Technologia

Wyszukiwanie online, aby nadrobić stracony czas dzięki sztucznej inteligencji

  • 16 maja, 2023
  • 5 min read
Wyszukiwanie online, aby nadrobić stracony czas dzięki sztucznej inteligencji


Wyszukiwanie online, aby nadrobić stracony czas dzięki sztucznej inteligencji

Bot Bing odpowiada bezpośrednio na zapytanie, zamiast wyrzucać strony pełne linków.

Waszyngton, Stany Zjednoczone:

Wyszukiwanie online, zdominowane przez Google od 25 lat, stało się tak banalne jak rozmowa telefoniczna, ale dzięki sztucznej inteligencji może wreszcie zostać gruntownie zresetowane.

Klasyczne wyszukiwanie i klikanie, które stały się wszechobecne dzięki gigantowi Google, przechodzi poważną przemianę sztucznej inteligencji, ponieważ boty ChatGPT, Bard lub Bing obserwują, jak setki milionów internautów szukają odpowiedzi na życiowe pytania w nowy sposób.

„Ludzie zdają sobie sprawę, jak często korzystają z wyszukiwarki Google nie po to, by znaleźć stronę internetową, ale by odpowiedzieć na pytanie” — powiedział Stefan Sigg, dyrektor ds. produktu w niemieckiej firmie Software AG.

Microsoft, od dawna uważany za nudnego wujka wielkich technologii, wskoczył odważnie, a niektórzy twierdzą, że na ślepo, do generatywnego wyszukiwania AI dzięki aktualizacji Bing, od dawna zmagającej się również z Google.

Bot Binga, który został wypuszczony na całym świecie po trzech miesiącach testów, odpowiada bezpośrednio na zapytanie, zamiast wyrzucać strony pełne linków, które użytkownik wyszukiwania może przeglądać i klikać.

Za pomocą monitu Bing porówna na przykład dwa produkty, przeprowadzi burzę mózgów w planach wakacyjnych lub uspokajająco pomoże przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej.

Warto przeczytać!  Jak uzyskać dostęp do ograniczonego testu wersji beta gry Counter-Strike 2

„Podnoszenie ciężarów”

„Teraz wyszukiwanie wykonuje za Ciebie ciężkie zadania” — powiedziała Cathy Edwards, wiceprezes ds. inżynierii w Google, podczas dorocznej konferencji programistów I/O firmy w Kalifornii.

Użytkownik nie musi już „przeszukiwać informacji, a następnie składać wszystkiego w całość” – powiedziała.

Na konferencji, dopasowując Bing, Google zaprezentowało najnowszą iterację swojego molocha wyszukiwania w sieci, ale zamiast konstelacji linków, z którą masz do czynienia dzisiaj, chatbot zaoferował kilka akapitów, aby odpowiedzieć na to, czego szukałeś.

Wyszukiwarka Google wzmocniona sztuczną inteligencją będzie powoli wypuszczana w Stanach Zjednoczonych jako początek, podała firma.

„Staramy się, aby było to bardziej naturalne i intuicyjne, tak proste, jak zapytanie znajomego i uzyskanie informacji od kogoś, kto naprawdę zna się na każdym pytaniu na świecie” – powiedziała AFP Elizabeth Reid, wiceprezes ds. wyszukiwania .

Poza wyszukiwaniem Google i Microsoft wdrożyły generatywne narzędzia sztucznej inteligencji w innych produktach, od chmury po edytory tekstu, przedstawiając boty jako pomocnych „współpilotów”, by użyć terminu „wbity do domu przez twórcę Windowsa”.

Osobisty „dżin”

„Myślę, że wyszukiwanie zostanie podzielone na milion części i zintegrowane z różnego rodzaju interfejsami, a nie tylko jednym monolitycznym, scentralizowanym miejscem, jakim stał się Google” — powiedział John Battelle, autor i przedsiębiorca medialny.

Warto przeczytać!  Akcesoria Apple do komputerów Mac utknęły w przeszłości, gdy Apple debiutowało na komputerach iMac M3

Ale jeśli każda strona internetowa działa jak wierny przyjaciel, odróżnienie dobrych informacji od złych będzie coraz trudniejsze, ostrzegł.

„Czy zaufałbyś biuru podróży AI, które zapewni ci odpowiednią ofertę? Nie” – powiedział Battelle.

„Chcę, aby mój własny„ dżin ”, mój„ agent ”, negocjował ze stroną internetową. Jeśli będę walczył tylko ja przeciwko sztucznej inteligencji, przegram. Chcę mieć kogoś po swojej stronie”.

„Dżin” Battelle przetwarzałby informacje użytkownika ze smartfona, komputera, telewizora lub samochodu, aby pomóc odpowiedzieć i działać w imieniu użytkownika w życiu online.

Bot, zasilany danymi osobowymi, kupiłby najlepszy odkurzacz zgodnie z Twoimi upodobaniami, przyzwyczajeniami i aktualnymi promocjami, oszczędzając długiego i żmudnego wyszukiwania

Osobisty asystent AI musiałby przyjść za opłatą, upewniając się, że dane osobowe nie zostały zebrane i sprzedane oferentowi, który zaoferował najwyższą cenę w celach reklamowych lub śledzenia online, jak to ma miejsce w mediach społecznościowych.

Startupy, takie jak Replika, Anima i inne, już wkraczają w towarzyszącą przestrzeń AI.

’Istotną rolę’

Na razie Google nie zniknie, powiedział Jim Lecinski, profesor marketingu w Kellogg School of Management.

Warto przeczytać!  Jak pokonać Władcę Księżyca

„Mogliśmy odbyć tę samą rozmowę cztery lata temu, wraz z pojawieniem się asystentów głosowych, takich jak Alexa czy Siri”

„Och, wow, wyszukiwanie odchodzi, ponieważ ludzie będą po prostu wypowiadać swoje zapytanie do swojego samochodu i urządzenia na kuchennym blacie. No i jesteśmy” – powiedział.

Zakłócenie generatywnej sztucznej inteligencji może jednak stanowić wyzwanie dla internetowego modelu biznesowego, ponieważ może pozwolić użytkownikom na znalezienie produktu, którego szukają „bez konieczności klikania reklamy” – powiedział Leciński.

Nie ma jednak wątpliwości, że giganci, wśród nich reklamowy Google i Meta, znajdą rozwiązania.

W nowej wersji wyszukiwarki Google, zaprezentowanej w środę, reklamy nadal pojawiają się na górze strony lub niżej w wynikach, w zależności od zadanego pytania.

„Nie sądzę, abyśmy mogli przewidzieć, co przyniesie przyszłość, ale uważamy, że reklamy będą nadal odgrywać istotną rolę” – powiedział Reid z Google.

(Ta historia nie została zredagowana przez pracowników NDTV i jest generowana automatycznie z kanału konsorcjalnego).


Źródło