Rozrywka

Wywiad z Marvel’s Moon Girl i Devil Dinosaur Creators – Deadline

  • 11 lutego, 2023
  • 12 min read
Wywiad z Marvel’s Moon Girl i Devil Dinosaur Creators – Deadline


Poruszaj się po diamentach; wygląda na to, że Dinozaury są najlepszym przyjacielem dziewczyny. Przynajmniej tak jest w przypadku Lunelli Lafayette (Diamond White). Marvel’s Moon Girl i diabelski dinozaur. Oparta na komiksie o tym samym tytule seria opowiada o Lunelli, czarnej 13-letniej mieszkance Manhattanu, która wykorzystuje swój geniusz, by przypadkowo wyczarować gigantycznego czerwonego diabelskiego dinozaura (Fred Tatasciore) przez portal czasowy, który stworzyła. Na szczęście dla Lunelli i całej dzielnicy Lower East Side, zaprzyjaźnia się z prehistorycznym stworzeniem i wykorzystuje ich wyjątkowe partnerstwo do walki z przestępczością na obszarze znanym jako Moon Girl.

Inną wyjątkową rzeczą w animowanym serialu, powołanym do życia przez aktora Laurence’a Fishburne’a i producentkę Helen Sugland, jest to, że tworzy historię Marvela, przedstawiając pierwszą czarnoskórą główną bohaterkę w programie telewizyjnym Marvela. Ekranowy debiut Lunelli stanowi kolejny krok do niedawnych postępów i inkluzywności, jakie poczynił Marvel, kontynuując prezentowanie kochających technologię i zorientowanych na rodzinę czarnoskórych kobiet w filmach takich jak Czarna pantera i nadchodzące Żelazne serce seria.

„Sam fakt, że musimy to określić ilościowo, mówiąc tylko to stwierdzenie, oznacza, że ​​​​minęło dużo czasu, a to musiało się wydarzyć” — powiedział producent nadzorujący Rodney Clouden. „Wystarczy mieć postać taką jak Lunella jako Moon Girl, młodą czarnoskórą dziewczynę, która interesuje się STEM i opowiada o swojej rodzinie i społeczności, ten model jednej dziewczyny może coś zmienić. To wielka rzecz, że jest 13-letnią dziewczynką, która przypadkiem jest superbohaterką, ale nie jest tylko swoją supermocą; jej mózg jest jej supermocą”.

Tutaj showrunner i producent wykonawczy Steve Loter i Clouden omawiają znaczenie reprezentacji, grania w piaskownicy postaci Marvela oraz swoje inspiracje dla serialu.

DEADLINE: Jak powstała Moon Girl i Devil Dinosaur? Czy Laurence Fishburne skontaktował się z tobą jako pierwszy? A może wszyscy pracowaliście razem, aby zaprezentować ten program Disneyowi?

STEVE LOTER: Wszystko zaczęło się od Laurence’a Fishburne’a w sklepie z komiksami [laughs]. Uwielbia komiksy i zakochał się w Marvelu Księżycowa dziewczyna i diabeł dinozaur bo czytał [the original 1970s comic] Księżycowy chłopiec i diabeł dinozaur kiedy był młodszy. Następnie udał się do swojej partnerki producenckiej, Helen Sugland, z Cinema Gypsy, niesamowitej firmy, która zajmuje się produkcją Czarniawy, Dorosły, mieszany, i powiedział: „Myślę, że to musi być program animowany”. I Helena się zgodziła. Wykonano więc telefony do Disneya i Marvela, a kiedy dzwoni Cinema Gypsy, odbierasz telefon [laughs]. I wszyscy zgodzili się: „Tak, to niesamowity pomysł na serial animowany”. Więc po prostu ruszyli do przodu i powiedzieli: „Musimy to zrobić”.

DEADLINE: Moon Girl to pierwsza czarnoskóra główna bohaterka serialu o superbohaterach Marvela. To jest historyczne. Co to oznacza dla ciebie, że ożywiłeś tę iterację tej postaci?

CHMURA RODNEYA: To dużo znaczy. Sam fakt, że musimy to określić ilościowo, mówiąc tylko to stwierdzenie, oznacza, że ​​minęło dużo czasu i musiało się to wydarzyć. Wystarczy mieć postać taką jak Lunella jako Moon Girl, młodą czarnoskórą dziewczynę, która interesuje się STEM i zajmuje się swoją rodziną i społecznością, ten model jednej dziewczyny może coś zmienić. To wielka rzecz, że jest 13-letnią dziewczynką, która przypadkiem jest superbohaterką, ale nie jest tylko swoją supermocą; jej mózg jest jej supermocą. Chcieliśmy więc zwrócić uwagę na ten aspekt i pomysłowość, której używa, by zrobić coś z niczego za pomocą swoich gadżetów do walki z przestępczością. Jest wzorem do naśladowania, który ktoś inny może podziwiać i do którego może aspirować. Dlatego jest to naprawdę ważne, zwłaszcza jej debiut podczas Miesiąca Czarnej Historii.

KSIĘŻYCOWA DZIEWCZYNA MARVELA I DIABELNY DINOZAUR – „Lądowanie księżycowej dziewczyny” (Marvel) DZIEWCZYNA Z KSIĘŻYCA

Podziwiać

DEADLINE: Fajnie jest widzieć, że niektóre odcinki koncentrują się wokół bardzo specyficznych problemów w kulturze Czarnych. Na przykład w odcinku, w którym Lunella stara się pokochać swoją naturalną fryzurę i ucieka się do zrobienia szkodliwego chemicznego środka rozluźniającego. Czy możesz omówić równowagę między tworzeniem konkretnych narracji kulturowych a bardziej uniwersalnymi?

LOTER: Zaczynając, reprezentacja ma znaczenie. I to jest coś, co Laurence powiedział na początku produkcji, co moim zdaniem mocno odbiło się echem, wiesz? Nie możesz być tym, czego nie widzisz. I pomyślałem, że to było dla nas naprawdę ważne przesłanie, abyśmy przystąpili do produkcji serialu mając to na uwadze. Przyjrzeliśmy się również Lunelli jako 13-latce z podobnymi problemami nastolatków, ponieważ gdy dorasta, inteligencja nie jest równoznaczna z mądrością. Tak więc przechodzi przez problemy i problemy, z którymi wszyscy mieliśmy do czynienia jako 13-latkowie, a każdy odcinek był tematycznie ukierunkowany na to. Na przykład, jest odcinek o niecierpliwości i inny o zazdrości. Badamy to przez jej pryzmat, ale znowu jest to coś, co wszyscy czuliśmy i musieliśmy się wydarzyć w naszym życiu, ale wtedy znaleźlibyśmy złoczyńcę z tego konkretnego odcinka, aby odzwierciedlić ten sam element tematyczny. Tak więc jej przygody w świecie rzeczywistym odzwierciedlały jej przygody z superbohaterami. Ale było dla nas bardzo ważne, jak wspomniał Rodney, aby zapewnić głęboką narrację. Chcieliśmy czegoś relatywnego i emocjonalnego, ale bardzo ważne było, aby było to widziane oczami Lunelli Lafayette.

Warto przeczytać!  Kourtney Kardashian ponownie odrzuca spekulacje na temat ciąży

zachmurzenie: Aby dodać więcej o specyfice rzeczy, jest czarną dziewczyną. Jeśli była latynoską lub azjatycką dziewczyną, istnieją pewne cechy szczególne, na których można się oprzeć, aby opowiedzieć historię, ale temat jest uniwersalny. Chodzi o to, że to ta sama historia, tylko w innym opakowaniu. Myślę, że specyfika jest dobra tylko dlatego, że jest autentyczna w reprezentowaniu określonego segmentu społeczeństwa. Mimo to historia jest uniwersalna i dotyczy każdego, i myślę, że to sprawia, że ​​​​jest skuteczna. Jeśli chodzi o odcinek o włosach, za każdym razem, gdy wchodzimy w jakiś temat, staramy się zobaczyć, jak możemy rozwiązać go wizualnie lub napisać w wyjątkowy sposób, a nie tylko podstawową rzecz, którą widzieliście wcześniej.

DEADLINE: Biorąc pod uwagę, że jest to program dla młodszej publiczności, czy było coś trudnego w odróżnianiu materiału z komiksu od serialu? Czy adaptacja jakiejś konkretnej postaci stanowiła dla ciebie wyzwanie?

LOTER: Uwielbiamy komiks oraz jego autorów i artystów, Amy Reeder, Brandona Montclare i Natachę Bustos. Praca, którą wykonali, była oczywiście inspiracją i odskocznią do serialu. Ale kiedy ponownie tłumaczysz coś na inne medium, ma to tendencję do zmiany i przekształcania się w to, czego wymaga to medium. Tak więc, chociaż komiks był platformą startową, wcześnie zdaliśmy sobie sprawę, że chociaż jest stworzony głównie na rynek dziecięcy, chcieliśmy zrobić z niego cztery ćwiartki. Moje doświadczenie w filmach fabularnych naprawdę otworzyło mi oczy na możliwość zrobienia czegoś, co byłoby dla wszystkich, w tym rodziców i dzieci. Chcesz poruszyć tematy w narracji, które mogą zainicjować rozmowę między rodzicami a dziećmi, więc bardzo ważne było dla mnie upewnienie się, że zaangażowanie narracyjne jest wystarczające, aby przyciągnąć całą rodzinę do stołu.

Warto przeczytać!  Kelly Ripa wrzuca męża Marka Consuelosa pod autobus, dzieląc się komentarzami, które wygłosił podczas porodu

zachmurzenie: Z tym, jak scenarzyści pisali scenariusze i jak poradziliśmy sobie z konkretnymi [topics], zadbaliśmy o to, by szanować naszą publiczność bez względu na wiek. Na przykład mój syn ma 10 lat i jest dość bystry, jeśli chodzi o rozumienie historii i tym podobne rzeczy, i myślę, że jest wiele dzieci, które też są dość bystre. Jak powiedział Steve, tworzymy scenariusz w sposób, który prowadzi do dyskusji, i nie chcieliśmy, że tak powiem, „zgłupiać” serialu. Poprzez pisanie, sztukę, a nawet muzykę, chcieliśmy, aby był to wyrafinowany i wzniosły program dla dzieci.

CUDOWNA DZIEWCZYNA Z KSIĘŻYCA I DIABELNY DINOZAUR – „The Borough Bully” (Marvel) DIABELNY DINOZAUR, DZIEWCZYNA Z KSIĘŻYCA

Podziwiać

DEADLINE: Jedną z postaci, które zaadaptowałeś inaczej niż w komiksach, jest Beyonder, grany tutaj jako śpiewny, błyskotliwy, charyzmatyczny mężczyzna, którego głos użyczył Laurence Fishburne. Biorąc pod uwagę, że jest także tak mało znaną postacią, jak znalazł się w serialu jako zabawny nowy dodatek?

LOTER: Cóż, to zabawne, ponieważ Beyonder był sugestią samego Kevina Feige, który pomyślał, że będzie to idealna folia, z którą Lunella sobie poradzi. I wszyscy jesteśmy wielkimi fanami Marvela. Dorastaliśmy z komiksami i uwielbiamy filmy i programy telewizyjne, więc możliwość zabawy w tej piaskownicy jest niesamowita. Ale ponieważ jesteśmy fanami od dłuższego czasu, mamy ogromną wiedzę na temat mało znanych postaci Marvela. Tak więc, kiedy kręciliśmy ten serial, pomyśleliśmy: „Och, czy nie byłoby wspaniale wyciągnąć kilka postaci, z którymi dorastaliśmy, które mogą być niejasne, z którymi być może Marvel jeszcze wiele nie zrobił, i umieścić je w przedstawieniu”. Nie tylko po to, by dać im chwilę w słońcu, ale także po to, by dać im możliwość bycia odpowiednią postacią do właściwej narracji.

zachmurzenie: Beyonder może nie być dobrze znany niektórym ludziom, którzy nie są laikami komiksów, ale jest główną postacią w komiksach Secret Wars. Więc jeśli lubisz komiksy i wiedzę Marvela, to wielka sprawa. Ale mieliśmy szansę nadać temu nasz charakter i nadać mu charakter, czyniąc go trochę bardziej zabawnym i zmiennym. A kiedy dodamy do tego występ Laurence’a, wniesie do tego pewien element zabawy i powagi, złośliwości i niebezpieczeństwa. Trochę niebezpieczny… człowiek jest niebezpieczny. Jest bardzo potężny. On może być zabawny. Wygląda na wesołego i wesołego, ale pstryknięciem palca potrafi wiele zdziałać.

MARVEL’S MOON GIRL I DEVIL DINOZAUR – „Moon Girl Landing” (Marvel) JAMES JR, ADRIA, LUNELLA, POPS, MIMI

Podziwiać

DEADLINE: styl animacji również odzwierciedla tę energetyczną żywiołowość i styl graffiti; jakie były tutaj wpływy?

LOTER: Spider-Verse był inspirujący, otwierając drzwi do bycia bardziej kreatywnym i podejmującym ryzyko oraz przesuwając granicę projektowania w muzyce i animacji. Patrzyliśmy i zadawaliśmy sobie pytanie: „Jak możemy to zrobić? Jak możemy zrobić po swojemu Spider-Verse?” Ale nie kopiując tego, chcieliśmy położyć własną flagę na piasku, a także chcieliśmy to zrobić z budżetem telewizyjnym. Ale chcieliśmy mieć coś, co wyróżnia się z tłumu i myśli o tym, czym jest Nowy Jork. Jak najlepiej reprezentujemy Nowy Jork? I mamy ten materiał na komiks, więc musimy poślubić ten aspekt Nowego Jorku i przedstawić ten komiks w najlepszym świetle.

Warto przeczytać!  Demi Lovato ostro skrytykowana za zaśpiewanie utworu „Heart Attack” na imprezie American Heart Association

zachmurzenie: Zaczęliśmy czerpać z wpływów pop-artu, takich jak Basquiat, Andy Warhol i Keith Haring, a także stylu graffiti i stylu komiksowego. A potem trochę Marca Hempela, rysownika komiksów, UPA i Saula Bassa. Spektakl ma szeroką mieszankę różnych starych i nowych wpływów. Istnieją różne wpływy sztuki abstrakcyjnej, więc wszyscy wrzuciliśmy to do blendera, a następnie sprawiliśmy, że tak się stało. Możesz to zobaczyć z tłem; masz tekstury, warstwy, półtony i to wszystko, plus styl pióra i atramentu oraz cętkowane czarne kropki na postaciach. Uważamy, że te style łączą się ze sobą, a nie ze sobą konkurują. A potem ze stylem animacji, masz kombinację zippy i maku, a potem będziesz mieć chwile, w których musisz skupić się na dialogu lub niebezpieczeństwie sytuacji, a my to spowalniamy i to trochę bardziej płynny. A dodanie nowoczesności wyskakujących okienek emoji, aby zaznaczyć komunikację, było fajne.

DEADLINE: Co masz nadzieję, że widzowie wyniosą z tego programu?

LOTER: Uwielbiam program, przesłanie i to, że rodziny mogą go oglądać razem. I myślę, że ten program jest naprawdę inspirujący. Uważam, że Lunella Lafayette, pierwsza afroamerykańska superbohaterka na scenie, której supermocą jest jej mózg, to ważny moment w czasie. Myślę, że styl artystyczny jest wciągający. Myślę, że muzyka jest szalenie dobra. Raphael Saadiq jest naszym muzycznym producentem wykonawczym i myślę, że wyniósł ten materiał do poziomu, o którym nawet nie marzyliśmy. Myślę więc, że każdy znajdzie coś dla siebie, ponieważ Disney i Marvel robią tak dobrze, że tworzą historie ze świetną akcją, świetną komedią i toną serca, i naprawdę czujesz się, jakbyś przeżywał cudowną przygodę.

zachmurzenie: Tak, i to jest magia czarnej dziewczyny. Musimy zobaczyć więcej i myślę, że każdy będzie mógł zobaczyć Lunellę i odnieść się do jej problemów i sytuacji. Program jest dla wszystkich w wieku od 8 do 80 lat i myślę, że każdy coś z niego wyciągnie, bez względu na to, kto go ogląda.

Marvel’s Moon Girl i diabelski dinozaur jest obecnie emitowany w odcinkach na Disney Channel i będzie transmitowany na Disney+ od 15 lutego

[This interview has been edited for length and clarity]


Źródło