Motoryzacja

Wzrost jakości Stellantis pochodzi z wizyt u dealerów, „wieży kontrolnych”

  • 28 czerwca, 2023
  • 5 min read
Wzrost jakości Stellantis pochodzi z wizyt u dealerów, „wieży kontrolnych”


58-letni McDonald rozmawiał z reporterem Vince’em Bondem Jr. o niektórych środkach, które zostały ostatnio wprowadzone w zakładach montażowych w celu poprawy jakości. Oto zredagowane fragmenty.

P: Jakie to uczucie widzieć te znaczące wzrosty, podczas gdy cała branża odnotowuje spadki jakości?

Odp .: To bardzo satysfakcjonujące, pewność, że to, co znamy jako przepis, nadal działa. Jesteśmy firmą, która pielęgnuje kulturę skoncentrowaną na kliencie. Mamy tutaj motto w zakresie obsługi klienta, że ​​liczy się każdy klient; każda podróż ma znaczenie. Mamy najlepsze praktyki, metody, kontrole od najlepszych byłych PSA, byłych FCA. Rzeczy płyną. Realizujemy je. Mierzymy je. To naprawdę dobre uczucie nie tylko mieć Dodge’a nr 1, Ram nr 2, Alfę nr 3, ale jeśli spojrzysz na liczby, cztery to trochę daleko. To znak, że wiemy, co robić; wiemy, jak to zrobić. Musimy kontynuować wdrażanie go w całej firmie.

Patrząc na marki, które radziły sobie naprawdę dobrze, jakie czynniki kryły się za tymi ulepszeniami?

Mamy od szczytu domu, CEO aż do liderów zespołów, członków zespołu na podłodze, intensywny nacisk na jakość. To jeden z dwóch lub trzech kluczowych wskaźników firmy. W miarę upływu czasu nauczyliśmy się najlepszych rzeczy z Europy, Ameryki Południowej i Ameryki Północnej i upewniamy się, że ta prawdziwie globalna firma stosuje najlepsze praktyki. Jeśli robimy coś w naszych zakładach, od razu dzielimy się tym z innymi.

Warto przeczytać!  Pytania i odpowiedzi dotyczące kupowania i sprzedawania | Doradcy dodają wartość do procesu sprzedaży

Każda fabryka musi mieć trzy lub cztery lokalne przedstawicielstwa handlowe, z którymi ma silne powiązania. Inżynierowie spędzają tam każdy piątek rano, obserwując, co widzą klienci, dealerzy, których odwiedzają [and then] dostarczając go z powrotem do rośliny.

Druga rzecz to wieża kontrolna; niedawno to wdrożyliśmy. Kiedyś korporacyjna grupa inżynierska była centrum jakości. Teraz, w przypadku Stellantis, są to montownie. Wszystko dzieje się w zakładach montażowych. Mamy wszystkich naszych inżynierów [the] błyskawiczna gwarancja. Przyjeżdżają do nas dostawcy. Mamy teraz również osobę z wieży kontrolnej w każdym zakładzie montażowym. To, za co są odpowiedzialni, to każde roszczenie, które wpływa do każdego audytu wewnętrznego, który mamy z punktu widzenia jakości [and] że zakład ma natychmiast ustanowiony czysty punkt, przynajmniej punkt przechowawczy. [For example]w jednym z pojazdów znaleziono poluzowaną śrubę; [we] natychmiast został zatrzymany. To było tylko na jednym, ale zostało zapisane. Więc mając tę ​​osobę z wieży kontrolnej w zakładzie, żyją tym, czytają to, wszystko rozumieją i natychmiast blokują linię. Jest to jedna z ogromnych inicjatyw, które podjęliśmy, aby uzyskać te naprawdę dobre zyski.

Warto przeczytać!  ERIC WATSON Z KIA AMERICA NAZWANY ALL-GWIAZDĄ 2023 PRZEZ AUTOMOTIVE NEWS

Jak długo obowiązuje ta strategia wieży kontrolnej?

Byliśmy bardzo skupieni na tym samym typie rzeczy, ale dostarczanie informacji z korporacji do fabryk, oczywiście nie jest tak wydajne, jak osoba fizycznie zlokalizowana w fabrykach. To pewność, że możesz podejść do kolejki i ją zobaczyć. To było od ośmiu do dwunastu miesięcy temu.

Wspomniałeś, że firma lubi, gdy montownie mają bliskie relacje z kilkoma lokalnymi dealerami. Od jak dawna firma koncentruje się na tym?

To jedna z najlepszych praktyk, jakie stosowaliśmy, łącząc najlepsze z byłych PSA i byłego FCA, więc również od około roku. Mamy scenariusz. Wiemy, co musimy zrobić. Dodajemy nowe elementy. Ale kluczem jest upewnienie się, że każda roślina, każda osoba wykonuje je dokładnie w ten sam sposób, a to zajmuje trochę czasu.

Dodge był numerem 1 w tym roku. JD Power mówi, że marki ze starszymi modelami zwykle radzą sobie lepiej niż marki, które mają w sobie wiele nowszych samochodów, więc co to mówi o Stellantis i jego zdolności do upewnienia się, że starsze platformy nadal spełniają standardy?

Jest w tym zasługa. W branży motoryzacyjnej nic nie jest tak naprawdę przenoszone. Ale upewniając się [we’re disciplined] kiedy wprowadzamy coś nowego, jest sprawdzane z punktu widzenia jakości.

Jeśli przyjrzysz się średniemu wiekowi naszego portfela, jest to średnia w branży — nie jesteśmy ani starsi, ani nowi. Więc weź nasze ogólne osiągnięcia i jesteśmy prawie na równi ze wszystkimi innymi. Posiadanie produktu o bardziej ugruntowanej pozycji niż zupełnie nowy ma pewne zalety, ale mógłbym mówić cały dzień o tym, co robimy na zupełnie nowych, aby upewnić się, że nasza jakość jest bezbłędna w momencie premiery.

Warto przeczytać!  Dealerzy VW mają wiele do omówienia, ale czy będą?

Jak utrzymać tę dynamikę?

Pęd idzie od 2020 roku i znamy formułę, jak się tam dostać. Mamy swój rytm. To po prostu wykonywanie tego rytmu wszędzie. To nie jest radykalna zmiana. Mamy wsparcie od dyrektora generalnego aż po każdego członka zespołu, aby robić to, co właściwe dla jakości. Każdy odgrywa swoją rolę i swój tor pływacki, postępując właściwie, zgłaszając problemy, niezależnie od tego, czy chodzi o produkcję, inżynierów, dostawców, czy doświadczenia klientów.

To nie jest nic nowego. Wspomniałem, że wdrażamy najlepsze praktyki. To poprawki do dużej formuły, aby jechać jeszcze szybciej, ponieważ musimy jechać szybciej. Mamy wewnętrzne wskaźniki. Wiemy, że się poprawiamy. To dowód na to, że wciąż ulepszamy; po prostu wykonaj skrypt. Mamy wsparcie każdego lidera, każdego członka zespołu, aby to zrobić.


Źródło