Marketing

Wzrost obrotów dla Mondelez pomimo rosnących cen, wiadomości marketingowe i reklamowe, ET BrandEquity

  • 28 lutego, 2023
  • 4 min read
Wzrost obrotów dla Mondelez pomimo rosnących cen, wiadomości marketingowe i reklamowe, ET BrandEquity


(plik obrazu)

Mondelez India Foods udało się uzyskać lwią część swojego dwucyfrowego wzrostu z wolumenów, nawet w kontekście wyjątkowo wysokiej inflacji cen towarów. Według kwartalnych wyników firmy macierzystej Mondelez International, Indie odnotowały dwucyfrowy wzrost w roku kalendarzowym 2022 i kwartale grudniowym, napędzany zarówno wartością, jak i silnym wzrostem wolumenu. W wyłącznej interakcji z TOI, prezes Mondelez India Foods, Deepak Iyer, powiedział, że firma poradziła sobie w trudnym środowisku, stosując kombinację środków, takich jak inicjatywy zwiększające produktywność, równoważenie trudności związanych z cenami za pomocą wolumenu i asortymentu oraz zarządzanie cenami produktów w całym portfolio produktów premium, głównych i przystępnych cenowo.

ciąg dalszy poniżej

Iyer powiedział, że wszystkie trzy portfele rosły równomiernie. „Uderzyła nas inflacja, tak jak każdą inną firmę, ale musisz być trochę sprytny, jeśli chodzi o ustalanie cen. Zapewnienie konsumentom wartości jest nadal bardzo ważne, aby pozostać na czasie. Nie można życzyć sobie inflacji towarowej. Jednocześnie nie można ustalać cen w taki sposób, aby stracić propozycję wartości”.

Warto przeczytać!  Nowy Amalgamated IncrEDIBLE Farmers Market rozwija się

Iyer powiedział, że firma zapewniła, że ​​działania cenowe dobrze trafiły do ​​konsumentów. Powiedział, że to odświeżające, że wzrost był napędzany wolumenami i że nie wynikał tylko z „optyki cenowej”. „Ponadto, jeśli konsekwentnie inwestujesz w marki, budujesz siłę cenową marek. Tak więc konsumenci są skłonni zapłacić trochę więcej, ponieważ ufają marce” – powiedział Iyer.

Rynki wiejskie znalazły się pod presją z powodu inflacji. Ale dla Mondelez, który jest słabo spenetrowany, rynek wiejski wciąż rośnie szybciej niż miejski. „W zeszłym roku wyszliśmy z bezpośrednimi dostawami do ponad 1 00 000 wiosek. Pięć lat temu zaopatrywaliśmy 20 000 wiosek. Przy niskim zużyciu na mieszkańca wciąż jest miejsce na wzrost” – powiedział Iyer.

Mondelezowi pomógł również prężny sezon świąteczny w zeszłym roku i rozszerzenie oferty produktów. Jednakże, ponieważ obawy przed inflacją trwają, Iyer powiedział, że firma jest ostrożnym optymistą w tej kwestii.

Podkreślając niektóre z dzisiejszych trendów konsumenckich, Iyer wspomniał o „uduchowionym podjadaniu”, co wydaje się być zgodne z ustaleniami zawartymi w raporcie firmy dotyczącym „stanu podjadania”, który zostanie wkrótce opublikowany. Ośmiu na dziesięciu konsumentów mówi: „w trudnych czasach przekąski to jedyna rzecz, na którą mogę liczyć”. Osiem na 10 osób również potwierdza, że ​​„w dzisiejszych czasach ważniejsze niż kiedykolwiek jest posiadanie chwil przyjemności”.

Producenci żywności, czując się ściśnięci, wyciągają wtyczkę z wolno sprzedających się produktów

Warto przeczytać!  Przewiduje się, że rynek lodówek na Bliskim Wschodzie osiągnie wielkość ponad 4,47 miliarda USD do 2028 roku.

Wiele firm zaczęło odchudzać swoją ofertę podczas pandemii i agresywnie ponawia te wysiłki, eliminując mniej popularne artykuły, aby skupić się na produktach, na które mogą łatwiej podnieść ceny w obliczu przedłużającej się inflacji na artykuły spożywcze. Producenci żywności mają tendencję do uboju produktów bez większych fanfar. Na konferencji poświęconej produktom konsumenckim zwrócili uwagę na nowe oferty, z których wiele zyskuje coraz większą popularność w urządzeniach przenośnych, które ludzie mogą jeść, przewijając ekran telefonu.

  • Opublikowano 28 lutego 2023 o 10:47 IST

Najczęściej czytane w Business of Brands

Dołącz do społeczności 2M+ profesjonalistów z branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje i analizy.

Pobierz aplikację ETBrandEquity

  • Otrzymuj aktualizacje w czasie rzeczywistym
  • Zapisz swoje ulubione artykuły


Źródło