Motoryzacja

Wysiłki VW w zakresie akumulatorów są wyzwaniem, które niepokoi kierownictwo

  • 23 czerwca, 2023
  • 4 min read
Wysiłki VW w zakresie akumulatorów są wyzwaniem, które niepokoi kierownictwo


Oto najciekawsze fragmenty rozmowy ze Schmallem, zredagowane pod kątem długości i przejrzystości:

VW jest dobrze zorientowany w budowaniu fabryk samochodów. Czym różni się zakładanie fabryki akumulatorów?

Jest zupełnie inaczej. Myślę, że to jedno z największych wyzwań, przed którymi staniemy jako kierowcy. A jest to możliwe tylko dlatego, że szukamy idealnego zespołu i mamy w tym pewne doświadczenie technologiczne. Jak wiecie, jesteśmy trochę w tyle za obecnymi graczami, więc musimy nadrobić zaległości.

Co możesz zrobić, aby uniknąć niektórych problemów, z jakimi borykają się Twoi konkurenci?

Skalując w górę, myślę, że możemy dorównać temu w VW. Robimy to od lat na całym świecie. Zaletą PowerCo jest to, że ma całą siłę ognia dużej grupy, takiej jak VW, oraz zwinność własnego podmiotu prawnego, aby działać szybko.

Jakie są wąskie gardła i rzeczy, które musisz wygładzić?

Ile masz czasu? Bo w tym biznesie wszystko jest wyzwaniem. To nie tylko fabryka baterii, ale zaczyna się od ludzi. Na całym świecie jest tylko garstka osób dysponujących wiedzą na temat branży baterii, która będzie dostępna. Sprzęt do rozbudowy fabryk to wyzwanie. Krytyczne minerały stanowią wyzwanie.

Warto przeczytać!  Honda i Sony będą produkować i sprzedawać samochody elektryczne do 2025 r

Czy rozejrzycie się za utworzeniem zakładów w Azji do obsługi tamtejszych marek VW?

Strategia, którą mamy, nie polega na tym, że staramy się zaspokajać 100 procent naszego zapotrzebowania na całym świecie własnymi siłami. Koncentrujemy się na Europie i Ameryce Północnej; Chiny, zrobimy z naszymi partnerami. Zainwestowaliśmy w Gotion i mamy doskonałe kontakty z innymi lokalnymi dostawcami ogniw, co daje nam swobodę posiadania ogniw w potrzebnej nam ilości.

PowerCo zaopatruje wszystkich VW. Czy będzie obsługiwać także innych producentów samochodów i firmy poza mobilnością?

Pierwszym krokiem jest pokrycie naszego zapotrzebowania, które jest naprawdę wysokie. Ale szukamy również klientów z trzeciego rynku i mamy już pierwszych klientów. Jednym z nich jest Ford, ponieważ opiera swoje samochody na naszej platformie pojazdów elektrycznych MEB. A drugim będzie Mahindra, który wykorzysta naszą technologię z koncepcją zunifikowanego ogniwa. Szukamy więcej, ale będzie to drugi i długoterminowy krok.

Istnieje ogromna szansa w dość nowej technologii. Nad czym pracujesz?

Wszyscy marzymy o tym, aby produkcja ogniw była tańsza. Właśnie ogłosiliśmy proces malowania na sucho. To zmienia zasady gry — potrzebujesz o 30 procent mniej energii, o 50 procent mniej miejsca, więc masz wiele zalet w produkcji. Szukamy najlepszego zasięgu i mocy ładowania. Jeśli przejdziesz do ogniw półprzewodnikowych od 2027 lub 2028 roku, dadzą ci kolejny duży krok, z grubsza skracając czas ładowania o połowę.

Warto przeczytać!  Niektórzy producenci samochodów znaleźli sposób na zwiększenie sprzedaży CPO w USA w 2022 roku

Wyjaśnij proces powlekania na sucho.

To jak drukowanie gazety. Usuwa płyn w chemii, co oznacza, że ​​możesz wyciąć wszystkie piece w tym procesie. Robimy to z niemiecką firmą o nazwie Koenig & Bauer, firmą zajmującą się zwijarkami do gazet. Kto dziś jeszcze czyta papierowe gazety? Jestem, ale jestem jednym z ostatnich. Więc w przyszłości prawdopodobnie będą robić sprzęt do produkcji komórek.

Czy Europa myśli o polityce pozyskiwania surowców do baterii we właściwy sposób?

Surowiec nie będzie pochodził tylko z Europy. Duże zasoby znajdują się poza Europą. Mówimy o Australii, Indonezji, Ameryce Południowej, Ameryce Północnej. A ponieważ jest to krytyczne wąskie gardło, pracujemy na zasadzie zamkniętej pętli. Nie produkujemy tylko sprzętu, baterii, ogniw. Zaczyna się od wydobycia, którym musimy się zająć. Tworzymy materiał na zamówienie, wprowadzając go do pierwszego życia w samochodzie, następnie do drugiego życia w systemie przechowywania, a następnie poddajemy go recyklingowi na koniec okresu użytkowania.

Kilku producentów samochodów skarżyło się, że reguły pochodzenia obowiązujące w UE i Wielkiej Brytanii w przyszłym roku są nierealne. Jaki jest twój pogląd?

Warto przeczytać!  Nissan zastępuje Renault jako słabe ogniwo w sojuszu producentów samochodów

Najpierw pracujmy więcej, a potem zobaczmy, czy jest to realistyczne, czy nie. Myślę, że jest trochę za wcześnie, by mówić, że to nieosiągalne. Musimy włożyć w to więcej szybkości. Dojdziemy do punktu, w którym będziemy musieli zlokalizować więcej technologii. To nie tylko produkcja ogniw, ale także produkcja materiałów katodowych.


Źródło