Motoryzacja

Wytyczne dotyczące kredytu podatkowego dla samochodów elektrycznych Ministerstwa Skarbu opóźnione do marca

  • 19 grudnia, 2022
  • 4 min read
Wytyczne dotyczące kredytu podatkowego dla samochodów elektrycznych Ministerstwa Skarbu opóźnione do marca


WASHINGTON — Departament Skarbu USA powiedział w poniedziałek, że w marcu wyda proponowane wytyczne dotyczące krytycznych wymagań dotyczących minerałów i komponentów akumulatorów, skutecznie opóźniając te ograniczenia kwalifikowalności w ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD na nowe pojazdy elektryczne.

Zgodnie z niedawno podpisaną ustawą o redukcji inflacji, departament był zobowiązany do wydania proponowanych wytycznych do 31 grudnia, które dokładniej określą, w jaki sposób spełnić odnowione zasady kwalifikowalności ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne, które mają na celu zachęcenie do krajowej produkcji pojazdów elektrycznych, zmniejszenie zależności od zagranicznych łańcuchów dostaw i uniemożliwić zamożnym nabywcom uzyskanie rabatu.

Zamiast tego Ministerstwo Skarbu powiedziało, że opublikuje informacje przed końcem roku, które nakreślą „przewidywany kierunek” krytycznych wymagań dotyczących minerałów i komponentów baterii, które muszą spełnić nowe pojazdy elektryczne, aby się zakwalifikować. Informacje pomogą również producentom samochodów „przygotować się do identyfikacji pojazdów kwalifikujących się do ulgi podatkowej, gdy nowe wymagania wejdą w życie” – powiedział departament.

Od wejścia w życie ustawy w połowie sierpnia kwalifikujące się pojazdy elektryczne muszą być montowane w Ameryce Północnej. Oto, w jaki sposób opóźnienie w wytycznych wpływa na przyszłe zachęty dla pojazdów elektrycznych:

  • Ograniczenia dotyczące ceny naklejki i dochodu kupującego nadal obowiązują od 1 stycznia.
  • Wymagania dotyczące krytycznych składników mineralnych i baterii wchodzą w życie dopiero po opublikowaniu przez Ministerstwo Skarbu proponowanych wytycznych w marcu.
Warto przeczytać!  Audi: słodkie miejsce zaopatrzenia dni

„Skarb wyda w marcu zawiadomienie o proponowanych przepisach (NPRM) z proponowanymi wytycznymi dotyczącymi krytycznych minerałów i wymagań dotyczących komponentów baterii” – powiedział departament. „Zgodnie z ustawą wymagania dotyczące krytycznych składników mineralnych i baterii wchodzą w życie dopiero po wydaniu przez Ministerstwo Skarbu, które zaproponowało regułę”.

Zmodernizowana ulga podatkowa w wysokości 7500 USD na nowe pojazdy elektryczne jest podzielona na dwie połowy dla kwalifikujących się pojazdów i kupujących. Połowa opiera się na spełnieniu rosnących wymagań dotyczących komponentów baterii pochodzących z Ameryki Północnej, bez żadnych „zagranicznych podmiotów budzących obawy” już w 2024 r. Druga połowa opiera się na krytycznych minerałach pochodzących ze Stanów Zjednoczonych lub partnerów handlowych bez „podmiotu budzący niepokój” pozyskiwany od 2025 r.

W przypadku minerałów krytycznych prawo stanowi, że przed 2024 r. i po wydaniu przez Ministerstwo Skarbu proponowanych wytycznych 40 procent musi zostać wydobyte lub przetworzone w USA lub w kraju, w którym Stany Zjednoczone mają obowiązującą umowę o wolnym handlu, lub z materiałów, które zostały poddane recyklingowi. w Północnej Ameryce. Do 2027 r. prawo wymaga 80 proc.

Warto przeczytać!  GM podpisuje umowę z australijską firmą w celu zwiększenia łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych

Jeśli chodzi o komponenty akumulatorów, prawo stanowi, że przed 2024 r. i po wydaniu przez Ministerstwo Skarbu proponowanych wytycznych 50 procent musi zostać wyprodukowanych lub zmontowanych w Ameryce Północnej. Do 2029 r. prawo wymaga 100 proc.

Producenci samochodów zwracali się do Skarbu Państwa o wyjaśnienie kluczowych przepisów dotyczących ulgi podatkowej i nalegali na jak największą elastyczność, ponieważ spieszyli się, aby zlokalizować łańcuchy dostaw akumulatorów pojazdów elektrycznych i minerałów krytycznych oraz zapewnić kwalifikowalność pojazdów.

„Chociaż producenci samochodów i politycy chcieliby, aby ta transformacja nastąpiła szybciej, zwiększenie dostępu do krytycznych surowców, zwiększenie mocy produkcyjnych i poszerzenie naszych krajowych łańcuchów dostaw nie nastąpi z dnia na dzień” – Alliance for Automotive Innovation, które reprezentuje większość głównych producentów samochodów w USA, powiedział w uwagach złożonych do Ministerstwa Skarbu w zeszłym miesiącu.

„Od początku mówiliśmy, że krytyczne wymagania dotyczące minerałów i komponentów baterii w przerobionej uldze podatkowej 30D EV były niezwykle złożone. To duża zmiana, więc nie jest zaskakujące, że Departament Skarbu poświęca ten dodatkowy czas na wydanie przepisów dotyczących minerałów i akumulatorów” – powiedział John Bozzella, dyrektor generalny sojuszu, w oświadczeniu wydanym w poniedziałek Wiadomości motoryzacyjne. „W każdym razie kredyt będzie zawierał dodatkowe ograniczenia od 1 stycznia”.

Warto przeczytać!  Koji Sato mianowany dyrektorem generalnym Toyoty; Akio Toyoda zostaje prezesem


Źródło