Wywiad MarTech z Kylem Byersem, dyrektorem ds. wyszukiwania w firmie Semrush
Kyle Byers, dyrektor wyszukiwania organicznego w firmie Semrush więcej rozmów na temat wpływu generatywnej sztucznej inteligencji na SEO i trendy w marketingu cyfrowym:
____________
Witaj na czacie MarTech Series, Kyle, opowiedz nam o swojej wieloletniej podróży marketingowej i więcej o swoim czasie jako dyrektor ds. organicznych wyników wyszukiwania w firmie Semrush…
Cześć, dzięki, że mnie masz! Moja kariera marketingowa składała się z mieszanki ról wewnętrznych, agencji i przedsiębiorczych. Zanim dołączyłem do Semrush w 2022 roku, byłem użytkownikiem i fanem narzędzi przez ponad dekadę. Dlatego to dla mnie ekscytujące, że mogę teraz pracować w Semrush i mieć wpływ na jego rozwój.
Zacząłem pracę w marketingu w dziale e-commerce Guitar Center w 2007 roku. Po kilku latach zdecydowałem się podróżować z plecakiem po Europie, pracując jako wolny strzelec i budując kilka małych stron internetowych, aby uzyskać dodatkowy dochód. W tamtym czasie myślałem o tych stronach jako o hobby. Okazały się jednak ważną częścią mojej kariery zawodowej, ponieważ dały mi powód do studiowania i uczenia się SEO.
Nadal pamiętam pierwszego dolara zarobionego na moim blogu fitness, pierwsze słowa kluczowe, dla których udało mi się go uszeregować i tak dalej.
Następnie kierowałem zespołem marketingu cyfrowego dla największego niezależnego wydawcy audiobooków w USA. Stamtąd współtworzyłem agencję PPC i SEO, która została głównym partnerem Google, co czyni ją jedną z 3% najlepszych agencji Google Ads w US I ja byłam współzałożycielką startupu Exploding Topics, który pomaga ludziom znajdować zupełnie nowe trendy, zanim trafią one do głównego nurtu.
Następnie dołączyłem do Semrush w 2022 roku i świetnie się tutaj bawię.
Zapoznaj się z niektórymi podstawowymi procesami marketingowymi i treściami Semrush i zobacz, jak wygląda Twój zespół…
Moja rola w Semrush polega na organicznym pozyskiwaniu nowych klientów na dużą skalę. Mój zespół to Organic Search Team i składa się z czterech mniejszych podzespołów: SEO, Organic Content, Conversion-Rate Optimization i International Blogs. W zeszłym roku powiększyliśmy się z 7 do 17 pełnoetatowych pracowników w około 6 miesięcy.
Skupiamy się na przyciąganiu ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania, a zwłaszcza ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania niezwiązanego z marką do witryny Semrush — i upewnianiu się, że odwiedzający zamieniają się w zadowolonych klientów.
Dlatego zajmujemy się problemami technicznymi i możliwościami optymalizacji w witrynie Semrush, znajdujemy i rozwijamy możliwości programowego SEO oraz publikujemy doskonałe posty na blogach, które mają dobrą pozycję w Google dla konkurencyjnych słów kluczowych w języku angielskim i sześciu innych językach.
Chcielibyśmy również dowiedzieć się więcej o martech, który wspiera Twoje podstawowe procesy i strategie?
Ponieważ Semrush jest firmą martech, oczywiście uwielbiamy nasze własne narzędzia… Mój zespół polega na Semrush w badaniu słów kluczowych (Keyword Magic Tool i więcej), tworzeniu treści (Asystent pisania SEO i Konstruktor konspektu treści), badaniu konkurencji z trendami itd. NA.
Używamy również narzędzi takich jak Monday.com do zarządzania projektami, Loom do komunikacji asynchronicznej, Grammarly i Hemingway do tworzenia treści oraz ChatGPT do wszelkiego rodzaju rzeczy.
W jaki sposób marketerzy mogą dziś usprawnić działania online i praktyki SEO dzięki lepszym narzędziom/strategiom, biorąc pod uwagę nową dynamikę rynku?
To ekscytujący czas na pracę w marketingu w ogóle, a szczególnie w SEO. Każdy ma teraz dostęp do światowej klasy narzędzi marketingowych i wiedzy, po bardzo niskich kosztach.
Moja rada to skupienie się na tym, aby być naprawdę dobrym w swoim rzemiośle, a także jak najlepiej zrozumieć swoich klientów. Musisz rozwinąć wiedzę w obu tych obszarach. A następnie powinieneś użyć dostępnych narzędzi i technologii jako dźwigni, aby zwiększyć swój wpływ i poprawić wyniki swojego zespołu. Ale wszystko zaczyna się od twojej własnej wiedzy.
Jakie są trendy SEO, które Twoim zdaniem będą dominować w trendach marketingu cyfrowego do 2023 roku?
Generative AI to bez wątpienia główny trend SEO w tym roku. Wszyscy wypróbowują narzędzia sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT, Bing Chat, Bard Google i własny asystent pisania SEO firmy Semrush. Narzędzia te mogą pozwolić użytkownikom na zwiększenie skali produkcji treści, przeprowadzanie burzy mózgów na tematy, generowanie godnych kliknięć tagów tytułów i wiele więcej. Poza SEO inne narzędzia znacznie ułatwiają tworzenie obrazów, narrację filmów, a nawet tworzenie nowych filmów, opisując je w tekście. To niesamowite.
Marketing Technology News: MarTech Wywiad z Gautamem Mehandru, CMO w Illumio
Kilka powszechnych błędnych przekonań na temat współczesnego stanu SEO, które chciałbyś rozwiać?
Największym jest prawdopodobnie to, że SEO odchodzi lub że Google.
Każdego roku, bez przerwy, ludzie publikują artykuły o tym, jak SEO umiera. Powody były różne na przestrzeni lat, od mediów społecznościowych, przez korzystanie ze smartfonów, po asystentów głosowych. Jednak każdego roku coraz więcej osób przeprowadza więcej wyszukiwań w Google i kupuje więcej znalezionych produktów i usług.
W tym roku przerażającym potworem, na który wskazują ludzie, jest sztuczna inteligencja. To prawda, że sztuczna inteligencja zmieni rzeczy. Właściwie to już się stało. Ale to nie znaczy, że to koniec SEO.
ChatGPT nie zastępuje wyszukiwarki. A Google i Microsoft nie będą w stanie idealnie podsumować odpowiedzi na większość zapytań. Nawet gdyby mogli, zrobienie tego złamałoby ich modele biznesowe. Więc chociaż uważam, że sztuczna inteligencja to najbardziej wpływowa technologia i trend, jaki widzieliśmy od dłuższego czasu, jestem pewien, że to nie koniec SEO.
Marketing Technology News: Oszustwa reklamowe: jak wpływają na marki internetowe i jak im zapobiegać