromadzeniu i w ciągu 30 dni od jego ogłoszenia” – stwierdziła Tata Consumers we wniosku regulacyjnym złożonym giełdom.

Przeczytaj także: Tata Consumer zwiększa udział w rynku dzięki zakupowi Organic India

W ujęciu operacyjnym EBITDA spółki (zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i amortyzacją) za marcowy kwartał wyniosła 629,6 crore w porównaniu do 511,7 crore w tym samym okresie ubiegłego roku, co oznacza wzrost o 23 procent. Marża EBIT wzrosła do 16 procent, czyli o 160 punktów bazowych więcej w porównaniu do 14 procent w okresie rok wcześniej. Zysk netto grupy przed pozycjami nadzwyczajnymi na poziomie Wartość 427 crore oznacza wzrost o 46% dzięki dobrym wynikom operacyjnym i jednorazowym ulgom podatkowym w tym kwartale.

Warto przeczytać!  Wiemy po ile będzie dolar, euro i frank 2024! Wielki bank pokazał prognozę dla kursów walut [kursy USD/PLN, EUR/PLN, CHF/PLN]

Kluczowe aktualizacje biznesowe Tata Consumer Products

Sunil D’Souza, dyrektor zarządzający i dyrektor generalny Tata Consumer Products, powiedział: „Osiągnęliśmy dobry wzrost przychodów o 10 procent w roku finansowym 2024, ale co ważne, wzrost EBITDA o 24 procent i znaczny wzrost marży EBITDA”.

„Nasze rozwijające się spółki (Tata Sampann, RTD, Tata Soulfull, Tata SmartFoodz) kontynuowały silną trajektorię wzrostu, odnotowując wzrost przychodów o 40% w roku finansowym 24. Tata Starbucks konsekwentnie poczyniła postępy w swoim programie ekspansji, obejmując swoim zasięgiem 61 miast” – dodał D’Souza. W roku finansowym 24 firma wprowadzała nowy produkt średnio co siedem dni.

W tym kwartale działalność India Foods wzrosła o 20 procent, kontynuując dwucyfrową trajektorię wzrostu. Zgodnie z naszym programem premiumizacji, portfel soli o wartości dodanej nadal dynamicznie się rozwijał i wzrósł o 34 procent w roku finansowym 24, co stanowi dziewięć procent całego biznesu solnego. Portfolio Tata Sampann odnotowało w tym kwartale solidny wzrost o 42%.

Nourishco (działalność RTD) odnotowała w kwartale wzrost przychodów o 13 procent, co oznacza wzrost przychodów w roku finansowym 24 do 33 procent. Kanał e-commerce wzrósł o 35%, a Modern Trade odnotował 9% wzrost w roku finansowym 2024. Najwięcej nowych lokali przybyło do sieci Tata Starbucks – 95 sklepów. Tym samym łączna liczba sklepów w 61 miastach wyniosła 421.

Warto przeczytać!  Pompa ciepła nie wystarczy. Musisz się dobrze przygotować

Przeczytaj także: Dzisiejsze wyniki za IV kwartał: Tata Consumer Products, ICICI Prudential Life wśród 16 firm opublikuje 23 kwietnia wyniki za IV kwartał

Przed ogłoszeniem wyników za IV kwartał 2024 r. akcje Tata Consumer Products osiągnęły wzrost o 0,07% przy 1173,25 za sztukę na BSE. Tata Consumer Products to firma specjalizująca się w produktach konsumenckich, skupiająca główne interesy Grupy Tata w zakresie żywności i napojów. W portfolio produktów firmy znajdują się herbaty, kawy, woda, sól, rośliny strączkowe, przyprawy, produkty gotowe i gotowe do spożycia, płatki śniadaniowe, przekąski i mini posiłki.

Tata Consumer Products to drugi co do wielkości producent markowych herbat na świecie. Jej kluczowe marki napojów to Tata Tea, Tetley, Organic India, Eight O’Clock Coffee, Tata Coffee Grand, Himalayan Natural Mineral Water, Tata Copper+ i Tata Gluco+. Jej portfolio produktów spożywczych obejmuje takie marki jak Tata Salt, Tata Sampann, Tata Soulfull, Ching’s Secret i Smith & Jones. Spółka osiąga skonsolidowany roczny obrót w wysokości 100 tys. 15 206 crore, prowadząc działalność w Indiach i na rynkach międzynarodowych.

Warto przeczytać!  Boom na fotowoltaikę sprawia problemy? Przeciążenia linii

Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!

Śledź wszystkie wiadomości korporacyjne i aktualizacje na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe i wiadomości biznesowe na żywo.

Mniej więcej

Opublikowano: 23 kwietnia 2024, 16:54 czasu wschodniego


Źródło