Marketing

Wywiad MarTech z Kylem Byersem, dyrektorem ds. wyszukiwania w firmie Semrush

  • 9 maja, 2023
  • 6 min read
Wywiad MarTech z Kylem Byersem, dyrektorem ds. wyszukiwania w firmie Semrush


Kyle Byers, dyrektor wyszukiwania organicznego w firmie Semrush więcej rozmów na temat wpływu generatywnej sztucznej inteligencji na SEO i trendy w marketingu cyfrowym:

____________

Witaj na czacie MarTech Series, Kyle, opowiedz nam o swojej wieloletniej podróży marketingowej i więcej o swoim czasie jako dyrektor ds. organicznych wyników wyszukiwania w firmie Semrush…

Cześć, dzięki, że mnie masz! Moja kariera marketingowa składała się z mieszanki ról wewnętrznych, agencji i przedsiębiorczych. Zanim dołączyłem do Semrush w 2022 roku, byłem użytkownikiem i fanem narzędzi przez ponad dekadę. Dlatego to dla mnie ekscytujące, że mogę teraz pracować w Semrush i mieć wpływ na jego rozwój.

Zacząłem pracę w marketingu w dziale e-commerce Guitar Center w 2007 roku. Po kilku latach zdecydowałem się podróżować z plecakiem po Europie, pracując jako wolny strzelec i budując kilka małych stron internetowych, aby uzyskać dodatkowy dochód. W tamtym czasie myślałem o tych stronach jako o hobby. Okazały się jednak ważną częścią mojej kariery zawodowej, ponieważ dały mi powód do studiowania i uczenia się SEO.

Nadal pamiętam pierwszego dolara zarobionego na moim blogu fitness, pierwsze słowa kluczowe, dla których udało mi się go uszeregować i tak dalej.

Następnie kierowałem zespołem marketingu cyfrowego dla największego niezależnego wydawcy audiobooków w USA. Stamtąd współtworzyłem agencję PPC i SEO, która została głównym partnerem Google, co czyni ją jedną z 3% najlepszych agencji Google Ads w US I ja byłam współzałożycielką startupu Exploding Topics, który pomaga ludziom znajdować zupełnie nowe trendy, zanim trafią one do głównego nurtu.

Warto przeczytać!  Rynek stacji roboczych do obrazowania medycznego rozkwitnie z imponującym CAGR +8% do 2030 r. | Koninklijke Philips, Canon Medical Systems, Carl Zeiss Meditec

Następnie dołączyłem do Semrush w 2022 roku i świetnie się tutaj bawię.

Zapoznaj się z niektórymi podstawowymi procesami marketingowymi i treściami Semrush i zobacz, jak wygląda Twój zespół…

Moja rola w Semrush polega na organicznym pozyskiwaniu nowych klientów na dużą skalę. Mój zespół to Organic Search Team i składa się z czterech mniejszych podzespołów: SEO, Organic Content, Conversion-Rate Optimization i International Blogs. W zeszłym roku powiększyliśmy się z 7 do 17 pełnoetatowych pracowników w około 6 miesięcy.

Skupiamy się na przyciąganiu ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania, a zwłaszcza ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania niezwiązanego z marką do witryny Semrush — i upewnianiu się, że odwiedzający zamieniają się w zadowolonych klientów.

Dlatego zajmujemy się problemami technicznymi i możliwościami optymalizacji w witrynie Semrush, znajdujemy i rozwijamy możliwości programowego SEO oraz publikujemy doskonałe posty na blogach, które mają dobrą pozycję w Google dla konkurencyjnych słów kluczowych w języku angielskim i sześciu innych językach.

Chcielibyśmy również dowiedzieć się więcej o martech, który wspiera Twoje podstawowe procesy i strategie?

Ponieważ Semrush jest firmą martech, oczywiście uwielbiamy nasze własne narzędzia… Mój zespół polega na Semrush w badaniu słów kluczowych (Keyword Magic Tool i więcej), tworzeniu treści (Asystent pisania SEO i Konstruktor konspektu treści), badaniu konkurencji z trendami itd. NA.

Warto przeczytać!  Olive Tree Affordable Housing wchodzi na rynek Karoliny Północnej wraz z przejęciem społeczności wielorodzinnej w Wilmington

Używamy również narzędzi takich jak Monday.com do zarządzania projektami, Loom do komunikacji asynchronicznej, Grammarly i Hemingway do tworzenia treści oraz ChatGPT do wszelkiego rodzaju rzeczy.

W jaki sposób marketerzy mogą dziś usprawnić działania online i praktyki SEO dzięki lepszym narzędziom/strategiom, biorąc pod uwagę nową dynamikę rynku?

To ekscytujący czas na pracę w marketingu w ogóle, a szczególnie w SEO. Każdy ma teraz dostęp do światowej klasy narzędzi marketingowych i wiedzy, po bardzo niskich kosztach.

Moja rada to skupienie się na tym, aby być naprawdę dobrym w swoim rzemiośle, a także jak najlepiej zrozumieć swoich klientów. Musisz rozwinąć wiedzę w obu tych obszarach. A następnie powinieneś użyć dostępnych narzędzi i technologii jako dźwigni, aby zwiększyć swój wpływ i poprawić wyniki swojego zespołu. Ale wszystko zaczyna się od twojej własnej wiedzy.

Jakie są trendy SEO, które Twoim zdaniem będą dominować w trendach marketingu cyfrowego do 2023 roku?

Generative AI to bez wątpienia główny trend SEO w tym roku. Wszyscy wypróbowują narzędzia sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT, Bing Chat, Bard Google i własny asystent pisania SEO firmy Semrush. Narzędzia te mogą pozwolić użytkownikom na zwiększenie skali produkcji treści, przeprowadzanie burzy mózgów na tematy, generowanie godnych kliknięć tagów tytułów i wiele więcej. Poza SEO inne narzędzia znacznie ułatwiają tworzenie obrazów, narrację filmów, a nawet tworzenie nowych filmów, opisując je w tekście. To niesamowite.

Marketing Technology News: MarTech Wywiad z Gautamem Mehandru, CMO w Illumio

Kilka powszechnych błędnych przekonań na temat współczesnego stanu SEO, które chciałbyś rozwiać?

Największym jest prawdopodobnie to, że SEO odchodzi lub że Google.

Warto przeczytać!  Działanie na rynkach wielojęzycznych: najlepsze praktyki

Każdego roku, bez przerwy, ludzie publikują artykuły o tym, jak SEO umiera. Powody były różne na przestrzeni lat, od mediów społecznościowych, przez korzystanie ze smartfonów, po asystentów głosowych. Jednak każdego roku coraz więcej osób przeprowadza więcej wyszukiwań w Google i kupuje więcej znalezionych produktów i usług.

W tym roku przerażającym potworem, na który wskazują ludzie, jest sztuczna inteligencja. To prawda, że ​​sztuczna inteligencja zmieni rzeczy. Właściwie to już się stało. Ale to nie znaczy, że to koniec SEO.

ChatGPT nie zastępuje wyszukiwarki. A Google i Microsoft nie będą w stanie idealnie podsumować odpowiedzi na większość zapytań. Nawet gdyby mogli, zrobienie tego złamałoby ich modele biznesowe. Więc chociaż uważam, że sztuczna inteligencja to najbardziej wpływowa technologia i trend, jaki widzieliśmy od dłuższego czasu, jestem pewien, że to nie koniec SEO.

Marketing Technology News: Oszustwa reklamowe: jak wpływają na marki internetowe i jak im zapobiegać


Źródło