Występ Ulty to coś pięknego
10 marca 2023 r
Ulta Beauty odnotowała rekordową sprzedaż w czwartym kwartale, podnosząc roczne przychody sieci powyżej 10 miliardów dolarów po raz pierwszy w jej historii. Detalista odnotował dochód netto w wysokości 1 miliarda dolarów za rok, kolejny pierwszy raz.
Sieć odnotowała wzrost sprzedaży netto o 18,2 procent w ciągu kwartału, ponieważ konsumenci kosmetyków nadal uczestniczyli w tej kategorii, nawet przy wzroście cen. Ulta powiedziała, że nowe marki i innowacje produktowe również odegrały rolę w osiągnięciu 15,6-procentowego wzrostu sprzedaży w tym samym sklepie, oprócz 21,4-procentowego wzrostu, jaki odnotowała w 2021 roku.
„Sprzedaż we wszystkich głównych kategoriach przekroczyła nasze oczekiwania i odnotowaliśmy solidne tempo sprzedaży zarówno w naszym sklepie, jak iw kanałach cyfrowych” — powiedział wczoraj dyrektor generalny Dave Kinbell podczas wezwania Ulta do zarobków.
Ulta odnotowała dwucyfrowy wzrost we wszystkich głównych kategoriach i zdobyła udziały w prestiżowym segmencie kosmetycznym – powiedział Kimbell, powołując się na dane NPD Group. Powiedział, że produkty do pielęgnacji skóry osiągnęły najlepsze wyniki, a sieć odnotowała dwucyfrowe zyski zarówno w segmencie masowym, jak i prestiżowym.
Sprzedawca kosmetyków zwiększył liczbę członków swojego programu lojalnościowego Ultamate o trzy miliony, do 40,2 miliona członków w 2022 roku.
„Nadal dbaliśmy o miłość, lojalność i podział portfela gości, a nasze wysiłki stworzyły silniejsze, bardziej emocjonalne więzi z naszymi gośćmi. Ogólnie rzecz biorąc, samoświadomość znacznie wzrosła, wraz ze znaczącymi korzyściami wśród kluczowych odbiorców, w tym pokolenia Z, latynoskich i czarnoskórych konsumentów kosmetyków” – powiedział Kimbell.
Ulta spodziewa się zainwestować od 60 do 70 mln USD w 2023 r., oprócz 50 mln USD w zeszłym roku, we wsparcie strategicznych inicjatyw, w tym poszerzenie asortymentu, spersonalizowane doświadczenia wielokanałowe, skalowanie detalicznej sieci medialnej, otwieranie i przebudowę sklepów oraz budowanie dystrybucji i możliwości spełnienia.
„Nasz fizyczny zasięg jest strategiczną przewagą i planujemy otworzyć od 25 do 30 nowych sklepów netto oraz przebudować lub przenieść 20 do 30 sklepów w ciągu roku” — powiedział Kimbell. „Poszerzając nasz fizyczny zasięg, przyspieszymy również rozwój na platformach cyfrowych, wspierany przez zakończone przejście naszego sklepu cyfrowego na nowoczesną technologię i architekturę, a także rozszerzenie naszych możliwości kupuj w dowolnym miejscu, wypełniaj w dowolnym miejscu”.
Ulta Beauty at Target również odniosła sukces, wprowadzając nowych klientów do sieci. „Zamierzamy wykorzystać nasze spostrzeżenia klientów i możliwości CRM, aby nadal zwiększać pozyskiwanie nowych członków i wrócić do Ulta Beauty” — powiedział Kimbell.
Ulta oczekuje wzrostu wydajności w zakresie od czterech do pięciu procent w 2023 r.
PYTANIA DO DYSKUSJI: Jak wyjaśnisz sukces Ulta Beauty w zaspokajaniu potrzeb masowych, prestiżowych i luksusowych konsumentów, podczas gdy większość detalistów musi skupić się na bardziej ukierunkowanych rynkach, aby odnieść sukces? Co widzisz jako kluczowe możliwości dla Ulty, aby wykorzystać swój impet w przyszłości?
„Bardziej niż cokolwiek innego przypisuję sukces Ulty jej gotowości do testowania, uczenia się i szybkiego przegrywania”.