Wzrost obrotów dla Mondelez pomimo rosnących cen, wiadomości marketingowe i reklamowe, ET BrandEquity
Mondelez India Foods udało się uzyskać lwią część swojego dwucyfrowego wzrostu z wolumenów, nawet w kontekście wyjątkowo wysokiej inflacji cen towarów. Według kwartalnych wyników firmy macierzystej Mondelez International, Indie odnotowały dwucyfrowy wzrost w roku kalendarzowym 2022 i kwartale grudniowym, napędzany zarówno wartością, jak i silnym wzrostem wolumenu. W wyłącznej interakcji z TOI, prezes Mondelez India Foods, Deepak Iyer, powiedział, że firma poradziła sobie w trudnym środowisku, stosując kombinację środków, takich jak inicjatywy zwiększające produktywność, równoważenie trudności związanych z cenami za pomocą wolumenu i asortymentu oraz zarządzanie cenami produktów w całym portfolio produktów premium, głównych i przystępnych cenowo.
ciąg dalszy poniżej
Iyer powiedział, że wszystkie trzy portfele rosły równomiernie. „Uderzyła nas inflacja, tak jak każdą inną firmę, ale musisz być trochę sprytny, jeśli chodzi o ustalanie cen. Zapewnienie konsumentom wartości jest nadal bardzo ważne, aby pozostać na czasie. Nie można życzyć sobie inflacji towarowej. Jednocześnie nie można ustalać cen w taki sposób, aby stracić propozycję wartości”.
Iyer powiedział, że firma zapewniła, że działania cenowe dobrze trafiły do konsumentów. Powiedział, że to odświeżające, że wzrost był napędzany wolumenami i że nie wynikał tylko z „optyki cenowej”. „Ponadto, jeśli konsekwentnie inwestujesz w marki, budujesz siłę cenową marek. Tak więc konsumenci są skłonni zapłacić trochę więcej, ponieważ ufają marce” – powiedział Iyer.
Rynki wiejskie znalazły się pod presją z powodu inflacji. Ale dla Mondelez, który jest słabo spenetrowany, rynek wiejski wciąż rośnie szybciej niż miejski. „W zeszłym roku wyszliśmy z bezpośrednimi dostawami do ponad 1 00 000 wiosek. Pięć lat temu zaopatrywaliśmy 20 000 wiosek. Przy niskim zużyciu na mieszkańca wciąż jest miejsce na wzrost” – powiedział Iyer.
Mondelezowi pomógł również prężny sezon świąteczny w zeszłym roku i rozszerzenie oferty produktów. Jednakże, ponieważ obawy przed inflacją trwają, Iyer powiedział, że firma jest ostrożnym optymistą w tej kwestii.
Podkreślając niektóre z dzisiejszych trendów konsumenckich, Iyer wspomniał o „uduchowionym podjadaniu”, co wydaje się być zgodne z ustaleniami zawartymi w raporcie firmy dotyczącym „stanu podjadania”, który zostanie wkrótce opublikowany. Ośmiu na dziesięciu konsumentów mówi: „w trudnych czasach przekąski to jedyna rzecz, na którą mogę liczyć”. Osiem na 10 osób również potwierdza, że „w dzisiejszych czasach ważniejsze niż kiedykolwiek jest posiadanie chwil przyjemności”.
Najczęściej czytane w Business of Brands