Marketing

Wzrost ruchu McDonald’s przekłada się na dobre wyniki za IV kwartał

  • 31 stycznia, 2023
  • 3 min read
Wzrost ruchu McDonald’s przekłada się na dobre wyniki za IV kwartał


Wydaje się, że ta współpraca McRib Farewell Tour i Cactus Plant Flea Market wywołała spory szum wokół McDonald’s. Cóż, to i coraz bardziej niepewne makrootoczenie.

Golden Arches poinformowało o zyskach za IV kwartał we wtorek rano, w tym o 10,3% wzroście sprzedaży w USA i 5% wzroście ruchu w całym systemie. Liczby te przekroczyły szacunki z Wall Street. Firma przypisała wyniki sprzedaży krajowej strategicznym podwyżkom cen menu, udanym kampaniom marketingowym, takim jak promocja na pchlim targu Cactus Plant i McRib Farewell Tour, a także dalszemu rozwojowi cyfrowemu i dostawom. Sprzedaż cyfrowa firmy stanowiła ponad 35% sprzedaży ogólnosystemowej na sześciu największych rynkach firmy, w tym w USA, w porównaniu z ponad 30% w trzecim kwartale.

Firma wymieniła również pozytywną liczbę gości jako czynnik napędzający, przeciwstawiając się ogólnej tendencji spadkowej w branży, gdy konsumenci stają się coraz bardziej zmęczeni inflacją i sygnalizując, że ci konsumenci prawdopodobnie przerzucą się na giganta QSR z tradycyjnie wyższych biletów, szybkich konceptów casual i casual dining. . Według Revenue Management Solutions, w czwartym kwartale ogólny ruch w branży restauracyjnej spadł o 4,2%.

Warto przeczytać!  Laurent-Perrier: Komunikat prasowy dotyczący finansów – Wyniki półrocza 2023–2024

Według danych Placer.ai, wizyty w McDonald’s wzrosły o 26,2% w IV kw. 2022 r. w porównaniu z IV kw. 2019 r. i prawie 30% rok do roku.

Według Placer.ai promocja Cactus Plant Flea Market została uruchomiona pod koniec września, a współpraca z marką streetwearową wygenerowała znaczny wzrost ruchu w październiku. Pod koniec października firma zapowiedziała trasę „Farewell Tour” McRiba. Te promocje są częścią tego, co firma nazwała „skrzynią marketingową”, mającą na celu przyciągnięcie młodszych konsumentów i zwiększenie udziału w rynku. Rytm marketingowy sieci odniósł ogromny sukces w ciągu ostatnich dwóch lat, w dużej mierze dzięki promocji Famous Orders obejmującej wyselekcjonowane posiłki celebrytów, takich jak Travis Scott, BTS, Saweetie i inni.

W ramach inicjatywy Accelerating the Arches 2.0 firma planuje przyspieszyć realizację swojej strategii marketingowej. Będzie również nadal priorytetowo traktować sprzedaż cyfrową, w tym poprzez program lojalnościowy, uruchomiony po raz pierwszy w 2021 roku.

W oświadczeniu dyrektor generalny Chris Kempczinski powiedział: „Nasza strategia Accelerating the Arches napędza wzrost i buduje siłę marki, zapewniając wyjątkowe całoroczne wyniki w 2022 r., przy porównywalnym wzroście sprzedaży o ponad 10% i porównywalnym wzroście liczby gości o 5% na całym świecie. Chociaż spodziewamy się kontynuacji krótkoterminowej presji inflacyjnej w 2023 r., pozostajemy bardzo pewni Acceleration the Arches, która teraz obejmuje większy nacisk na otwieranie nowych restauracji”.

Warto przeczytać!  Koniec aktualizacji rynku

Kempczinski dodał, że niedawno ogłoszona inicjatywa Accelerating the Organization uzupełni tę strategię, aby system McDonald’s był „szybszy, bardziej innowacyjny i wydajniejszy”. Inicjatywa została ogłoszona na początku tego miesiąca i obejmuje przewidywaną restrukturyzację korporacyjną oraz „ocenę ról”, która ma nastąpić na początku kwietnia.

McDonald’s podał również wyniki za cały rok 2022, w tym wzrost sprzedaży w USA o 5,9% (wzrost o 10,9% w całym systemie).

Skontaktuj się z Alicią Kelso pod nr [email protected]


Źródło