Motoryzacja

Wyniki Toyoty Q4: Rekordowa produkcja, sprzedaż, prognoza zysków

  • 10 maja, 2023
  • 4 min read
Wyniki Toyoty Q4: Rekordowa produkcja, sprzedaż, prognoza zysków


Produkcja pojazdów marki Toyota i Lexus wzrośnie do rekordowego poziomu 10,1 miliona pojazdów w bieżącym roku podatkowym kończącym się 31 marca 2024 r., przewiduje Toyota.

To więcej niż 9,13 miliona w zakończonym właśnie roku podatkowym. Wynik ten był sam w sobie rekordem, ale wyniki nadal spadły poniżej początkowej prognozy Toyoty na 9,7 miliona, ponieważ borykała się ona z przerwami w produkcji.

„Od marca jesteśmy w stanie kontynuować produkcję na wysokim poziomie, stawiając na pierwszym miejscu bezpieczeństwo i jakość”, powiedział dyrektor finansowy Yoichi Miyazaki na odprawie tutaj.

„W punktach sprzedaży w każdym regionie wielkość produkcji nadal nie nadąża za popytem klientów, dlatego będziemy nadal promować ulepszenia wraz z naszymi dostawcami, aby jeszcze bardziej zwiększyć wielkość produkcji”.

Tymczasem oczekuje się, że skonsolidowana światowa sprzedaż detaliczna wzrośnie do rekordowego poziomu 11,38 mln sztuk w bieżącym roku podatkowym. To o 7,8 procent więcej niż w ubiegłym roku i przewyższa rekordowy poziom sprzed pandemii, który wyniósł 10,60 mln pojazdów odnotowanych w roku podatkowym zakończonym w marcu 2019 r. Skonsolidowana liczba obejmuje dostawy marek Lexus i Toyota, a także Daihatsu i Hino.

Warto przeczytać!  Trzy liderki branży motoryzacyjnej opowiadają, jak podbiły branżę

Połączone wysiłki powinny doprowadzić zysk operacyjny Toyoty z powrotem do najwyższego w historii poziomu 3,0 bilionów jenów (22,62 miliarda dolarów) w bieżącym roku podatkowym, prognozuje firma.

To równałoby się rekordowemu zyskowi operacyjnemu w wysokości 3,0 bilionów jenów (22,62 miliarda dolarów) odnotowanemu w roku podatkowym zakończonym w marcu 2022 r. Chociaż przewidywana marża zysku operacyjnego wyniesie 7,9 procent, nieco mniej niż przyzwoita marża 9,5 procent zarejestrowana dwa lata temu.

Finansowanie planów EV

Miyazaki powiedział, że solidna rentowność firmy wygeneruje środki na opłacenie przyszłych pojazdów elektrycznych.

Toyota w środę przeznaczyła dodatkowy 1 bilion jenów (7,54 miliarda dolarów), aby pomóc jej osiągnąć cel sprzedaży pojazdów elektrycznych wynoszący 3,5 miliona w pełni elektrycznych pojazdów do 2030 roku.

To daje całkowite zaangażowanie Toyoty w tym okresie w wysokości 5 bilionów jenów (37,71 miliarda dolarów).

„Struktura zysków, do której dążymy, może wygenerować nowe miejsce na inwestycje” – powiedział Miyazaki. „Dzięki temu możemy finansować przyszłe inwestycje w pojazdy elektryczne”.

Miyazaki przemawiał, gdy Toyota odnotowała wzrost zysków w czwartym kwartale fiskalnym zakończonym 31 marca. Zysk operacyjny wzrósł o 35 procent do 626,9 miliarda jenów (4,73 miliarda dolarów) w okresie od stycznia do marca, podczas gdy dochód netto wzrósł o 3,4 procent do 552,2 miliarda jenów (4,16 miliarda dolarów). ).

Warto przeczytać!  Jak e-tytuły zmieniają przyszłość finansów i finansów dealerów

Globalna sprzedaż detaliczna wzrosła o 2,9 procent do 2,67 miliona sztuk w ciągu trzech miesięcy.

Skonsolidowana liczba obejmuje dostawy dla marek Lexus i Toyota, a także spółek zależnych produkujących minipojazdy Daihatsu i ciężarówki Hino.

Jednak w całym roku podatkowym zakończonym 31 marca zysk operacyjny spadł o 9,0 procent do 2,73 biliona jenów (20,59 miliarda dolarów) w porównaniu z rokiem poprzednim. Rosnące ceny surowców, wyższe koszty pracy i zwiększone nakłady na badania i rozwój pogorszyły wyniki.

Marża zysku operacyjnego spadła do 7,3 procent z 9,5 procent w poprzednim roku obrotowym.

Dochód netto spadł o 14 procent do 2,45 bilionów jenów (18,48 miliardów dolarów) w ciągu 12 miesięcy do 31 marca, z 2,85 bilionów jenów (21,49 miliardów dolarów) rok wcześniej. Światowa sprzedaż detaliczna wzrosła o 1,7 procent do 10,56 miliona pojazdów w całym roku podatkowym, z 10,38 miliona rok wcześniej.

Patrząc w przyszłość na bieżący rok podatkowy kończący się 31 marca 2024 r., Toyota przewiduje, że zysk operacyjny powróci do rekordowego poziomu 3,0 bilionów jenów (22,62 mld USD).

Toyota spodziewa się, że w bieżącym roku podatkowym zysk netto wzrośnie o 5,3 procent do 2,58 biliona jenów (19,46 miliarda dolarów). To byłby drugi najwyższy dochód netto w historii Toyoty.

Warto przeczytać!  Pojedynek akcjonariuszy Toyoty z Akio Toyodą, polityka klimatyczna


Źródło