Sport

Wyścig nocny Formuły 4 w Chennai nie odbędzie się bez uzyskania certyfikatu FIA, zapewnia AG HC

  • 29 sierpnia, 2024
  • 5 min read
Wyścig nocny Formuły 4 w Chennai nie odbędzie się bez uzyskania certyfikatu FIA, zapewnia AG HC


Samochody wyścigowe są montowane na Island Grounds w Ćennaj na potrzeby nocnego wyścigu ulicznego Formuły 4 zaplanowanego na sobotę i niedzielę.

Samochody wyścigowe montowane są na Island Grounds w Ćennaj na potrzeby nocnego wyścigu ulicznego Formuły 4 zaplanowanego na sobotę i niedzielę. | Źródło zdjęcia: B. Jothi Ramalingam

Sąd Najwyższy w Madrasie dał w czwartek zielone światło na przeprowadzenie pierwszego w Indiach nocnego wyścigu ulicznego Formuły 4 na 3,7-kilometrowym torze utworzonym na czterech drogach publicznych wokół Island Grounds w Ćennaju. Wyścig odbędzie się w sobotę i niedzielę, pod warunkiem uzyskania certyfikatu homologacji Fédération Internationale de l’Automobile (FIA).

Sąd Pierwszej Instancji pod przewodnictwem p.o. Prezesa Sądu Najwyższego (ACJ) D. Krishnakumara i sędziego P.B. Balaji orzekł, że certyfikat FIA należy uzyskać najpóźniej w południe w sobotę, ponieważ rzecznik generalny P.S. Raman stwierdził, że jest on zazwyczaj wydawany przez urzędników FIA zaledwie kilka godzin przed rozpoczęciem wyścigu.

Sędziowie jasno stwierdzili, że wyścig samochodowy nie powinien się odbyć, jeżeli Sports Development Authority of Tamil Nadu (SDAT) oraz Racing Promotions Private Limited (RPPL), posiadające licencję na wyścigi Formuły 4, nie uzyskają certyfikatu FIA w terminie wyznaczonym przez sąd.

Ława sędziowska nakazała również wysłanie kopii certyfikatu do starszego radcy prawnego V. Raghavachariego i adwokata Sunny’ego Sheena Akarę reprezentującego rzecznika Bharatiya Janata Party (BJP) ANR Prasada, który złożył wniosek o wszczęcie postępowania w interesie publicznym, aby powstrzymać SDAT i RPPL od przeprowadzenia wyścigu.

Warto przeczytać!  IPL 2024: Match 70, RR vs KKR Prognoza meczu – Kto wygra dzisiejszy mecz IPL?

Biorąc również pod uwagę oświadczenie złożone przez V. Baskarana, zastępcę komisarza policji (Traffic-East), dotyczące proponowanych objazdów w mieście podczas wydarzenia, sędziowie nakazali policji zapewnienie swobodnego przepływu ruchu na objazdach bez powodowania niedogodności dla kierowców.

Prokurator stanowy Hasan Mohamed Jinnah poinformował sąd, że potężny zespół policjantów — składający się z trzech zastępców komisarza, pięciu asystentów komisarza, 16 inspektorów, 35 podinspektorów i 86 policjantów — zostanie rozmieszczony na wewnętrznym peryferyjnym obszarze wydarzenia.

Ponadto, inny zespół — składający się z trzech zastępców komisarza, ośmiu asystentów komisarza, 37 inspektorów, 65 podinspektorów i 122 policjantów — zostanie rozmieszczony na zewnętrznym obszarze peryferyjnym, dodał, że poczyniono również ustalenia dotyczące zaparkowania 4250 samochodów i 4600 jednośladów należących do widzów.

Dodał, że wskazano 18 miejsc, w tym kampus Uniwersytetu w Madrasie, Chennai Press Club Road, teren Omandurar Medical College, Kalaivanar Arangam, teren Chintadripet Corporation, teren Kendriya Vidyalaya i stadion Rajarathinam, które mogą być przeznaczone na parking dla pojazdów.

Ponadto, biorąc pod uwagę inne oświadczenie złożone przez Dyrektora ds. Edukacji Medycznej i Badań Naukowych dotyczące dostępu do Szpitala Ogólnego Rządowego im. Rajiva Gandhiego oraz Szpitala Specjalistycznego Wielospecjalistycznego Rządu Tamil Nadu w Omandurar Government Estate, sąd nakazał, aby pacjenci nie byli narażani na niedogodności.

Warto przeczytać!  Messi przegrywa walkę o kondycję na Copa America, odkłada na później cel gry na 6. Mistrzostwach Świata | Wiadomości piłkarskie

Skład orzekający pod przewodnictwem ACJ przypomniał, że podczas wydawania podobnych zarządzeń związanych z wyścigiem F4 19 lutego tego roku, inny skład orzekający pod przewodnictwem sędziego R. Mahadevana (obecnie sędziego Sądu Najwyższego) wydał konkretne polecenie dotyczące bezpieczeństwa publicznego i unikania zakłócania spokoju pacjentów obu szpitali.

W wytycznych z 19 lutego napisano: „Rząd stanowy zapewni, że wyścig uliczny będzie odbywał się z zachowaniem najwyższego stopnia bezpieczeństwa publicznego i bez niedogodności dla społeczeństwa, zwłaszcza pacjentów szpitala Rajiv Gandhi Government General Hospital, Madras Medical College i Omandurar Government Multi-speciality Hospital. Można to zapewnić, instalując niezbędny sprzęt wyciszający, taki jak panele wyciszające dźwięk/panele akustyczne do kontroli hałasu w szpitalach w czasie wyścigów”.

Ława ACJ nakazała ścisłe przestrzeganie tego polecenia w przypadku wyścigów zaplanowanych na sobotę i niedzielę, a wszelkie naruszenia będą traktowane poważnie przez sąd. Sąd wydał tymczasowe zarządzenia po wysłuchaniu wszystkich adwokatów, w tym starszego radcy prawnego PR Ramana reprezentującego RPPL.

Podejmując decyzję o pozostawieniu głównej petycji PIL w toku, sędziowie dali rządowi stanowemu, SDAT i RPPL sześć tygodni na złożenie kontrprzysiężeń.

Warto przeczytać!  Decyzja kierowcy Red Bull 2025 F1 zostanie podjęta „znacznie później w tym roku”

Pan Raghavachari argumentował, że tor wyścigów ulicznych w Hajdarabadzie znajduje się na liście torów certyfikowanych przez FIA na stronie internetowej tej ostatniej, ale tor w Czennai nie znajduje się na niej w ogóle. Zastanawiał się, jak skomplikowane mogą być przygotowania do wyścigu, nawet przed uzyskaniem certyfikatu. „To tak, jakby ktoś rezerwował dom weselny, zanim znajdzie pannę młodą do ślubu” – powiedział Bench.

Ponieważ na odcinkach Anna Salai, Flag Staff Road, Kamarajar Road i Swami Sivananda Salai miały jeździć ciężkie samochody z mocnymi silnikami, które mogły osiągnąć prędkość maksymalną 240 km/h, a także przejechać przez wiekowy most Napiera nad rzeką Cooum, kluczowe było, aby urzędnicy FIA dokonali inspekcji toru i wydali na niego certyfikat – powiedział.


Źródło