Nauka i technika

Wywiad z założycielką Dahlią Attia-King na temat oferowania sekwencjonowania genetycznego DTC klasy klinicznej

  • 29 sierpnia, 2024
  • 10 min read
Wywiad z założycielką Dahlią Attia-King na temat oferowania sekwencjonowania genetycznego DTC klasy klinicznej


Panacea to firma, która zapewnia sekwencjonowanie całego eksomu na poziomie klinicznym bezpośrednio konsumentom, aby pomóc w planowaniu opieki zdrowotnej. Pulse 2.0 przeprowadził wywiad z założycielką Panacea, Dahlią Attia-King, aby dowiedzieć się więcej o firmie.

Tło Dalii Attia-Kinga

Dalia Attia-King

Jakie jest pochodzenie Dahlii Attia-King? Attia-King powiedział:

„Szczerze mówiąc, nigdy w najśmielszych snach nie myślałem, że założę firmę technologii medycznych ani żadną inną firmę. Chciałem zostać lekarzem, żeby móc pomagać ludziom. Składałem podania do szkoły medycznej, pracując dla małej grupy laboratoriów genetycznych. To właśnie tam dowiedziałem się, jak przełomowe mogą być testy genetyczne, ale jak niemożliwie trudno jest ludziom uzyskać do nich dostęp. Ubezpieczenie pokrywa koszty testów, a lekarze wahają się zlecać nieobjęte ubezpieczeniem testy”.

„Ponad 80% osób, których życie mogłoby zostać zmienione lub uratowane dzięki testom, nie jest testowanych. Krótko mówiąc, odważyłem się uwierzyć, że mogę ulepszyć tę przestrzeń i po wielu niepowodzeniach, kilku sukcesach i z zespołem o wiele bardziej imponującym ode mnie, Panacea i wsparcie naszych partnerów laboratoryjnych w zakresie testów i ekspertów klinicznych jest teraz dostępne w niemal każdym stanie w kraju!”

Ulubione wspomnienie

Jakie było ulubione wspomnienie Attia-Kinga z pracy dla firmy do tej pory? Attia-King zastanawiał się:

„Myślę, że jednym z najbardziej ekscytujących momentów jest ten, który zdarza się raz po raz, za każdym razem, gdy widzę, jak oczy ludzi robią się wielkie ze zdziwienia i fascynacji, gdy dowiadują się, jak Panacea rozwiązuje problem, który jeszcze nie został rozwiązany, a to rozwiązanie daje ludziom kontrolę nad ich decyzjami zdrowotnymi, to jak poranek Bożego Narodzenia. To bardzo satysfakcjonujące widzieć, jak cenne to jest dla ludzi”.

Produkty podstawowe

Jakie są główne produkty i funkcje firmy? Attia-King wyjaśnił:

„Najlepiej na to pytanie odpowiada nasz doradca naukowy, dr Hinco Gierman:

„Oferujemy tylko jeden test: sekwencjonowanie całego eksomu, ponieważ analizuje on wszystkie 20 000 genów użytkownika. Udostępniamy zarówno raport o mutacjach dobrze znanych nauce, jak i surowe dane, więc za pomocą tylko jednego testu użytkownicy mogą określić obecne czynniki ryzyka, a jeśli w przyszłości zostaną dokonane nowe odkrycia dotyczące jakiegokolwiek genu, będą już mieli ten gen przeanalizowany”.

„Oprócz raportu i surowych danych, które są przydatne przez całe życie człowieka, nasze testy są przetwarzane wyłącznie przez laboratoria kliniczne certyfikowane przez CAP i CLIA, aby użytkownicy otrzymywali najwyższe standardy testów genetycznych. Zapewniamy również nadzór lekarski w zapleczu, aby użytkownicy nie musieli prosić swoich lekarzy o zamówienie tego testu, a także oferujemy bezpłatną godzinną sesję z certyfikowanym doradcą genetycznym, aby użytkownicy mogli uzyskać odpowiednie wskazówki od przeszkolonych ekspertów genetyki na temat wyników i tego, co robić dalej”.

Warto przeczytać!  Najlepsze odmiany roku

Stawione wyzwania

Jakie wyzwania stanęły przed Attia-King i zespołem podczas budowania firmy? Attia-King przyznał:

„Jednym z największych wyzwań, z jakimi mierzy się każda nowa firma, jest budowanie zaufania ludzi, a nigdzie nie jest to bardziej prawdziwe niż w opiece zdrowotnej i genetyce. Użytkownicy muszą wierzyć, że Twoje produkty i usługi są niezawodne i dokładne, ponieważ uzyskane w nich dane są wykorzystywane do kierowania decyzjami dotyczącymi opieki zdrowotnej. Najpierw budujemy zaufanie, decydując się na współpracę wyłącznie z laboratoriami posiadającymi certyfikaty CAP i CLIA”.

„Te wysokie standardy gwarantują wysokiej jakości kliniczne testy laboratoryjne w Stanach Zjednoczonych i zapewniają naszym użytkownikom poziom pewności. Nasi partnerzy w zakresie poradnictwa genetycznego to przeszkoleni i licencjonowani eksperci, którzy doradzają naszym użytkownikom w zakresie ich wyników, budując również kolejny poziom zaufania. Ponieważ zdecydowaliśmy się dostarczać sprawdzone produkty i usługi we współpracy z naszymi partnerami, zyskaliśmy zwolenników wśród osób, które rozumieją, w jaki sposób nasz nacisk na wysokiej jakości testy i wskazówki kliniczne wyróżniają nas na tle wielu firm oferujących testy genetyczne bezpośrednio dla konsumentów. Zdobyliśmy mistrzów, którzy popierają i polecają nasze produkty, od lekarzy medycyny concierge po naukowców, podcasterów zajmujących się zdrowiem i dobrym samopoczuciem, po wczesnych użytkowników, którzy testują nasze produkty, a następnie polecają nas innym. Jeśli ktoś, komu ufasz, wierzy w produkt, prawdopodobnie Ty też będziesz. To bardzo skuteczny sposób na zdobycie wiarygodności”.

Ewolucja technologii Panacea

Jak rozwinęła się technologia firmy od momentu jej uruchomienia? Attia-King zauważył:

„Wierzcie lub nie, ale bardziej niż nasza technologia, ewoluowały nasze komunikaty. Genetyka, testy genetyczne i nauka, która je wspiera, to tak gęsty i skomplikowany temat, a my uczymy się tak wiele o tym, jak odpowiadać na bardzo prawdziwe i uzasadnione pytania, obawy i lęki naszych użytkowników. Oto sedno wiadomości: wasze geny nie są Twoje przeznaczenie, a nigdzie nie jest to bardziej podkreślane niż podczas badania testów genetycznych. Zrozumienie ryzyka przenosi kontrolę z powrotem na Ciebie, a to jest wzmacniające. Ten fakt wydaje się nie tylko wyjaśniać prawdziwą moc testów zapobiegawczych, ale także stawia ludzi w pozycji kontroli”.

Ważne kamienie milowe

Jakie były najważniejsze kamienie milowe firmy? Attia-King zacytował:

„Jednym z naszych najbardziej ekscytujących kamieni milowych była nasza zdolność do rozszerzenia naszej oferty na skalę krajową, z Florydy na wszystkie stany (oprócz Nowego Jorku). Ta ekspansja wymagała wielu planów i strategii, a teraz mieszkańcy 49 stanów mogą uzyskać dostęp do niedrogich, przełomowych testów genetycznych, aby uzyskać większą kontrolę nad swoim zdrowiem”.

Warto przeczytać!  Komputery kwantowe mogą wyprzedzić klasyczne w ciągu 2 lat, jak pokazuje eksperyment IBM „benchmark”.

Historie sukcesów klientów

Po zapytaniu Attii-King o historie sukcesów klientów, podkreśliła ona:

„Być może jedną z najbardziej inspirujących i ironicznych historii sukcesu klienta jest moja własna historia. Nie miałam pojęcia, kiedy zakładałam Panacea, że ​​prawdopodobnie uratuje to życie moje i mojej siostry”.

„Byliśmy klientami nr 1 i nr 2. Dowiedzieliśmy się dzięki sekwencjonowaniu całego eksomu Panacea, że ​​mamy mutację genetyczną, która zwiększa ryzyko raka jajnika 9 razy bardziej niż przeciętna kobieta. Moja siostra i ja nie mamy w rodzinie historii tego nowotworu i nigdy nie zakwalifikowalibyśmy się do testów genetycznych w dzisiejszym systemie opieki zdrowotnej. Jestem pewna, że ​​są miliony ludzi takich jak my. Założyłam Panacea, ponieważ wiedziałam, jak wiele ludzkich żyć można zmienić lub uratować, ale nigdy nie myślałam, że będę jedną z nich”.

Całkowity adresowalny rynek

Jaki całkowity rozmiar adresowalnego rynku (TAM) firma zamierza osiągnąć? Attia-King ocenił:

„Fascynujące jest to, że badania pokazują, że testy genetyczne są poważnie niedostatecznie wykorzystywane z powodu braku ubezpieczenia i słabej akceptacji lekarzy. Prawie 80% osób, które powinny mieć testy genetyczne, nie robi tego. Jest to więc bardzo rozwijający się rynek. Mimo to obecny rynek testów genetycznych w USA wynosi około 7 miliardów dolarów, a to, co robimy, pomoże go rozszerzyć. Korzystając z danych spisowych i danych uzyskanych z przeprowadzonych przez nas ankiet, oszacowaliśmy, że nasz TAM wynosi około 42 miliardy dolarów”.

Różnicowanie się od konkurencji

Co wyróżnia firmę na tle konkurencji? Attia-King potwierdził:

„Istnieje garstka startupów, które oferują kompleksowe testy genetyczne bezpośrednio konsumentom, a gdybyśmy wprowadzali na rynek tylko lepszy, wyższej jakości test, ponieślibyśmy porażkę. Świat nie potrzebuje kolejnego startupu, który może kupować maszyny do sekwencjonowania genetycznego i sprzedawać ludziom informacje genetyczne”.

„W Panacea zaobserwowaliśmy, że nie ma dostępnych rozwiązań, które by rozwiązywały ten problem. mnogość problemów, które istnieją w tej przestrzeni. Testy konsumenckie są niedrogie, ale nie są dokładne ani klinicznej jakości. Testy kliniczne są kompleksowe, ale drogie i w większości niedostępne. Ubezpieczyciele nie obejmują szeroko testów, a nawet jeśli obejmują, lekarze nadal nie zlecają ich pacjentom. Właściwe fachowe doradztwo jest prawie nieobecne dla większości osób poddawanych testom, a pacjenci często wahają się przed wykonaniem testów genetycznych z obawy przed niewłaściwym wykorzystaniem ich danych genetycznych. Problemy i bariery są nieskończone, a większość firm genetycznych w najlepszym razie zajmuje się tylko częściowo jednym z tych problemów”.

Warto przeczytać!  Ruch HiFi – referencyjne pangenomy

„Misja Panacea koncentruje się na spójnym i kompleksowym rozwiązywaniu wielu barier, które utrudniają dostęp do testów genetycznych i ich wykorzystanie. Łączymy różnych kluczowych interesariuszy w jeden usprawniony, dostępny dla konsumenta przepływ pracy. Agregujemy i współpracujemy z certyfikowanymi przez CLIA i CAP laboratoriami klinicznymi, przeszkolonymi lekarzami i certyfikowanymi doradcami genetycznymi, aby każdy użytkownik otrzymał pełen zakres usług niezbędnych do skutecznych testów genetycznych i ukierunkowanej opieki zdrowotnej. Nasz model łączy dostępność, użyteczność i przystępność cenową modelu bezpośredniego dla konsumenta w połączeniu z testami laboratoryjnymi klasy klinicznej i wskazówkami dostawców usług medycznych, aby każdy mógł otrzymać potencjalnie ratujące życie testy z opłacalną łatwością”.

„Uważamy również, że dane użytkownika to dane użytkownika – należące do użytkownika i kontrolowane przez użytkownika, pomimo braku presji prawnej wymagającej od firm uznania ich za takie. Panacea rozpoznaje i w wyjątkowy sposób rozwiązuje wiele problemów nękających dzisiejszą przestrzeń genetyki za pomocą jednego prostego rozwiązania”.

Cele przyszłej firmy

Jakie są niektóre z przyszłych celów firmy? Attia-King wskazał:

„Przyszły sukces każdej firmy genetycznej będzie koncentrował się wokół jej polityki prywatności danych. Jeśli firma nie powierzy użytkownikom kontroli nad decyzjami, które kierują wykorzystaniem danych, nie sądzę, aby mogła przetrwać. Konieczne będzie, aby użytkownicy czuli się bezpiecznie i mieli przejrzystość w zakresie wykorzystania swoich danych oraz mogli kontrolować, jak, kiedy i przez kogo ich dane są wykorzystywane, jeśli w ogóle. Obecnie nie udostępniamy żadnych danych użytkowników, a nasza mapa drogowa rozszerzy to o agencję użytkownika, przejrzystość i kontrolę nad wykorzystaniem ich danych genetycznych”.

Dodatkowe przemyślenia

Jakieś inne tematy do omówienia? Attia-King podsumował:

„Bardzo często słyszę pytanie: »kto jest idealną osobą do testów genetycznych?« W dzisiejszej opiece zdrowotnej istnieją wytyczne, które pomagają lekarzom wybierać kandydatów do testów, a mogą to być osoby z historią rodzinną choroby. Jednak badania pokazują, że obecne wytyczne pomijają około 50% osób, które powinny zostać przebadane. Chociaż historia rodzinna raka może sugerować mutację genetyczną, brak historii rodzinnej raka niekoniecznie oznacza brak mutacji genetycznej”.

„Na przykład około 50% osób z mutacjami BRCA nie ma rodzinnej historii raka piersi, a te osoby są pomijane w dzisiejszej opiece zdrowotnej. Prawda jest taka, że ​​nie ma świetnych sposobów na odfiltrowanie, kto byłby dobrym kandydatem, a kto nie, i dlatego nisko-barierowe, niedrogie testy dla każdego, kto jest zainteresowany testowaniem, są prawdopodobnie najlepszym sposobem na identyfikację zmian genetycznych, które mogą być szkodliwe, aby więcej osób mogło kontrolować swoje ryzyko zdrowotne”.


Źródło