Marketing

Wzrost obrotów dla Mondelez pomimo rosnących cen, wiadomości marketingowe i reklamowe, ET BrandEquity

  • 28 lutego, 2023
  • 3 min read
Wzrost obrotów dla Mondelez pomimo rosnących cen, wiadomości marketingowe i reklamowe, ET BrandEquity


<p>(obraz pliku)</p>
(plik obrazu)

Mondelez India Foods udało się uzyskać lwią część swojego dwucyfrowego wzrostu z wolumenów, nawet w kontekście wyjątkowo wysokiej inflacji cen towarów. Według kwartalnych wyników firmy macierzystej Mondelez International, Indie odnotowały dwucyfrowy wzrost w roku kalendarzowym 2022 i kwartale grudniowym, napędzany zarówno wzrostem wartości, jak i silnym wzrostem wolumenu.

W ekskluzywnej interakcji z TOI, Prezes Mondelez India Foods, Deepak Iyer, powiedział, że firma poradziła sobie w trudnym środowisku, przyjmując kombinację środków, takich jak inicjatywy zwiększające produktywność, równoważenie przeciwności cenowych za pomocą wolumenu i asortymentu oraz zarządzanie cenami produktów w całym portfolio produktów premium, mainstreamowych i przystępnych cenowo.

Iyer powiedział, że wszystkie trzy portfele rosły równomiernie. „Uderzyła nas inflacja, tak jak każdą inną firmę, ale musisz być trochę sprytny, jeśli chodzi o ustalanie cen. Zapewnienie konsumentom wartości jest nadal bardzo ważne, aby pozostać na czasie. Nie można życzyć sobie inflacji towarowej. Jednocześnie nie można ustalać cen w taki sposób, aby stracić propozycję wartości”.

Warto przeczytać!  Co nam się podobało na tegorocznym National Restaurant Association Show, a co nie

Iyer powiedział, że firma zapewniła, że ​​działania cenowe dobrze trafiły do ​​konsumentów. Powiedział, że to odświeżające, że wzrost był napędzany wolumenami i że nie wynikał tylko z „optyki cenowej”. „Ponadto, jeśli konsekwentnie inwestujesz w marki, budujesz siłę cenową marek. Tak więc konsumenci są skłonni zapłacić trochę więcej, ponieważ ufają marce” – powiedział Iyer.

Rynki wiejskie znalazły się pod presją z powodu inflacji. Ale dla Mondelez, który jest słabo spenetrowany, rynek wiejski wciąż rośnie szybciej niż miejski. „W zeszłym roku wyszliśmy z bezpośrednimi dostawami do ponad 1 00 000 wiosek. Pięć lat temu zaopatrywaliśmy 20 000 wiosek. Przy niskim zużyciu na mieszkańca wciąż jest miejsce na wzrost” – powiedział Iyer.

Mondelezowi pomógł również prężny sezon świąteczny w zeszłym roku i rozszerzenie oferty produktów. Jednakże, ponieważ obawy przed inflacją trwają, Iyer powiedział, że firma jest ostrożnym optymistą w tej kwestii.

Podkreślając niektóre z dzisiejszych trendów konsumenckich, Iyer wspomniał o „uduchowionym podjadaniu”, co wydaje się być zgodne z ustaleniami zawartymi w raporcie firmy dotyczącym „stanu podjadania”, który zostanie wkrótce opublikowany. Ośmiu na dziesięciu konsumentów mówi: „w trudnych czasach przekąski to jedyna rzecz, na którą mogę liczyć”. Osiem na 10 osób również potwierdza, że ​​„w dzisiejszych czasach ważniejsze niż kiedykolwiek jest posiadanie chwil przyjemności”.

Wiele firm zaczęło odchudzać swoją ofertę podczas pandemii i agresywnie ponawia te wysiłki, eliminując mniej popularne artykuły, aby skupić się na produktach, na które mogą łatwiej podnieść ceny w obliczu przedłużającej się inflacji na artykuły spożywcze. Producenci żywności mają tendencję do uboju produktów bez większych fanfar. Na konferencji poświęconej produktom konsumenckim zwrócili uwagę na nowe oferty, z których wiele zyskuje coraz większą popularność w urządzeniach przenośnych, które ludzie mogą jeść, przewijając ekran telefonu.

Warto przeczytać!  Hugo Boss podnosi cel sprzedaży na 2025 rok do 5 miliardów euro

  • Opublikowano 28 lutego 2023 o 10:47 IST

Dołącz do społeczności 2M+ profesjonalistów z branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje i analizy.


Źródło