Fotografia

Wywiad z Panasonic: "Kładziemy nacisk na zwiększanie wartości dla klienta poprzez poszerzanie kręgu naszych partnerów"

  • 12 lipca, 2024
  • 9 min read
Wywiad z Panasonic: "Kładziemy nacisk na zwiększanie wartości dla klienta poprzez poszerzanie kręgu naszych partnerów"


Toshiyuki Tsumura
Wiceprezes
Dyrektor, Jednostka Biznesowa Obrazowania

Zdjęcie: Richard Butler

„Naszym podstawowym celem jest zostanie producentem, który może zapewnić naszym klientom szerszy zakres wartości jako system z otwartą platformą” — mówi Toshiyuki Tsumura. „Chcielibyśmy odpowiedzieć naszym klientom, zapewniając wyższą wartość niż inne systemy”.

Pan Tsumura, wiceprezes wykonawczy i dyrektor działu biznesowego Panasonic Imaging Business Unit, dzieli się tą wiedzą, omawiając rolę partnerstw w biznesie aparatów fotograficznych Panasonic. W obszernym wywiadzie udzielonym wcześniej w tym roku na targach CP+ Expo w Japonii pan Tsumura podzielił się również swoimi przemyśleniami na tematy od stanu rynku aparatów po znaczenie przepływów pracy w procesie kreatywnym.

Stan rynku

„Popyt na aparaty, który gwałtownie spadł z powodu pandemii, stopniowo powraca do poziomu sprzed pandemii, a stabilny popyt został utrzymany, stale napędzany przez aparaty bezlusterkowe” – wyjaśnia pan Tsumura.

To nie jest całkowite zaskoczenie; słyszeliśmy podobne analizy od innych dyrektorów branżowych, ale uspokajające jest usłyszeć to od kilku firm. Jednak pan Tsumura zwraca uwagę na jeden rynek, który uważa za szczególnie ważny.

„Wraz z rozwojem mediów społecznościowych i transmisji strumieniowych na żywo, które znacznie się rozwinęły w wyniku pandemii, uważam, że popyt na nagrywanie filmów i zdjęć jedną kamerą i udostępnianie ich jako dzieł sztuki leży u podstaw ogólnego popytu”.

Pan Tsumura mówi, że Panasonic odniósł duży sukces dzięki aparatom takim jak S5II i G9 II, ponieważ pomagają one zacierać bariery między filmami a fotografią.

Wracając do rozmowy o Panasonicu, mówi, że firma odniosła wiele sukcesów dzięki produktom takim jak pełnoklatkowe S5II i S5IIX, a także G9II, głównie dlatego, że te produkty eliminują bariery między wideo a fotografią. Wskazuje również na konkretną funkcję, która jego zdaniem miała wpływ.

„Szczególnie funkcja Real Time LUT, która rozszerzyła funkcję LUT na zdjęcia, spotkała się z dużym uznaniem za możliwość oddania kolorów zarówno w filmach, jak i w zdjęciach, co przyczynia się do wzrostu sprzedaży” — mówi.

„Uważam, że popyt na nagrywanie filmów i robienie zdjęć jedną kamerą i udostępnianie ich jako dzieł sztuki leży u podstaw ogólnego popytu”.

Gdy pytamy, jakich klientów spodziewa się po branży fotograficznej w ciągu najbliższych pięciu lat, pan Tsumura stawia na użytkowników hybrydowych. „Uważam, że rynek obrazowania w przyszłości przekroczy granice między wideo a nieruchomymi obrazami i będzie prowadzony przez indywidualnych producentów, którzy tworzą dzieła sami, od fotografowania po edycję, a także przez profesjonalnych twórców, którzy tworzą dzieła z niewielką liczbą osób, aby
„poprawić wydajność produkcji”.

Warto przeczytać!  Nowy mikrofon bezprzewodowy DJI Mic 2 jest wyposażony w Bluetooth, 32-bitowe nagrania kopii zapasowych typu float i pokrętło: Przegląd fotografii cyfrowej

Sojusze i partnerstwa

Bardziej niż większość innych producentów aparatów, Panasonic przyjął koncepcję współpracy i współdzielonych platform technologicznych. W rzeczywistości oba systemy aparatów bezlusterkowych są zbudowane wokół współdzielonych mocowań obiektywów (Micro Four Thirds i L-mount). Według pana Tsumury jest to podstawowa część strategii firmy.

„Kładziemy nacisk na zwiększanie wartości dla klienta poprzez rozszerzanie kręgu naszych partnerów”.

„Kładziemy nacisk na zwiększanie wartości dla klienta poprzez rozszerzanie kręgu naszych partnerów. Kompleksowa współpraca z Leica jest jednym z nich, a my również skutecznie wykorzystujemy rozwijające się relacje Leica z partnerami L-mount”.

„Nasza współpraca z Leica przynosi dwie cenne rzeczy” – kontynuuje. „Jedną z nich jest nasza technologia L2, która jest rozwijana wspólnie przez Panasonic i Leica. Możemy tworzyć nowe technologie, których nie może stworzyć pojedyncza firma. Drugą rzeczą jest to, że możemy rozszerzyć poziom kontaktu z różnymi typami klientów. Na przykład nie mamy tak dużego kontaktu z klientami, jak fotografowie wysokiej klasy [as Leica]więc korzystamy z tego kontaktu. Jednak w branży wideo mamy wiele kontaktów z wideografami i operatorami filmowymi. Dzięki temu możemy pomnożyć liczbę kontaktów z klientami i rozszerzyć bazę klientów. To jest wartość współpracy z Leica.”

Według pana Tsumury sojusz L2 z firmą Leica pozwala obu firmom na tworzenie innowacyjnych technologii, których nie byłaby w stanie stworzyć pojedyncza firma, a także rozszerza zasięg klientów Panasonic.

Wyjaśnia, że ​​dostęp do rozszerzonej bazy klientów jest również kluczowy dla sojuszu L-mount.

„To samo dotyczy sojuszu L-mount. W miarę dodawania kolejnych partnerów mamy dostęp do bazy klientów partnera, możemy nawiązać kontakt z większą liczbą klientów i zrozumieć ich potrzeby. Tak więc zwiększenie liczby partnerów zwiększa liczbę klientów, z którymi mamy kontakt”.

Pan Tsumura powraca do tego tematu w dalszej części wywiadu: „Naszym podstawowym założeniem jest stanie się producentem, który może zapewnić naszym klientom szerszy zakres wartości jako system z otwartą platformą” – mówi.

Warto przeczytać!  Czym jest globalna migawka: 3 sposoby, w jakie może zmienić fotografię: przegląd fotografii cyfrowej

Skupienie się na przepływach pracy

Podobnie jak inni dyrektorzy, z którymi rozmawialiśmy, pytamy pana Tsumurę, czy uważa, że ​​istnieją segmenty klientów, których branża aparatów fotograficznych obecnie nie obsługuje. „Myślę, że nadal brakuje wsparcia dla przepływu pracy każdego użytkownika, a nie brakuje wsparcia dla konkretnych segmentów użytkowników” – odpowiada.

Podaje jeden aktualny przykład: „Najnowszym trendem są twórcy, którzy chcą maksymalnie uprościć przepływ pracy, zwłaszcza młodzi twórcy; kręcą wideo za pomocą smartfona, a następnie natychmiast udostępniają wideo. Tego rodzaju twórcy potrzebują aparatu, który zawiera przepływ pracy taki jak smartfon. Chcą kręcić filmy tak, jak robią to na smartfonie”.

„Zdajemy sobie sprawę, że aplikacje do aparatów fotograficznych w smartfonach stają się jednym z najważniejszych procesów pracy, szczególnie dla młodych twórców” — mówi nam. „Smartfony są doskonałe, jeśli chodzi o proces robienia zdjęć i natychmiastowego udostępniania ich, ale aparaty fotograficzne są lepsze, jeśli chodzi o jakość pracy”.

Pan Tsumura mówił długo o znaczeniu przepływów pracy dla obsługi różnych segmentów użytkowników. Nie możemy oprzeć się wrażeniu, że nawiązywał do wkrótce zapowiedzianego Lumix S9 i jego ścisłej integracji z nową aplikacją Lumix Lab.

Jak jednak wyjaśnia pan Tsumura, zintegrowanie tych różnych narzędzi wiąże się z pewnymi wyzwaniami.

„Smartfony mają ograniczoną pamięć, więc nie można przenieść całej zawartości z aparatu do smartfona. Istnieje kilka sposobów rozwiązania tego problemu. Na przykład można niemal sfinalizować przepływ pracy w aparacie, a następnie przenieść ostateczną zawartość do smartfona. Można też przenieść bezpośrednio do systemu opartego na chmurze, takiego jak Frame.io, w którym można współpracować w chmurze”.

Chociaż nasz wywiad odbył się kilka miesięcy przed tym, jak Panasonic ogłosił Lumix S9, aparat skierowany do twórców treści, nie możemy oprzeć się wrażeniu, że pan Tsumura kierował się tym produktem, który wkrótce zostanie wydany. Dzięki ścisłej integracji z nową aplikacją na smartfony Lumix Lab zapewnia ona usprawniony przepływ pracy dla twórców treści, aby mogli osadzać niestandardowe wyglądy w aparacie i przenosić zdjęcia i filmy z aparatu do mediów społecznościowych bez dodatkowej edycji.

„Smartfony są doskonałe, jeśli chodzi o przepływ pracy polegający na robieniu zdjęć i natychmiastowym ich udostępnianiu, ale aparaty fotograficzne są lepsze, jeśli chodzi o jakość pracy”.

Pan Tsumura podkreśla, że ​​Panasonic nie koncentruje się wyłącznie na przepływach pracy twórców. „Ponieważ przepływ pracy jest inny dla tych, którzy są już profesjonalistami w fotografii i wideografii, w porównaniu do młodych i ambitnych użytkowników hobbystycznych, będziemy rozwijać produkty, które są bliskie pragnieniom każdej osoby w zakresie ekspresji i przepływu pracy”.

Warto przeczytać!  Fotografowanie malowania światłem na magicznym czerwonym niebie Uyuni

Krajobraz wideo

Za każdym razem, gdy rozmawiamy z firmą Panasonic, naturalnym jest, że wideo wchodzi do dyskusji. W końcu firma od lat jest na czele bezlusterkowców. Jednym z wyzwań dla firm dzisiaj, wyjaśnia pan Tsumura, jest to, że konsumenci mają coraz wyższe oczekiwania wobec kamer wideo.

„Liczba możliwości oglądania treści wideo dramatycznie wzrosła, a użytkownicy stają się coraz bardziej wybredni w kwestii treści. Ogromnie wzrosła liczba wymagających klientów, którzy chcą wyrażać siebie w bardziej wyrafinowany sposób” – mówi.

Pomimo tych zmieniających się oczekiwań konsumentów, wielu użytkowników aparatów fotograficznych nadal zwraca się ku smartfonom w przypadku wielu zastosowań wideo. Zastanawiamy się, jak Panasonic może obniżyć barierę korzystania z aparatów bezlusterkowych?

Pan Tsumura twierdzi, że płynna integracja smartfonów i aparatów fotograficznych może obniżyć barierę dla użytkowników smartfonów, którzy chcą używać aparatów bezlusterkowych do zastosowań wideo.

„Uważamy, że oprócz bogatej jakości ważne jest uproszczenie przepływu pracy i użyteczności” — mówi nam. „Na przykład w wielu przypadkach osoby dystrybuujące bogate treści, takie jak handel na żywo, używają aparatów bezlusterkowych, ale nadal jest to dość trudne, więc ich użycie jest ograniczone. Aby szeroko rozpowszechnić aparaty bezlusterkowe do przesyłania strumieniowego, uważam, że ważne jest wprowadzanie innowacji w UX od płynnego połączenia ze smartfonami, przez szybkie WiFi, aż po edycję i przesyłanie strumieniowe”.

Jednak unikalne cechy sprzętowe nadal stanowią część formuły Panasonic. „Aktywnie dostarczamy formaty wideo, które wykorzystują cały zakres czujników, takie jak formaty wideo 3:2 i 4:3, bez ograniczeń tradycyjnych formatów wideo” — przypomina nam. „I otrzymaliśmy wysokie pochwały za zapewnienie większej swobody w tworzeniu wideo”.


Niniejszy artykuł powstał na podstawie wywiadu przeprowadzonego przez Dale’a Baskina i Richarda Butlera na pokazie CP+ w Jokohamie w Japonii. Niektóre odpowiedzi zostały lekko zredagowane w celu zwiększenia przejrzystości.


Źródło